Skip links
گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

رقبای وردپرس

برای پیدا کردن رقبای وردپرس ابتدا باید بدانیم که وردپرس به دلایل مختلفی انتخاب شماره یک برای توسعه دهندگان وب است. یکی از بزرگترین دلایل انعطاف پذیری و گزینه های سفارشی سازی آن است. وردپرس بر روی یک پلت فرم منبع باز ساخته شده است، به این معنی که توسعه دهندگان به کد دسترسی دارند و می توانند تغییراتی در نرم افزار اصلی ایجاد کنند و همچنین ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را اضافه کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا وب سایت های منحصر به فرد و سفارشی سازی شده ای ایجاد کنند که از بقیه متمایز باشد.

 

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

یکی دیگر از دلایل محبوبیت وردپرس در بین توسعه دهندگان، کتابخانه وسیع افزونه ها و تم های آن است. هزاران افزونه در دسترس هستند که می توانند عملکردهایی را به یک وب سایت اضافه کنند، مانند فرم های تماس، تجارت الکترونیک و ادغام رسانه های اجتماعی. علاوه بر این، وردپرس طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و تم‌ها را ارائه می‌دهد که بسیاری از آنها رایگان هستند، که می‌توان آن‌ها را به راحتی سفارشی کرد تا ظاهر و احساسی منحصر به فرد برای یک وب‌سایت ایجاد کند.

 

یکی دیگر از مزایای کلیدی وردپرس مقیاس پذیری آن است. وردپرس می‌تواند طیف وسیعی از ترافیک را مدیریت کند و می‌تواند برای ایجاد وب‌سایت‌هایی در اندازه‌های مختلف، از وبلاگ‌های شخصی کوچک گرفته تا سایت‌های شرکتی بزرگ، استفاده شود. این بدان معنی است که توسعه دهندگان می توانند از وردپرس برای ایجاد وب سایت برای مشاغل در هر اندازه استفاده کنند و می توانند در صورت نیاز مقیاس خود را افزایش یا کاهش دهند.

 

وردپرس همچنین بسیار سئو فرندلی است، به این معنی که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که خزیدن و فهرست بندی یک وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان می کند و همچنین تعدادی ویژگی و پلاگین مناسب SEO را ارائه می دهد. این باعث می شود که برای توسعه دهندگانی که می خواهند وب سایت هایی ایجاد کنند که به راحتی توسط مشتریان بالقوه قابل کشف باشد، انتخاب ایده آلی باشد.

 

علاوه بر این، وردپرس نیز از امنیت بالایی برخوردار است. اگرچه وردپرس با قدرت بخشیدن به ۴۳٪ از همه سایت ها بر ایجاد وب سایت غالب است، ممکن است برای هر کسب و کار یا پروژه ای مناسب نباشد. خوشبختانه، جایگزین های متعددی برای CMS وردپرس برای مبتدیان و کسانی که دارای شرایط خاص هستند وجود دارد. برخی از معایب وردپرس نیست وجود دارد مثلا تیم کاملی وجود ندارد که مشکلات وردپرس شما را برطرف کند یا برای مثال استفاده از پلاگین ها در وردپرس برای برخی ضعف به حساب می آید. برخی اوقات هم اگر به مشکل یا اروری برخورد کنید حتما باید به یک برنامه نویس مراجعه نمایید.

حال میخواهیم چند نمونه از رقبای اصلی وردپرس را برایتان معرفی نماییم.

Webflow

 

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

اگر من هنوز یک طراح وب آزاد بودم، از وردپرس به وب فلو می رفتم.

 

ابزار وب فلو Designer ، این به شما انعطاف پذیری برنامه نویسی front-end را بدون نیاز به کدنویسی واقعی می دهد.

سپس می توانید یک CMS کامل (و تجارت الکترونیک) را در وب فلو Designer ادغام کنید. CMS به شما امکان می‌دهد انواع محتوا متشکل از فیلدها را ایجاد کنید – برای مثال: متن ساده، تصاویر، تاریخ‌ها، رنگ‌ها و یک ویرایشگر کاربردی.

وب فلو در مقابل وردپرس

تجربه مشتری مداری بهتر و تیم شما رابط ویرایشگر را بسیار ساده تر از باطن وردپرس خواهند نمود. به علاوه وب فلو شامل خدمات صورتحساب مشتری است.

هاست مخصوص خود را دارد، مانند Squarespace، وب فلو میزبانی را ارائه می دهد. نکته مثبت این است که همه چیز به خوبی کار می کند – لازم نیست به میزبانی فکر کنید. برخلاف Squarespace، وب فلو در واقع یک وردپرس دارد، در واقع یک افزونه وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد پروژه های وب فلو خود را در وردپرس منتشر کنید!

Wix

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

Wix یکی از محبوب ترین سازندگان وب سایت در بازار است. ویرایشگر کشیدن و رها کردن به شما امکان می دهد یک وب سایت شیک و مدرن بدون مهارت های طراحی یا کدنویسی ایجاد کنید. این آن را به یکی از بهترین جایگزین های وردپرس برای مبتدیان تبدیل می کند.

در اینجا برخی از ویژگی های قابل توجه Wix آورده شده است:

 

Wix ADI – اگر نمی دانید چگونه یک وب سایت طراحی کنید، ویژگی Wix Artificial Design Intelligence می تواند از شما سؤال کند و از پاسخ ها برای شخصی سازی یک قالب سایت استفاده کند.

عملکرد تجارت الکترونیک – همه برنامه های تجارت الکترونیک اختصاصی شامل بازیابی سبد خرید رها شده، مدیریت موجودی و پشتیبانی پرداخت آنلاین است.

ادغام برنامه – بازار برنامه Wix بیش از ۵۰۰ برنامه را برای گسترش عملکرد سایت شما ارائه می دهد.

قالب های قابل تنظیم – از ابزارهای بصری Wix Editor برای شخصی سازی عناصر از پیش ساخته استفاده کنید یا از Velo برای ایجاد تعاملات سفارشی با JavaScript و Wix API استفاده کنید.

طرح رایگان شما را به یک زیر دامنه با نام تجاری Wix اختصاص می دهد. برای اتصال سایت خود با نام دامنه سفارشی و دسترسی به ویژگی های پیشرفته تر، باید به یک طرح برتر ارتقا دهید.

Shopify

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

این یکی بیشتر یک «جایگزین ووکامرس» است تا «جایگزین وردپرس».

من Shopify را برای وب سایت های تجارت الکترونیک به شدت توصیه می کنم. این شهودی و انعطاف پذیر است

یکی از کلیدهای Shopify فروشگاه App Shopify است. در حالی که هسته Shopify ویژگی‌های معمولی تجارت الکترونیک را پوشش می‌دهد (مثلاً: محصولات، تخفیف‌ها، تجزیه و تحلیل‌ها، بازاریابی و غیره)، فروشگاه App همه چیزهایی را که غیرعادی‌تر هستند پوشش می‌دهد (مثال: فروش بسته‌های هدیه، اعلان‌های موجود در انبار)

مقایسه شاپیفای و وردپرس

هاست خود را ارائه میدهد – به این معنی که لازم نیست نگران امنیت و زیرساخت باشید. این همچنین به این معنی است که شما نمی توانید فروشگاه خود را از سرورهای Shopify خارج کنید.

سفارشی سازی. مواردی وجود دارد که نمی توانید آنها را در Shopify شخصی سازی کنید – در حالی که می توانید تقریباً همه چیز را با وردپرس سفارشی کنید. از طرف دیگر، همه چیز فقط با Shopify کار می کند – به عنوان مثال نصب فیس بوک پیکسل می تواند در WooCommerce خسته کننده باشد اما با Shopify واقعاً سریع است.

Joomla

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

جوملا به دلیل ویژگی‌های داخلی قوی، یکی از بهترین پلتفرم‌های CMS است. مانند وردپرس، جوملا برای ایجاد انواع وب سایت ها، از وبلاگ های شخصی گرفته تا وب سایت های شبکه های اجتماعی پیچیده، همه کاره است.

 

این جایگزین CMS وردپرس ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

 

سیستم چند زبانه – ایجاد سایت های چند زبانه با بیش از ۷۰ بسته ترجمه زبان و پشتیبانی داخلی برای سازماندهی محتوای چند زبانه.

فهرست کنترل دسترسی (ACL) – حقوق دسترسی کاربر را مدیریت کنید، اقدامات کاربر را ثبت کنید و فعالیت‌های آدرس‌های IP خاصی را که به سایت شما دسترسی دارند، نظارت کنید.

فهرست برنامه افزودنی – عملکرد وب سایت خود را با بیش از ۵۷۰۰ افزونه رایگان و پولی از فهرست افزونه های جوملا گسترش دهید.

طراحی انعطاف پذیر – جوملا به شما امکان می دهد چندین قالب را برای یک وب سایت ترکیب و مطابقت دهید تا یک تجربه کاربری منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنید.

عملکرد امنیتی – دارای یک تیم امنیتی اختصاصی است که وصله های منظم و برنامه های افزودنی امنیتی را برای محافظت بیشتر منتشر می کند.

از آنجایی که این پلتفرم یک CMS خود میزبان است، برای ایجاد یک وب سایت باید یک نام دامنه و میزبانی جوملا خریداری کنید. طرح‌های Premium و Business Hostinger شامل یک دامنه رایگان است، بنابراین نیازی به خرید آن از یک ثبت‌کننده شخص ثالث ندارید.

 

مزایای جوملا

 

رایگان برای دانلود

کنترل داخلی قوی مدیریت کاربر

مجموعه عظیم الحاقات

ابزارهای داخلی برای امنیت، سئو و سایر جنبه ها

با وجود نداشتن کتابخانه رسمی قالب، الگوهای آسان برای یافتن

معایب جوملا

پشتیبانی فقط از طریق پورتال و انجمن در دسترس است

برای مدیریت و مقیاس‌بندی سایت شما به دانش فنی نیاز دارد

 

جوملا یک جایگزین CMS مناسب وردپرس برای کاربران با تخصص فنی است.

 

برخلاف وردپرس، جوملا فرآیند راه اندازی و رابط پیچیده تری دارد. کنترل پنل آن دارای صفحات مدیریت متعدد و تنظیمات پیشرفته است که ممکن است برای مبتدیان ترسناک باشد.

 

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag