Skip links

کاربرد تگ های هدینگ و تاثیر آن بر سئو سایت

تگ های هدینگ که با نام هایی دیگری مثل تگ های عنوان و یا تگ های تیتر نیز شناخته میشوند جز مهمترین تگ های html هستند که علاوه بر زیبا کردن مقالات و محتویات سایت، تاثیر چشمگیری در سئو نیز دارند و باعث میشوند که موتورهای جستجو به درک بهتری از مطالب سایت شما دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تگ های هدینگ که از تگ h1 تا h6 را شامل میشود آشنا شوید.

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

مزایای تگ های هدینگ
این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.

تگ های هدینگ


علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند. ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :
موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟ چقدر خوب است؟
با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد. گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag