Skip links

۹ تکنیک طلایی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

با زیاد شدن کاربران اینترنت و برای رفع احتیاجات و مشکلات آن ها و نشان دادن کسب و کار خود و افزایش و جذب مشتریان تصمیم به تولید وب سایت نموده اند.

بعد از آن مسائل مربوط به بهینه سازی صفحات سایت برای افزایش ترافیک سایت ها و به مراتب افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت از طریق موتورهای جستجو مطرح گردید.

اوایل در سال ۲۰۱۳ فقط keywords (کلمات کلیدی)، گرفتن بک لینک و محتوای روشن و مرتبط اهمیت داشتند اما به تدریج گوگل الگوریتم ها و تکنیک های خود را تغییر داد و برای سایت هایی که از مطالب کپی شده و یا با استفاده از تکرار زیاد keyword جزو نتایج اولیه گوگل قرار می گرفتند جلوگیری نمود و جریمه شدند.

مواردی که قبلا برای افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل بود هنوز هم وجود دارد و موارد دیگری به آن افزوده شده است که تمامی آن برای رفاه کاربران می باشد. که در اینجا به چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

افزایش ترافیک سایت

بهبود نتایج محلی
گوگل می خواهد نتایج محلی جستجو را بهبود ببخشد و تا حد امکان محلی تر کند فرض کنید شرکت ما در گرگان خیابان ناهارخوران قرار دارد اگر از اینترنت شرکت کلمه رستوران را سرچ کنیم نزدیک ترین رستوران در محل جستجو جزو اولین نتیجه جستجوی گوگل خواهد بود. اگر خدمات محلی مانند سایت بیمارستان، سایت هتل و… باشد بهینه سازی محلی بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از روش بهینه سازی محلی رقابت در کسب و کارهای کوچک راحت تر می شود. فرض کنید سایتی در گرگان به فروش لپ تاپ و موبایل و یا فروش پوشاک و… می پردازد برای این سایت رقابت با سایتی معتبر مانند دیجی کالا سخت می باشد ولی اگر محلی کار کند می تواند رتبه بالایی بگیرد.

الگوریتم یادگیری ماشین (RankBrain)
این الگوریتم مدیر سوالات uniq می باشد یعنی سوالاتی که اصلا پرسیده نمی شود و یا خیلی کم پرسیده می شوند از آنجایی که ۱۵ درصد سوالات در جهان از این سوالات می باشد که معادل با ۴۵۰ میلیون سوال uniq می باشد. که الگوریتم RankBrain موظف است به تمام آن سوالات پاسخ دهد در نتیجه rankbrain یکی از موارد اصلی در رتبه بندی می باشد.

بهبود برای استفاده کنندگان موبایل
در اوایل سال ۲۰۱۴ استفاده از اینترنت بر روی موبایل و تبلت از استفاده از اینترنت بر روی دسکتاپ و موارد مشابه بیشتر شده است. لذا این امر بسیار مهم می باشد که سایت را برای موبایل و به صورت ریسپانسیو طراحی کنیم. اگر سایت به صورت صحیح باز شود سبب افزایش حضور بازدیدکننده در سایت می شویم.

بهبود پرس و جوهای صوتی
افراد تمایل دارند از روش های راحت تر و سریع تر برای سرچ مطالب در گوگل استفاده کنند و به نتیجه مورد نظرشان برسند پرس و جوی صوتی نسبت به گذشته ۳۵ برابر افزایش داشته. Siri و Ok google از برنامه هایی هستند که صدا را از کاربر گرفته و به محتوا تبدیل می کند. پرس و جوی صوتی سرعت تایپ را در موبایل ها و تبلت ها افزایش داده است.

پاسخ به سوالات کاربران
مطالب ما باید به زبان کاربران و قابل فهم باشد و با توجه به نیاز و خواسته کاربران باشد و در ابتدا تحقیق کنیم چه کسانی خواننده مطالب ما هستند افردا مسن یا جوان؟ و سطح تحصیلات شان چقدر است؟ و … و سپس با توجه به نیازشان مطلب بنویسیم و باید ببینیم از چه کلید واژه ای برای جستجوی مقالات مشابه استفاده می کنند. می توان سوالات متداول را به صورت تیتروار بیاوریم و با استفاده از تگ های h1 تا h6 برروی کلید واژه ها تاکید کنیم. و کلید واژه مهم را در تگ h1 قرار می دهیم. و عناوین فرعی را در تگ h2 یا h3 قرار می دهیم.

پرداخت هزینه برای تبلیغ در سایت ها
می توان با پرداخت هزینه به سایت های دیگر تبلیغ متنی در آن سایت ها گذاشت. ایراداتی که این روش دارد علاوه بر هزینه ای که دارد فقط در یک بازه زمانی مشخص در بالای نتایج گوگل قرار خواهید داشت. و باید آگاهی کامل برای گذاشتن یک آگهی کامل داشته باشید. و باید خدمات کامل و خوبی را به کاربران ارائه کنید. تا حدودی می توان مشکل جذب کاربران را با پرداخت هزینه حل نمود.

قرار گرفتن در ابتدای خبرها، صفحات AMP
برای افزایش ترافیک سایت به طور موقت بهتر است خبرهایی که در سایت منتشر می شوند در سایت گوگل نیوز قرار بگیرند گوگل نیوز یک سایت بسیار عالی و ارزان برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان از سایت و جذب مخاطبان بیشتر است.
اگر محتوای منحصر بفرد و جذابی تولید کرده باشید و در گوگل نیوز قرار گرفته باشد کسانی که در این زمینه کار می کنند سبب تولید لینک های زیادی می شود.
افرادی که اخبار را مشاهده می کنند بیشتر از موبایل ها استفاده می کنند تا کامپیوترهای خانگی، به همین دلیل سرعت موبایل ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
تکنولوژی AMP (صفحات شتاب داده شده موبایل)، مشکل سرعت پایین باز شدن صفحات سایت و لود وب سایت را در گوشی های موبایل و تبلت ها برطرف می کنند. هدف گوگل ارائه راه کاری راحت، بهینه و افزایش رضایت کاربران موبایل می باشد. آن صفحات که از AMP استفاده می کنند در SERP های موبایل ها رتبه بهتری بدست می آورند.

بهبود دادن سرعت وب سایت

همان طور که بیان شد AMP برای افزایش سرعت صفحات وب سایت برای موبایل ها و تبلت ها می باشد ولی برای افزایش سرعت لود شدن صفحات وب سایت برای کامپیوترها باید روش هایی را یافت. سایت هایی که سرعت بیشتری دارند موتورهای جستجو رتبه بالاتری به آن ها می دهند. سرعت تاثیر مستقیم بر روی نرخ خروج از سایت دارد و کاربران به علت سرعت پایین در سایت نمی مانند و صفحه را ببندند. برای افزایش سرعت سایت ابزارهای زیادی وجود دارد که در بهینه سازی سایت کمک زیادی خواهد نمود.

بهبود بخشیدن برای توییتر
توییتر یکی از مهم ترین رسانه های اجتماعی برای سئو می باشد وقتی جستجویی انجام می دهیم توییتر هم در صفحه اول نتایج جستجوها آورده می شود در نتیجه تویتتر نیز توسط موتورهای جستجوگر اندیس گذاری می شوند. توییتر مطالبش را برای موتورهای جستجوگر بهینه می کند. بهمین خاطر در بازه های زمانی منظم توییت منتشر نمایید و همیشه فعال باشید.
همچنین امروزه وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند و با تلفن های همراه سازگاری ندارند. در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر نیز رتبه پایینی کسب نموده و مخاطبان خود را از دست خواهند داد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag