Skip links

۹ راهکار برای بررسی سایت رقبا

برای اینکه بتوانید در دنیای رقابت کسب و کار مجازی از سایز رقبا پیشی بگیرید و کسب درآمد بالاتری از وب سایت خود داشته باشید علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتان باید همواره وضیعت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید که یک گام از آنها جلوتر باشید. در این مقاله با تکنیک های بررسی سایت های رقیب آشنا میشوید با ما همراه باشید.

۱٫ تعداد صفحات سایت
برخی برندها در شبانه روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می کنند؛ در مقابل شرکت هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما با این حال یکی از عواملی که نشان می دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این که ببینید تعداد صفحات سایت شما – یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com رقمی که در صفحه جواب ها و پس از عبارت About آورده می شود، تعداد صفحات سایت را نشان می دهد، مانند تصویر زیر:

۲٫ بازه انتشار
من ابزاری که چنین چیزی را اندازه گیری کند سراغ ندارم ولی یک راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست هایشان را یکی یکی بشمارید! وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست ها، تاریخ انتشار آن ها درج می شود. شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط ۲ مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید ۴ مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.

۳٫ ترافیک سایت
هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود . ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب سایت ها وجود دارد که البته در میان همه آن ها مقداری بی دقتی دیده می شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.

الکسا (Alexa) یکی از این سایت هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب ترین مرجع بین سایت های نشان دهنده ترافیک.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag