Skip links

اصول رعایت تنظیم صفحات وب که در رتبه بندی گوگل موثرند

سعی کنید در صفحات وب سایت خود مطالب متنی بیشتری قرار دهید. حداقل تعداد کلمات در هر صفحه وب سایت شما بایستی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه باشد. گوگل به صفحاتی که تنها یک یا دو جمله متن را در خود جای داده اند توجهی نمیکند. هر قدر مطالب یک صفحه بیشتر و غنی تر باشد گوگل به آن صفحه توجه بیشتری میکند.

۱٫ تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه

کلمات کلیدی مورد نظر شما بایستی در هر صفحه حداقل چهار یا پنج بار تکرار شوند. قطعا هر قدر تعداد کلمات یک صفحه بیشتر باشد امکان درج و تکرار کلمات کلیدی در آن صفحه نیز بیشتر میشود. در عین حال سعی کنید کلمات کلیدی را در صورت امکان به صورت مجزا و یا در کنار هم تکرار کنید. به عنوان مثال شما کلمه SEO Optimize را در نظر بگیرید. شما میتوانید کلمه SEO Optimize را در چند مرحله و همچنین کلمات SEO و Optimize را نیز با تعداد کمتر به صورت مجزا در متن وب سایت تکرار کنید.

۲٫چگالی کلمات کلیدی در صفحات

مفهوم چگالی میزان تکرار آن نسبت به تعداد کل کلمات در یک صفحه وب سایت است. میزان مطلوب چگالی بین ۵ تا ۷ درصد است. یعنی اگر صفحه وب سایت شما دارای ۱۰۰ کلمه است بهتر است در متن آن حداکثر ۷ بار کلمه کلیدی را تکرار کنید.

دقت کنید که در تکرار کلمات کلیدی در صفحات وب سایت زیاده روی نکنید زیرا در این صورت گوگل وب سایت شما را به عنون اسپمر شناسایی میکند و ممکن است حتی سایت شما را برای همیشه حذف کند.

گوگل همچنین به کلمات و عباراتی که پررنگ و تاکید دار شده اند نیز بیشتر توجه میکند. به عنوان مثال برخی کلمات را به صورت بولد Bold از سایر مطالب صفحه وب سایت مجزا کنید.

دقت کنید در استفاده از این خصیصه نیز در وب سایت زیاده روی نکنید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۳٫انتخاب مناسب برای عناوین صفحات

گوگل همواره در رتبه بندی و رنک به عناوین صفحات وب سایت نیز توجه زیادی میکند. همیشه سعی کنید در انتخاب عناوین صفحات به اهمیت آن در جستجوی کاربران در گوگل نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر در یک صفحه مطالبی درباره روش جلوگیری از بیماری سرماخوردگی را مطرح کرده اید بهتر است عنوان صفحه خود را “روش های جلوگیری از بیماری سرماخوردگی” عنوان کنید . بهتر است عناوین صفحات شما نهایتا ۵۰ کاراکتر باشد .

۴٫استفاده از تگ ALT برای معرفی بهتر تصاویر به گوگل

تمامی تصاویر در اینترنت از طریق صفت Alternative Text یا همان ALT به گوگل و موتورهای جستجوگر معرفی میشوند. همواره سعی کنید تمامی تصاویر وب سایت خود را از طریق این صفت به موتورهای جستجوگر معرفی کنید.

۵٫ توضیحات Description

حتما متوجه شدید که در زیر نتایج جستجوی گوگل یک یا دو سطر توضیح نیز وجود دارد. این متن در واقع همان Description است. همواره سعی کنید در تنظیم متن برای بخش توضیحات یا همان Description نیز از کلمات کلیدی به میزان کافی استفاده کنید. معمولا موتورهای جستجوگر حداکثر ۲۰۰ کاراکتر را به عنوان توضیح برای صفحات وب سایت ثبت میکنند.

۶٫متاتگ و یا کلمات کلیدی Keyword

در واقع کلمات کلیدی به عنوان یک راهنما برای موتورهای جستجوگر عمل میکنند. البته این کلمات در مقایسه با عنوان صفحه و بخش توضیحات در مرتبه کمتری قرار دارد اما در انتخاب کلمات نیز دقت کافی داشته باشید و کلمات را با علامت کاما از هم تفکیک کنید.هر چه تعداد صفحات وب سایت بیشتر باشد بهتر است

این یک اصل مهم است که گوگل و موتورهای جستجوگر به وب سایت هایی که صفحات بیشتری دارند توجه بیشتری میکنند. همچنین هر قدر بروزرسانی وب سایت بیشتر باشد باز هم گوگل به وب سایت توجه بیشتری میکند. به عنوان مثال اگر شما به صورت روزانه اطلاعات وب سایت خود را تغییر دهید و مطالب جدید به وب سایت اضافه کنید قطعا گوگل به سایت شما توجه بیشتری میکند.

۷٫هرگز از کلمات و عناوین تکراری در سایت استفاده نکنید

دقت داشته باشید که عناوین تکراری و یا استفاده از کلمات کلیدی و یا توضیحات یکسان در دو صفحه وب سایت به ضرر شماست و گوگل به شما از این بابت امتیاز منفی میدهد.

۸٫صفحه اصلی وب سایت مهمترین صفحه وب سایت است

همیشه صفحه اصلی و یا همان صفحه اول وب سایت بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار میگیرند. آمار نشان میدهد که موتورهای جستجو همواره ۴۰ تا ۵۰ درصد توجه خود را به صفحه اول وب سایت معطوف میکنند. سعی کنید صفحه اول وب سایت خود را با متن مناسب و مرتبط با زمینه کاری خود پر کنید.سعی کنید همیشه برای لینک ها از متن استفاده کنید

موتورهای جستجوگر در شناسایی تصاویر ضعیف عمل میکنند پس بهتر است همواره از متن برای لینک های وب سایت خود استفاده کنید. هرگز از متن های مخفی استفاده نکنید

متن نامرئی در واقع متن هایی هستند که با رنگ پس زمینه یکی هستند. مثلا متن شما سفید باشد و رنگ پس زمینه نیز سفید. در واقع با این کار متن توسط کاربران دیده نمیشوند اما موتورهای جستجو آنها را شناسایی میکنند.

۹٫اهمیت دریافت لینک از سایت های مهم و پربازدید

سعی کنید از سایت های مهم و پربازدید لینک دریافت کنید. به عنوان مثال اگر شما از سایت istgah.com لینک دریافت کنید برای گوگل بسیار پر اهمیت تر از یک سایت ناشناخته خواهد بود.دقت کنید میزان همخوانی مطالب وب سایت مبدا با مطالب وب سایت شما هم مهم است. به عنوان مثال اگر سایت شما در زمینه ورزش است بهتر است شما از سایت های مهم مرتبط با ورزش لینک بگیرید.

۱۰٫ معرفی وب سایت به سایت های دایرکتوری و فهرست

در اینترنت فهرست و دایرکتوری های بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها نیز به صورت رایگان وب سایت شما را ثبت میکنند. معمولا گوگل و موتورهای جستجو به این دایرکتوری ها توجه میکنند و سایت های موجود در آنها را رتبه بندی میکنند. البته سعی کنید در تمامی سایت های رایگان سایت خود را ثبت نکنید زیرا ثبت سایت در این قبیل سایت ها معمولا نتیجه عکس دارد. همچنین در استفاده از نرم افزارهایی که سایت شما را به سایت های دیگر معرفی میکنند نیز دقت کنید زیرا کل سایت های اصلی دایرکتوری در حدود صد مورد هستند و هنگامی که صحبت از هزاران سایت به میان می آید قطعا سایت های رایگان فراوانی نیز در میان خواهد بود و این یعنی دریافت صدها و یا هزارها ایمیل اسپم از آن سایت ها در هر روز!! توصیه ما این است که عملیات معرفی وب سایت به موتورهای دایرکتوری و یا جستجو را شخصا و به صورت دستی انجام دهید.

در میان فهرست های فوق سایت DMOZ یکی از معتبرترین و با اهمیت ترین وب سایت ها از نظر گوگل است. اما توجه کنید که ثبت شدن سایت شما در این وب سایت چندان ساده نیست و به عوامل فراوانی بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است سایت شما ماه ها در لیست ثبت این سایت قرار گیرد اما باز هم نهایتا ثبت نشود.

۱۱٫ تبادل لینک با سایت های دیگر

یکی از بهترین روش ها تبادل لینک با سایت های دیگر است. اما همیشه در تبادل لینک با سایت های دیگر موارد زیر را در نظر بگیرید:

دقت کنید تنها با سایت هایی تبادل لینک کنید که امتیاز بالایی در گوگل دارند.بهتر است محتوای سایت هایی که با آنها تبادل لینک میکنید با سایت شما در یک زمینه باشد.همیشه مطمئن شوید لینکی که از سایت دیگر دریافت میکنید مستقیم باشد.همیشه در یک صفحه مشخص از وب سایت خود که دارای رتبه بهتری در گوگل است لینک سایت های دیگر را قرار دهید.تعداد لینک ها در صفحه وب سایت شما نبایستی بیشتر از ۵۰ مورد باشد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag