Skip links

برتری وب سایت به وبلاگ را بدانید

برای دانستن برتری وب سایت به وبلاگ باید بدانید وب سایت جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است.

وبلاگ محلی است در وب که می توان یادداشت های خود را در آنجا جهت نمایش به عموم ثبت کرد.

تفاوت وبلاگ با وب سایت

وبلاگ ها فعال تر از وب سایت ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم، در حالی که برای روزآمد کردن وب سایت ها تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب سایت ها به روز می شوند .
واحدی که برای وبلاگ ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهان گستر در دسترس قرار می گیرد. وبلاگ مجموعه ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل های قدیمی تر به تدریج پایین تر قرار می گیرند.
تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ ها دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام تاریخ هستند که به پست ها چسبیده اند. در وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.
در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می توان به دست آورد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag