Skip links

ساخت سایت تخفیف روزانه

برای ساخت سایت تخفیف روزانه ( یا به نقل اشتباه خرید گروهی ) موفق مانند گروپون (Groupon) و یا نت برگ در ایران به کشف کردن، ارتباطات و تبلیغات آنلاین بسنده می کنند تا برند خود را در بازار جا بیاندازند. گروپون را می توان به عنوان یکی از برندگان رقابت بین برندها دانست. بهترین راه برای توضیح دادن سایت های تخفیف روزانه یا فروشگاه های اجتماعی مانند نت برگ چیست؟

یکی از علل موفق دانستن نت برگ نیز این است که بسیاری از افراد، سایت های تخفیف روزانه را به نام “سایت های مثل نت برگ” می شناسند. یعنی برندی قدرتمند .حال این سوال پیش می آید کدام استراتژی باعث موفق شدن سایت های تخفیف روزانه می شود ؟ چطور می توان برای چنین وب سایت هایی برنید قدرتمند ساخت ؟ ( البته اگر از من بپرسید نت برگ ۱۰۰ در ۱۰۰ موفق نیست و تنها یکی از وجهه های برند نت برگ قدرتمند است و خیلی بهتر از اینها می توان از این برند استفاده کرد.

۵ نکته برای ساخت سایت های تخفیف روزانه

تجارت های گروهی روشی معروف برای جذب کردن مشتریان جدید و افزایش فروش محسوب می شود. با اینکه چنین رویدادی با فعالیت ارائه کنندگان خدمات بازاریابی مانند گروپون شروع شد، چنین فعالیتی در حیطه های دیگر تجارت متفاوت مانند فیس بوک و حتی نیویورک تایمز نیز مشاهده می شود . دقیق در خاطرم نیست که ولیکن جایی دیدم که تخمین زده بازار وب سایت های پیشنهاد روزانه ۴ بیلیون دلار سرمایه داشته باشد. از آنجا که بسیاری از تجارت ها می خواهند تجارت های گروهی را به ترکیب روش های بازاریابی خود اضافه کنند، بسیاری از افراد به دنبال روش های ایجاد و پیشنهاد دادن معامله هایی هستند که برای آنها مناسب خواهد بود. ایجاد معاملات گروهی روزانه برای شما علاوه بر اینکه یکی از کانال های بازاریابی جدید محسوب می شود، بلکه باعث می شود شما جزئیات بیشتری در مورد بازار هدف خود بدست آورده و به شما اجازه می دهد با توجه به خصوصیات مشتریان، فعالیت های خود را جهت کسب و حفظ بیشتر مشتری بهینه سازی کنید. این کار به شما اجازه میدهد تا برنامه های خود را بر اساس مشخصات مشتری تنظیم کرده و عملکرد کمپین را برای معامله های بعدی بهبود بخشید.
مهم نیست شما از چه رویکردی استفاده می کنید، مهم این است که شما حتما قبل از شروع برنامه به درستی در مورد پیشنهاد خود فکر کنید. شما می توانید با ایده ها زیر ساختاری مناسب برای وب سایت پیشنهاد روزانه خود ایجاد کنید.

۱٫ مشتریان را در انتخاب پیشنهاد دخالت دهید

دخالت دادن مشتریان در انتخاب پیشنهادات بازاریابی باعث می شود آنها بیشتر این پیشنهادات را به اشتراک بگذارند. از مشتریان بخواهید تا معامله ها یا پیشنهادات را به رای گیری گذاشته و مشخص کنند کدام مورد را بیشتر دوست دارند. شما می توانید همین پیشنهاد را نیز برای آنها بفرستید. یکی از فواید اضافه شده این است که معامله ای که شما پیشنهاد می کند ارزش خاصی برای مخاطب خواهد داشت.
هر چه محصول محبوب تر باشد، خرید آن بیشتر بوده و همین طور کسانی که در رای گیری شرکت می کنند نیز تخفیف دریافت می کنند. خریداران را تشویق کنید تا محصولات خود را در فیس بوک و تویتر به اشتراک گذاشته تا در پیشنهادات ویژه تخفیف دریافت کنند. بدین روش میزان محبوبیت محصولات مشخص خواهند شد.

۲٫ مرزهای خود را حفاظت کنید

شما باید توانایی مدیریت کردن ترافیک زیاد را داشته باشید – مخصوصا اگر از چنین روش هایی استفاده می کنید. یکی از خصوصیات معاملات و پیشنهادات روزانه این است که ناگهان مقدار زیادی ترافیک را به سایت شما منتقل می کنند. شما باید ببینید که پیشنهادات شما چه مقدار مشتری را به سمت شما هدایت می کند. داشتن کادر و منابع کافی برای پاسخ گفتن به این افراد برای موفقیت شما در آینده الزامی خواهد بود.
شما باید پیشنهادات خود را به محصولات یا دسته بندی خاص محدود کنید، تا اینکه انبار شما خالی نشود شما می تواند تعداد کوپون ها را نیز محدود کنید. این مسئله تأثیر مثبت بر پیشنهادات شما خواهد داشت و باعث خاص شدن آن می شود. بهتر است مرز مشخصی برای پیشنهادات خود داشته باشید.
در زمان تست کردن قدرت پیشنهادات جدید، باید به نقاط ضعف و قوت پیشنهادات و خواسته های مشتریان توجه کنید. این مسایل به شما در تنظیم پیشنهادات بعدی مانند مقدار تخفیف، مهلت تخفیف و غیره کمک خواهد کرد.

۳٫ پیشنهادات را توسعه داده و تنها برای محصولات تخفیف قایل نشوید.

شما می توانید هدایای بیشتری به مشتریان ارائه کنید که برای آنها دارای ارزش ویژه باشد. برای مثال اگر شما تبلت می فروشید، می توانید امتیاز بیشتر را برای مشتریانی در نظر بگیرید که این پیشنهاد را به دوستان خود بیان کرده و آنها را معرفی می کنند.
برای مثال در اسکار امثال سایت Movieline.com برای کسانی که کاندیداهای خود برای اسکار را انتخاب کرده و این رای گیری را اشتراک می گذاشتند، امتیاز ویژه برای قرعه کشی آی پاد و مک بوک در نظر گرفته بود. در ضمن این افراد اگر دوستانشان را معرفی کرده نیز امتیاز بیشتری دریافت می کردند. در واقع این سایت مشتریان خود را تشویق کرده بود تا برای آنها بازاریابی کنند.

۴٫ پیشنهادات ویژه به بهترین مشتریان خود ارائه کنید

این مسئله از سالهای قبل توسط شرکت های هواپیمایی انجام می شده است. شما نیز باید به خاطر تعهد داشتن، به مشتریانتان پیشنهادات ویژه ارائه کنید. ( باشگاه مشتریان ) اگر آنها خریداران ویژه شما هستند و به دفعات خرید می کنند، باید تخفیف ها یا معامله های ویژه برای آنها در نظر بگیرید. شما با این استراتژی طیفی از ارزش مشتری ایجاد کرده و در آن فواید بیشتری برای ویژه در نظر گرفته و افراد را تشویق می کنید تا بیشتر در فعالیت های شما شرکت کنند.

۵٫ پیشنهادات حود را فقط از وب گسترش ندهید.

تجارت های گروهی را به شبکه های اجتماعی محدود نکنید. شما می توانید از طریق وب سایت و بلاگ، و یا حتی تبلیغات پیشنهادات خود را بیان کنید. برای مثل شرکت مک آفی (تولید کننده آنتی ویروس) از این رویکرد برای منتشر کردن پیشنهادات فروش استفاده کرده و برای خود ترافیک ایجاد می کند. کمپین وی شامل ایمیل، شرکت در رسانه های بزرگ، و صفحات فیس بوک شده و ترافیک زیادی را برای خود کسب می کند.

نتیجه گیری

پیشنهادات مبتنی بر گروه ها باید بخش مهم و جدید از استراتژی بازاریابی کلی شما می شود. شما باید یاد بگیرید چه چیزی اثربخشی داشته و چه چیزی اثربخشی ندارد. شما باید پیشنهاداتی را در نظر بگیرید که برای مشتریان شما ارزش ویژه داشته و آنها را با استراتژی بازاریابی خود ترکیب کنید . تاکید من بر ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه است. نرخ بازگشت هر نوع از حرکات خود را به دقت حساب کنید و قدم بردارید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag