Skip links

تکنیک های طراحی سایت و افزایش سئو

در این مقاله ما تکنیک های طراحی سایت و افزایش سئو را بررسی میکنیم

۱٫معماری اطلاعات

معماری اطلاعات یک موضوع بسیار وسیع و گسترده است ، در واقع این مفهوم به معنای نحوه تراکم سازی اطلاعات در سایت می باشد .

سه نقطه اصلی برای معماری اطلاعات وجود دارد :

  • Navigation سایت
  • برچسب گذاری مناسب محتوا و عناوین گروه های سایت
  • ساختار دایرکتوری سایت

۲٫ خطاهای سرورها
یکی از مهم ترین مسائل در سئو یا (Search Engine Optimization) این است که در پاسخ به موتورهای جستجو چه کد HTTP ای باید برای آنها ارسال شود، شاید برای کاربران عادی سایت ها و وبلاگ ها، چندان این مسئله فرقی نکند و مهم صفحه و محتوایی باشد که دریافت می شود، اما از نظر موتورهای جستجو اینکه یک سرور در پاسخ به درخواست آنها چه کدی ارسال می کند، می تواند نقش تعیین کننده ای در نحوه عملکرد آن داشته باشد، بعضا مشاهده می شود که به دلیل اشتباه یا ناآگاهی از نحوه عملکرد کدهای HTTP، حتی کلیه محتوای یک سایت که به ظاهر مشکلی هم نداشته، از لیست نتایج جستجو حذف شده است شماره های این کد ها بسیار متنوع می باشند از جمله ۳۰۱ ، ۳۰۲ و …

در قسمت پائین چند کد را که در سئو سایت بسیار پر اهمیت هستند را برای شما معرفی می کنیم:

  • کد ۳۰۱، انتقال همیشگی (Moved Permanently)
  • کد ۴۰۴، منبع درخواستی پیدا نشد (Not Found)

۳٫موارد مربوط به index شدن صفحات :
اگر صفحات شما توسط خرنده های موتورهای جستجو ، دیده نمی شوند و به طبع index نیز نمی شوند ، حتما یک مشکلی به وجود آمده است ، این مشکل می توانید نشات گرفته شده از مسائل زیادی همچون کد ۴۰۴ ، استفاده از فلش در سایت ، استفاده بی رویه از فناوری ajax ، یا iframe ها و … باشد ، شما باید تمام این مسائل را در نظر گرفته باشید و تحقیق کنید که کدامین مورد ممکن است باعث شده باشد که خزنده ها به سایت شما مراجعه نکنند ، همچنین در این بررسی سایت دایرکتوری های خود را نیز بررسی کنید ، شاید اسکریپتی وجود داشته باشد که مانع ورود خزنده های به سایت شما می شود ، در حل این مسئله بهتر است هر چه سریعتر اقدام نمائید .

۴٫ URL های پویا
URL های پویا ، QUERY های هستند همراه با علامت سوال (؟) ، که اصلا باب میل خزنده های موتورهای جستجوگر نیست ، زیرا این آدرس های پویا ، هیچ معنا و مفهومی برای خرنده ها ندارد ،بر این اساس ممکن است که موتورهای جستجو ، چنین URL هایی را اصلا فهرست نکنند ، پس تا جایی که برای شما مقدور است از چنین آدرس هایی استفاده نکنید!
سعی کنید این آدرس ها را به صورت بهینه تر بازنویسی کنید تا موتورهای جستجو به URL های شما علاقه مند شوند.
یک نمونه آدرس پویا :
/edge/app/viewArticle?catId=FIN&articleId=1108lskolnik03

۵٫مطالب تکراری یا duplicate content :
مطالب تکراری یکی از مسائل مهم مربوط به سئو می باشد ، زمانی که یک موتور جستجو ، زمانی که یک موتور جستجوگر به دو محتوای یکسان اما با آدرس های مختلف برخورد کند ، مشکلات فراوانی به وجود می آید ، البته این مشکلات برای موتورهای جستجو به وجود می آید نه شما ، چون آنها باید بهترین انتخاب را داشته باشند .
مطالب تکراری را از چندین بعد می تواند مورد بررسی قرار داد ، مطالب تکراری می تواند در یک سایت دیده شود: دومحتوای یکسان اما با آدرس های مختلف ، یا اینکه می تواند در سایت های مختلف باشد ، یعنی یک سایت نویسنده و بقیه سایت ها کپی کننده و…
برای حل مشکل مطالب تکراری تنها چاره تهیه محتوای منحصر به فرد می باشد ، این کار سبب جلب اعتماد بیشتر موتور های جستجو به سایت یا وبلاگ شما و بالا رفتن رنک مطالب شما در لیست نتایج آنها می شود ، پس تا جایی که برای شما مقدور می باشد از مطالب تکراری در سایت خود استفاده نکنید و محتوای منحصر به فرد جایگزین آنها نمائید. شما می توانید مطالبی را از سایت های دیگر کپی کنید ولی سعی کنید ، کامل کپی نشود ، یعنی شما خود نیز آن مطلب را ویرایش یا توسعه دهید.

۶٫ SiteMap :
درج یک سایت مپ یا نقشه سایت در سایت خود ، برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت می باشد . این نقشه ، یاعث می شود که خزنده های موتورهای جستجو بتوانند راحت تر و سریعتر مطالب شما را ایندکس کنند!
ابزارها و پلاگین های رایگان بسیاری برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد که شما به راحتی می توانید از آنها بهره مند شوید اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است خیلی از این سایتها برای خدمات رایگان خودشان محدودیت لینک گذاشته اند . یعنی بطور مثال بیشتر از ۱۲۰۰ لینک از سایت شما را در سایت مپ وارد نمی کنند.حتما دقت نمائید که سیستم محدوددیت تعداد مشخص نکرده باشد و بصورت نامحدود لینک قبول بکند.در ضمن فراموشتان نشود که SITEMAP سایت خودرا در فایل ROBOTS خود درج نمائید :

# Sitemap
Sitemap:

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag