Skip links

پیدایش و رشد سئو در ایران

از سال ۱۹۹۳ اینترنت وارد ایران شده است و از سال ۲۰۱۲ که در دسترس کاربران خانگی قرار گرفت پیشرفت قابل توجهی داشته است. هم اکنون بیشترین اتصال از طریق موبایل به اینترنت می باشد.

اکثر سایت های بزرگ مثل: ماکروسافت، یاهو، یاندکس و … موتور جستجو دارند گوگل معروفترین موتور جستجو می باشد.
اگر کاربران آدرس سایت مورد نظر خود را بدانند مستقیم وارد سایت می شوند و اگر هم ندانند آن را در موتور جستجو گوگل سرچ می کنند. صاحبان سایت ها بخاطر محبوبیت موتور جستجو گوگل به این فکر افتادند که در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرند و از این طریق مشتریان خود را افزایش دهند و فروش خود را بالا ببرند.

پیدایش و رشد سٔو در ایران

اهمیت سئو
(SEO(Search Engine Optimization به کارهایی که برای سایت انجام می دهیم تا سایت در نتایج اولیه گوگل قرار گیرد گفته می شود.
گوگل همواره سعی کرده با الگوریتم هایی و ساختار Rank Brain نتایج جستجو را سازماندهی کند تا همیشه بهترین نتایج در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.

بهینه سازی سایت در دو مرحله انجام می شود:
۱٫ سئو داخلی: بهینه سازی تگ ها، تصاویر، لینک های داخلی و خارجی، سرعت سایت، مطلب سایت و خطاهای کد می باشد.
۲٫ سئو خارجی: شبکه های اجتماعی تبلیغات و ایجاد بک لینک است.

سئو کاران به دو دسته تقسیم می شوند:
۱٫ کلاه سفید: سئو کارانی هستند که از قوانین و روش های موتورهای جستجو پیروی می کنند و قصد فریب دادن گوگل را ندارند.
۲٫ کلاه سیاه: سئو کارانی هستند که قصد فریب دادن گوگل و دستکاری الگوریتم های گوگل را دارند.
اگر سئو کار کلاه سیاه سایت تان را سٔو کند گوگل بزودی آن را پنالتی خواهد کرد ولی اگر سئو کار کلاه سفید این کار را انجام دهد سایت تان پایدار می شود.
سئو تاریخچه طولانی در ایران دارد و افراد زیادی در ایران هستند که در این زمینه کار می کنند بدون آن که علم کافی در این زمینه داشته باشند که در نتیجه آن سئو کاران کلاه سیاه می شوند که با صرف هزینه و زمان نمی توانند به نتیجه مطلوب برسند.
گوگل دائما در حال بروز رسانی الگوریتم خود می باشد بنابراین باید فکر دور زدن گوگل را سئو کاران به کل کنار بگذارند.
گوگل در آینده سایتی را در صفحه ی اول نتایج اش قرار خواهد داد که بهترین پاسخ برای جستجوی کاربر باشد و نه اینکه بیشترین تعداد بک لینک را داشته باشد به همین خاطر است که می گویند محتوی پادشاه است! سایتی را انتخاب می کند که از نظر محتوی نزدیکترین پاسخ به نتیجه کاربر باشد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag