Skip links

Cross Browser چیست؟

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های طراحان وب، Cross Browser بودن وب سایت است که دلیل عمده آن نقصها و ایرادات بیشمار در نسخه های مختلف (به خصوص نسخه های قدیمی تر) مرورگر Internet Explorer می باشد.

Cross Browser چیست؟

Cross-Browser در واقع به این معناست که کد های HTML و CSS و کد های Client Side نوشته شده در یک وب سایت، به شکلی نوشته شوند که در تمامی مرورگرها یا Browsers به یک فرم دیده شده و قابل اجرا باشند. از مرورگرهای متداول می توان به نسخه های اینترنت اکسپلورر یا IE مایکروسافت، فایرفاکس موزیلا، گوگل کروم ، سافاری اپل ، اپرا و … اشاره کرد.

استفاده از واژه Cross Browser در جنگ مرورگرها (سال های ۱۹۹۰ به بعد) مرسوم شد. در آن زمان Cross Browser به وب سایت هایی گفته می شد که در هر دو مرورگر Internet Explorer و Netscape Navigator نمایش داده می شدند.

در آن زمان سازندگان مرورگرها، برای پیشی گرفتن قابلیت هایی را به نرم افزار خود اضافه می کردند. هر چند اکثر این قابلیتها یکسان بود ولی طرز برخورد مرورگرها با این قابلیت ها متفاوت بود.

وجود این تفاوت ها باعث ایجاد واژه Cross Browser شد.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

عمل Cross-Browser یک عمل چالش برانگیز برای یک طراح وب است زیرا باید سایت خود را به گونه ای توسعه دهد که تمامی کاربران با هر نوع مرورگری از هر کجای دنیا بتوانند تمامی قسمت های سایت را مورد بازدید قراردهند و قسمتی را از دست ندهند، این عمل معمولا یکی از اصول پایه طراحی وب به شمار می رود.
وب سایتها و نرم افزار هایی نیز برای تست وب سایت های طراحی شده با این قابلیت به وجود آمده است. از جمله این نرم افزار ها و سرویس دهنده ها می توان به وب سایت http://crossbrowsertesting.com اشاره کرد، که البته استفاده از آن برای مدت محدودی رایگان بوده و استفاده برای کاربران حرفه ای نیاز به پرداخت هزینه دارد.

به عبارت دیگر زمانی به یک وب سایت Cross Browser گفته می شود که در تمامی نسخه های تمامی مرورگرهایی که تا به حال ایجاد شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند یکسان نمایش داده شود.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag