Skip links
افزایش فروش کسب و کار از طریق سایت

افزایش فروش کسب و کار از طریق سایت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت در سرتاسر جهان ، داشتن یک سایت برای معرفی خود و افزایش فروش کسب و کار از طریق سایت ، امری ضروری محسوب می شود .

اگر شما هم کسب و کاری دارید ولی هنوز به روش سنتی برای پیشبرد اهداف تجاری خود پیش می روید ، باید منتظر این باشید که از کسب و کارتان عقب بیفتید و رقبا شما را جلو بزنند. طبق تحقیقات به عمل آمده، نزدیک به ۵۰% از کسب و کارهای کوچک، وبسایت ندارند و این آمار عجیب است.

شاید اولین سوالی که به ذهن شما می رسد این است که چرا باید یک بستر اینترنتی (سایت) برای معرفی خدمات و کارهای خود داشته باشم . جواب این سوال یک واقعیت انکار ناپذیر است. افراد قبل از خرید یک محصول، جستجوی اینترنتی را انجام می دهند ، قیمت ها و کیفیت های مختلف را در نظر می گیرند و سپس اقدام به خرید محصول چه به صورت آنلاین و چه به صورت مراجعه حضوری به فروشگاه انجام خواهند داد. در واقع دیگر مشتریان، خود قبل از خرید محصول ، اطلاعات کافی را دارند و فروشنده صرفا باید قیمت محصول را بگوید .
اما اینک به بررسی اهمیت داشتن یک سایت برای کسب و کار خود می پردازیم

افزایش فروش کسب و کار از طریق سایت
افزایش فروش کسب و کار از طریق سایت

یک: جستجو در اینترنت برای خرید محصول یا دریافت خدمات

طبق بررسی های به عمل آمده ، ۹۳% از مردم برای تحقیقات خود از اینترنت استفاده می کنند. امروزه مردم مهترین نیازهای خود را در اینترنت جستجو می کنند. با توجه به گسترش گوشی های هوشمند و سهولت دسترسی به اینترنت ، موجب این امر می شود که برای به دست آوردن نیاز خود به گوگل مراجعه کرده و سایت موردنظر خود را پیدا خواهند کرد.

به عنوان مثال اگر یک فرد دچار دندان درد شود بلافاصله به گوگل مراجعه می کند و راه های تسکین دندان  درد را جستجو می کند. حال شما اگر خدمات مربوط به دندان را انجام می دهید، می توانید آنها را به مشتری نشان دهید. یا مثال دیگر اینکه اگر یک فرد گرسنه باشد با یک جستجوی ساده نزدیک ترین رستوران به محل خود را پیدا می کند و سفارش غذا می دهد.

حال اگر شما نتوانید کسب و کارتان را در تحقیقات مشتریان خود نشان دهید از بازار و رقبایتان عقب خواهید ماند.

 

دو: داشتن یک وبسایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

دلیل دیگری که داشتن یک سایت ، یک امر مهم برای کسب و کار شما محسوب می شود این است که بخش وسیعی از بازار ، به اهمیت داشتن یک سایت پی برده و اگر شما یک وبسایت نداشته باشید، کسب و کار شما را به حساب نیاورده و به خدمات و محصولات شما نمی توانند اطمینان کنند.

عصر حاضر با توجه به پیشرفت های فراوان در عرصه تجارت و کسب کارهای آنلاین، کسب و کارهایی که همچنان به روش سنتی خود مشغول هستند به چشم کاربران ، یک کسب و کار قدیمی به نظر می رسد و گمان می کنند که آنها نمی توانند خدمات با کیفیت و قیمت مناسب را ارائه دهند.

 

سه: عدم محدودیت مکانی و زمانی

کاربران اینترنتی در هر زمان از شبانه روز در حال تحقیق و پیدا کردن پرسش های خود هستند. اینجاست که شما می توانید خود را به مشتری نشان دهید و علاوه بر ارائه راهکار به مشتری، خدمات و محصولات خود را نیز معرفی کنید تا به مشتری هدف خود نزدیک تر شوید.

با این حساب برای صاحبان کسب و کار آنلاین ، اهمیتی ندارد که مشتری سفارش خود را در نیمه شب انجام دهد چون از قبل این برنامه ریزی از طریق وبسایت شما انجام شده است. نتیجه اینکه شما با طراحی یک وبسایت میتوانید همه این محدودیت های زمانی و مکانی را برای کسب و کار خود برطرف کنید.

 

هزینه مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شما می توانید با حداقل هزینه و سرمایه اقدام به تاسیس یک فروشگاه اینترنتی نمایید. حال تصور کنید برای ایجاد یک فروشگاه فیزیکی چه مقدار هزینه و سرمایه لازم است. این سرمایه مبلغ بسیار زیادی است که تقریبا همه افراد در ابتدای راه تجارت شان چنین سرمایه هنگفتی ندارند. داشتن فروشگاه فیزیکی مشکلی نیست ، چه بسا در کنار یک فروشگاه بزرگ اینترنتی، داشتن یک فروشگاه فیزیکی می تواند به اعتبار و کسب کارتان مزیت بخشد،

اما بحث این است که اگر کسی محصول یا خدماتی دارد که لزوم به داشتن جا و مکان خاصی نیست ، چرا نتواند آن را در بستر سایت و فضای اینترنتی در معرض دید عموم قرار دهد ؟
پس نتیجه اینکه برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به سرمایه آنچنانی نیست و می تواند یک جایگزین مناسب برای یک فروشگاه فیزیکی و حضوری باشد.

 

یکبار هزینه کنی کافیه!

از مزیت های مهم دیگر طراحی سایت، این است که شما تنها یکبار هزینه طراحی سایت و ابزارهای لازم را می پردازید  و دیگر نیاز به هزینه کردن نیست(بجز هزینه هاست و تمدید دامنه که به صورت سالیانه و مبلغ کمی هم می باشد ) . در واقع با طراحی سایت، شما با یک بار سرمایه گذاری کردن روی کسب و کارتان، می توانید کسب و کارتان را سریعا شروع کرده و رشد کنید. کدام روش بازارایابی دیگری را میشناسید که با یکبار پرداخت هزینه برای شما سود همیشگی و دائمی داشته باشد ؟

زمانی بود که صاحبان کسب و کار تجارت، هزینه های بسیار زیادی را صرف تبلیغات (مانند آگهی، روزنامه، بیلبورد و …) می کردند. حال اگر نتیجه بخش بود که برای مدت زمان معینی آن تبلیغات به صرفه می بود و بعد از مدتی هم از بین میرفت. اما اگر در این سرمایه گذاری به نتیجه مطلوبی نمیرسید علاوه بر پرداخت هزینه های گزافی که متضرر می شدید ، آن سرمایه ای که برای تبلیغات اختصاص داده اید از بین رفته است و جای دیگری نمی توانستید تبلیغ دهید.

پس نتیجه اینکه با یکبار هزینه برای طراحی سایت، شما یک بستر بازاریابی همیشگی و دائمی برای خود ایجاد کرده اید که با استفاده از آن میتوانید روز به روز به تعداد مشتریان خود اضافه کنید.

 

ایجاد یک بستر مناسب برای خدمات مشتریان

با داشتن یک وبسایت، شما می توانید بستر مناسبی برای ارائه خدمات به مشتریان خود مهیا کنید. خدماتی از قبیل پرسش های متداول، سیستم پاسخگویی از طریق تیکت، سیستم پاسخگویی چت آنلاین و … می تواند در ارائه هر چه بیشتر کیفیت کاری و پشتیبانی شما مثمر ثمر واقع شود. در واقع با ایجاد یک بستر سایت، شما می توانید تعامل بیشتر و بهتری با مشتریان خود داشته باشید که این امر به مشتری این اطمینان خاطر را می دهد که بدون ریسک خرید خود را انجام دهد. پس اگر شما می خواهید بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود داشته باشید لازمه آن ایجاد خدمات به مشتریان می باشد و لازمه این خدمات ، بستر سایت است.

 

امکان فروش به مشتریان خارج از کشور

با داشتن یک وبسایت، این امکان وجود دارد که هر کسی در هر گوشه ای از دنیا، خدمات یا محصولات شما را جستجو کرده و تبدیل به مشتری شما شود. در صورتی که بتوانید خدمات مجازی و آنلاین مانند خدمات اشتراکی ، ویدیو و … را عرضه کنید احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات خود را بتوانید به تمام افراد دنیا نشان دهید و بعضی از آن ها مشتریان بالقوه خواهند شد.

 

نتیجه: در این مقاله به اهمیت طراحی سایت پرداختیم و دانستیم که با حداقل هزینه و سرمایه نیز می توان کسب و کار خود را شروع کرد. پس اگر هنوز دارای یک فضای اینترنتی کسب و کار نیستید بدون تردید شروع به کسب و کار اینترنتی خود کنید و از این مزیت ها و امتیازات کسب و کار اینترنتی بهره ببرید. ( برای سفارش سایت به شماره ۰۹۱۹۸۶۹۵۵۹۶ و یا از طریق لینک میتوانید اقدام بفرمایید )

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag