Skip links

تفاوت های سایت استاتیک با داینامیک را بشناسید

طراحی سایت معمولا به دو شکل صورت می گیرد. سایت ها یا استاتیک هستند و یا داینامیک . حال در این جا چه فرقی بین این نوع از سایت ها است؟ بهتر است بگوییم سایت استاتیک که نام دیگر آن ایستا است، وب سایتی است که طراحی آن ساده بوده و با HTML طراحی می شود. در این نوع سایت شما می توانید بدون مشکل و دانش فنی خاصی در زمینه ی طراحی سایت، وب سایت خود را بروز رسانی نمائید.

اغلب سایت های استاتیک بعد از طراحی، کم تر دچار تغییر در محتوا می شوند و این به این معنی است که سایت استاتیک بصورت ثابت می ماند ولی می توان محتوای آن را از جمله متن، تصاویر و … را تغییر داد. سایت داینامیک که نام دیگر آن سایت پویا می باشد، سایتی است که توسط یک نرم افزار محتوای سایت را کنترل می کند. مزیت این نوع سایت ها در این است که شما برای بروز رسانی کردن محتوای سایت خود هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت و براحتی محتوای خود را با این نرم افزار تغییر می دهید.

شما عزیزان می توانید اطلاعات وب سایت را در هر زمان و مکان بدون دخالت طراح سایت یا برنامه نویس به راحتی تغییر دهید. در صورتیکه برای تغییر محتوا یا اطلاعات تغییر اطلاعات سایت های استاتیک تنها این کار توسط طراحان و برنامه نویسان وب و اغلب با پرداخت هزینه مجدد انجام پذیر است.در این جا باید یاد آور شویم که هزینه ی طراحی سایت های داینامیک کمی بیشتر از سایت های استاتیک است . اما مزیت آن به این شکل است که شما در طول استفاده از سایت داینامیک خود هیچ مبلغ اضافی را به طراح یا برنامه نویس سایت جهت بروزرسانی سایت خود نمی دهید.

از سوی دیگر برنامه نویسان و طراحان سایت در سایت های استاتیک با مشکل بروز رسانی مواجه هستند و پیشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب این است که اگر به فکر توسعه و ارتقاء وب سایت هستید. سایت شرکت های متوسط و بزرگ که به صورت پیاپی در طول روز،هفته و یا ماه ها به روز می شوند حتما باید از سیستم مدیریت محتوا بهره مند باشد. عدم وجود سیستم مدیریت محتوا منجر به افزایش چشمگیر زمان پاسخ گویی به نیاز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغییرات بازار و در نهایت، عقب ماندن شرکت نسبت به سایر رقبا خواهد شد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag