Skip links

رنگ وب سایت و جادوی موثر آن بر کاربران

رنگ وب سایت تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و ماندگاری وی در وبسایت شما دارد . در زمان انتخاب رنگ برای وبسایت باید آیتم های مهمی مثل توجه به فرهنگ مخاطبان هدف، جذابیت رنگ بندی و تاثیر مثبت و یا منفی ناشی از انتخاب رنگ مناسب، مورد توجه قرار گیرد.اگر شما نمدانید چه رنگی برای وب سایتتان مناسب است، خواندن این مقاله را از دست ندهید .

انتخاب یک طرح رنگ بندی مناسب برای وب سایت شما ممکن است کار سختی به نظر برسد. به خصوص اگر شما در مورد قابلیت های هماهنگی خود اطمینان ندارید و یا احساس می کنید یک طراح ماهر نیستید.
فکرکنید که مشتری شما کمی کوررنگی دارد ، حال باید چه کار کنید؟
چه رنگی را برای وب سایت خود و برای آرم و لوگو استفاده کنید؟
آیا می دانید که چگونه باید رنگ های تکمیلی را با هم ترکیب کنید؟
برای کدام بخش از وب سایت باید از چه رنگ هایی استفاده کنید؟

سعی کنید از ترکیب های مناسب در رنگ بندی وب سایت استفاده کنید. اگر از برخی رنگ ها در طراحی وب سایت خود اجتناب کنید ممکن است سایت زیبا به نظر نیاید و نا امید کننده باشد همچنین اگر از برخی رنگ ها نیز بیش از حد استفاده کنید باز هم ظاهر وب سایت نا امید کننده و غیر جذاب باشد که هر دو می تواند باعث شود که مشتریان شما فرار کنند.

علاوه بر انتخاب قالب مناسب شما باید بتوانید که رنگ بندی مناسب را نیز در طراحی سایت خود داشته باشید. یادگیری نحوه انتخاب رنگ مناسب در وب سایت ، یکی از مهمترین چالش هایی است که هر صاحب وب سایتی می تواند داشته باشد. به خصوص اگر کسی صلاحیت انتخاب رنگ های مناسب را نداشته باشد.

زمانی که می خواهید سایتی جذاب طراحی کنید ، استفاده از رنگ ها می تواند تاثیر به سزایی در آن داشته باشد. بنابراین ما در اینجا به صورت قدم به قدم شما را راهنمایی می کنیم:
۱٫ رنگ مناسب برای وب سایت و نام تجاری خود استفاده کنید.
۲٫ ترکیب رنگ های مکمل را برای ایجا د رنگ های کامل در وب سایت خود استفاده کنید.
۳٫ یک رنگ پس زمینه مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید.
۴٫ استفاده از رنگ های مناسب در مکان های صحیح در وب سایت خود.

چگونه رنگ ها می توانند وب سایت شما و هویت نام تجاری شما را بهبود ببخشند؟
برای مثال، زمانی که می خواهید به کوکاکولا فکر کنید اولین چیزی که به نظرتان می رسد چیست؟خوب ممکن است یک قوطی نوشابه پر از یخ به نظرتان برسد. سپس یک تصویر از نماد قرمز کوکاکولا به نظرتان بیاید. هر شخصی که به کوکاکولا فکر کند، ممکن است رنگ قرمز به نظر او بیاید.آیا شما فکر می کنید، کوکاکولا به صورت تصادفی رنگ قرمز را برای نام تجاری خود انتخاب کرده است؟

رنگ قرمز دو هدف حیاتی دارد:
– رنگ قرمز رنگ آتشی است و باعث می شود که از رقبای خود در قفسه های فروشگاه متمایز شود.
– هر رنگی دارای احساسات مختلفی است که به آنها وابسته هستند. هنگامی که مردم رنگ قرمز را می بینند، پاسخ های احساسی مانند هیجان، جسارت، عشق و شور را در ذهن آنها به وجود می آورد. این دقیقا همان احساسی است که کوکاکولا می خواهد در شما به وجود بیاید.

زمانی که شما رنگی را برای وب سایت خود و یا برای نام تجاری خود انتخاب می کنید، تاثیر آن بر ذهن مشتری خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. رنگ ها می توانند باعث شوند که نام تجاری شما در ذهن مشتری بماند و یا آن را فراموش کند.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

سه مرحله استفاده از رنگ ها به شیوه صحیح در وب سایت شما

در هنگام طراحی وب سایت شما سه رنگ اصلی وجود دارد:
۱٫ انتخاب رنگ غالب به عنوان رنگ نام تجاری شما
۲٫ انتخاب یک یا دو رنگ دیگر برای ایجاد طرح رنگی برای وب سایت شما
۳ انتخاب یک رنگ پس زمینه برای تکمیل طراحی شما

انتخاب رنگ غالب وب سایت
رنگ غالب، رنگ اصلی وب سایت و نام تجاری شما است مانند رنگ قرمز برای کوکاکولا. این رنگ باعث می شود که هنگامی که مردم به وب سایت شما می آیند احساس خاصی نسبت به آن رنگ داشته باشند. زمانی که برای اولین بار کسی به وب سایت شما می آید اولین چیزی که می بیند رنگ غالب وب سایت شما است. اگر لوگو دارید ، مطمئن شوید که رنگ غالب وب سایت شما همان رنگ لوگوی شما باشد. اگر در مورد لوگو خود مطمئن نیستید و یا لوگو ندارید ابتدا یک لوگو بسازید.

معنی رنگ ها : نحوه انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت شما
شرکت های بزرگ رنگ نام تجاری خود را به صورت تصادفی انتخاب نمی کنند. این استراتژی به عنوان بخشی از طرح های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. از رنگ غالب خود در تعداد محدودی از مکان هایی که می خواهید مورد توجه بازدیدکنندگانتان باشد، استفاده کنید . یا از رنگ های غالب برای دکمه های خاص مانند شماره تماس ، فرم تماس، ثبت نام و غیره.اساسا، رنگ غالب شما باید در برجسته ترین جایی که مشتریان می بینند، قرار بگیرد.

رنگ تکمیلی خود را انتخاب کنید
اینکه فقط در کل وب سایت شما از یک رنگ استفاده کنید بسیار خسته کننده است. برای طراحی جالب ، شما نیاز به رنگ های مکمل دارید. زمانی که شما رنگ های غالب خود را انتخاب می کنید بهتر است که رنگ های مکمل خود را نیز با توجه به رنگ غالب انتخاب کنید. حال که رنگ های مکمل خود را دارید می توانید از آنها در برجسته کردن اطلاعات ثانویه در صفحات وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال آنها ممکن است زیر نویس، دکمه های ثانویه، جعبه اطلاعات و غیره باشند.

رنگ پس زمینه وب سایت خود را انتخاب کنید
آیا تا به حال تجربه نقاشی کردن یک خانه را دارید؟ اگر دارید ، می دانید که برای دیوارها باید رنگ پیدا کرد. رنگ دیوارها باید به اندازه کافی تسکین دهنده باشد تا به شما احساس آرامش دهد، در عین حال نمی خواهید که رنگ خیلی خسته کننده باشد. انتخاب یک رنگ پس زمینه بسیار شبیه به انتخاب رنگ برای دیوارها است. به عنوان مثال برای یک مغازه خرده فروشی پوشاک، می خواهید از رنگ های تند استفاده کنید که توجه مشتریان را بیشتر جلب کند. شما می خواهید رنگ قفسه ها را طوری تنظیم کنید که با قفسه ها جوری ست باشد که مشتریان بلافاصله پس از اینکه وارد مغازه شدند ، توجه شان به قفسه ها جلب شود. در مقابل، شاید شما خانه ای در محلی خلوت داشته باشید که دوست داشته باشید تعطیلات به آنجا بروید و در آن استراحت کنید و در آنجا آرامش داشته باشید. شما می خواهید از رنگ هایی استفاده کنید که آرام و آرامش بخش باشد. بنابراین از ترکیب رنگ های ملایم و آرام استفاده می کنید.

رنگ پس زمینه وب سایت شما ، به آنچه که بازدیدکنندگان شما بر روی آن تمرکز می کنند بستگی دارد.

وب سایت های اطلاعاتی و وب سایت های تجارت الکترونیک

آیا تا به حال متوجه شده اید که بیشتر وب سایت های اطلاعات و یا وب سایت های تجارت الکترونیک معمولا از رنگ های سفید یا رنگ های پس زمینه استفاده می کنند؟ این کار به این دلیل است که هدف این نوع وب سایت ها تبلیغ ایده و یا محصول است.

مهمتر از طراحی وب تمرکز بر روی محتوا و محصولات است. رنگ پس زمینه تنها برای کمک کردن به اینکه محتوای شما بهتر دیده شود. بهترین طرح رنگی برای استفاده در وب سایت های اطلاعاتی و تجارت الکترونیک یک زمینه سفید و یا روشن است که دارای رنگ های پر رنگ و یا مکمل باشد.

وب سایت های شرکتی / تجاری
وب سایت های تجاری معمولا دو هدف دارد: ارتقاء برند و یا ارتقاء خدمات آن. بسته به اینکه هدف شما چه باشد ترکیب رنگ بندی متفاوت خواهد بود.

ارتقاء برند
زمانی که می خواهید یک هویت قوی برای نام تجاری ایجاد کنید، باید از رنگ های غالب برای نام تجاری و یا پس زمینه خود استفاده کنید (مانند مثالی که برای کوکاکولا زدیم) . هنگامی که از تنوع رنگ های برای رنگ قالب وب سایت و یا نام تجاری خود استفاده می کنیم، می توانید با این کار نام تجاری خود را در ذهن مشتریانتان به یاد ماندنی تر کنید.

ارتقاء خدمات
اگر می خواهید برای خدمات خود به عنوانی ارزشی برای کسب و کار خود استفاده کنید، استفاده از رنگ های روشن و یا رنگ های ملایم برای پس زمینه پیشنهاد می شود.

درست مانند محتوای وب سایت های تجارت الکترونیک، شما نمی خواهید که رنگ پس زمینه که انتخاب می کنید، دور از محتوای شما باشد . بنابراین رنگ پس زمینه باید بتواند با محتوا ارتباط برقرار کند. با انتخاب یک پس زمینه خنثی یا سفید، محتوای شما به طور طبیعی جلب توجه بیشتری خواهد کرد.

وب سایت های شیک و خلاق بیشتر جذاب هستند
برای وب سایت های مورد استفاده در مد، طراحی، رستوران، زیبایی و صنایع ، بیشتر اینجور وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. واقعا هیچ قاعده ای در مورد اینکه از چه تصاویری استفاده می کنید وجود ندارد. شما می توانید نوار منو مشکی را برای نمایش استفاده کنید. یا می توانید از تمام رنگ های رنگین کمان برای ایجاد تصاویر الهام بخش برای پس زمینه استفاده کنید.هنگامی که شک دارید از رنگ سفید یا خاکستری برای رنگ پس زمینه استفاده کنید. در حالی که این رنگ ها ممکن است رنگ های الهام بخش باشند و محتوای شما خواهد درخشید.

نتیجه گیری
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت شما نباید از روی احساس و یا بر اساس رنگ دلخواه شما باشد. یک طراح وب سایت خوب، همیشه باید اول مخاطبان خود را مد نظر قرار دهد. رنگ و طراحی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذابیت داشته باشد. بنابراین با این کار شما می توانید از مخاطبان خود پیشی بگیرید.انتخاب رنگ های طرح بندی نباید تصادفی باشد. در عوض باید بر اساس مجموعه ای از فعالیت های سازمان دهی شده باشد تا بتواند شما را به اهداف خود برساند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag