Skip links

بهبود نرخ تبدیل کاربرها به مشتری نهایی شما (بخش دوم)

در بخش اول مقاله تبدیل و نرخ تبدیل و چگونگی بهینه سازی آن را توضیح دادیم. حال در بخش دوم به اهمیت نرخ تبدیل کاربر به مشتری می پردازیم.


۵ موردی که بهینه سازی نرخ تبدیل برای SEO سودمند هست
در حالی که بهینه سازی نرخ تبدیل به صورت مستقیم با افزایش ترافیک سایت یا رتیه بندی اون در موتور صفحه نتیجه جست و جو در ارتباط نیست، اما سودهایی برایSEO داره که عبارتند از:
۱- شناخت بهتر مشتری ها: بهینه سازی نرخ تبدیل میتونه به شما کمک کنه تا کاربران کلیدیتون رو بشناسید و متوجه بشید که با چه نوع پیام رسانی و با چه زبانی بهتر می تونید نیازهای اونا را جواب بدید. بهینه سازی نرخ تبدیل میتونه مشتری های مناسبی رو برای کسب و کار شما پیدا کنه. زیاد بودن تعداد بازدید ها تا زمانی که مشتری های واقعی تون رو پیدا نکنید، نمیتونه به کسب و کار شما کمک کنه.
۲- ROI بهتر: نرخ تبدیل بالاتر به این معنی هست که از منابع بیشتری که در دسترس دارید استفاده کنید. در واقع با مطالعه در مورد نحوه استفاده بهتر از تلاش ها برای ارتقا کسب و کارتون، میتونید تبدیل های بیشتری رو داشته باشید بدون این که تعداد زیادی مشتری بالقوه داشته باشید.
۳- مقیاس پذیری بهتر: در حالی که میزان کسب و کار شما در حال افزایش است، بهینه سازی نرخ تبدیل به شما این امکان رو میده که بدون نیاز به منابع و مشتریان احتمالی رشد کنید. کاربران بی نهایت نیستند و محدودند. با تبدیل کاربران بیشتر به مشتری شما میتونید کار خودتون رو پیشرفت بدید بدون این که به مشتریان بالقوه زیادی نیاز داشته باشید.
۴- تجربه بهتر کاربران: زمانی که کاربران در سایت شما هوشمندی خاصی رو حس کنند، سعی می کنن که اونجا بمونن. بهینه سازی نرخ تبدیل مطالعه میکنه که چه راه کارهایی روی سایت شما واقعا جواب میده. با پیدا کردن اون روشی که روی سایت شما جواب میده و گسترش اون، شما تجربه بهتری رو برای کاربراتون رقم می زنید. وقتی کاربران احساس کنند که به کمک سایت شما توانمندتر شدند با اون بهتر و بیشتر ارتباط برقرار می کنن و بعضی از اونا ممکنه برند تجاری شما رو تبلیغ کنن.
۵- افزایش اعتماد: برای این که کاربر بتونه اطلاعات کارت اعتباری، ایمیل و یا هر نوع اطلاعات شخصیش رو به اشتراک بذاره باید واقعا به سایت اطمینان داشته باشه. وب سایت شما اولین فروشنده خدمات شما محسوب میشه. درست مثل یه تیم فروش داخلی، سایت شما باید حرفه ای، فروتن و آماده پاسخ گویی به سوالات مشتریان باشه.
——————-

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ


——————-

چرا باید بهینه سازی نرخ تبدیل را جدی بگیرید؟
——————-

۱- همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد
مهم نیست که در حال حاضر وب سایت تان چقدر خوب طراحی شده یا این که چند درصد از بازدیدکنندگانتان به مشتری تبدیل می شوند، باید به این نکته توجه کنید که همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. پس اگر اوضاع بر وفق مراد است، به شرایط فعلی وب سایت تان مغرور نشوید و اگر نیست، هرچه زودتر به فکر تغییر وضعیت نابسامان وب سایت خود باشد.
——————-
۲- تبلیغات پولی بسیار گران قیمت و فضای آن به شدت رقابتی است
راه حل مشکل شما، تبلیغات پولی نیست، مخصوصاً اگر در قیف تبدیل شما، دست اندازهایی وجود دارد که باید رفع شود. بهینه سازی نرخ تبدیل به شما کمک می کند تا با امکانات فعلی وب سایت تان، اول مشکلات موجود را مشخص و بعد آن ها را رفع کنید .(قیف تبدیل: مسیر اصلی تجربه ی کاربر که در آن، فرآیندِ تبدیل کاربر به مشتری اتفاق می افتد.)
——————-
۳- هدف بهینه سازی نرخ تبدیل، جذب مشتری های مناسب و هدفمند است
یادتان باشد که قرار نیست هر بازدیدکننده ای مشتری شما شود. باید قبل از هرکاری از تقسیم بندی بازار یا Market Segmentation استفاده کنید و شخصیت خریدارتان را بشناسید. باید به دنبال کسانی بگردید که عاشق محصولتان شود یا به آن نیاز داشته باشد و با معرفی کردن شما به دیگران به فرآیند بازاریابی کارتان کمک کند.
——————-
۴- بهینه سازی نرخ تبدیل ارزان است
بهینه سازی نرخ تبدیل بر ترافیک فعلی وب سایت شما تمرکز می کند، در نتیجه قرار نیست پول بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان جدید بپردازید. همانطور که می دانید هزینه ی جذب مشتری جدید، بسیار بیشتر از هزینه ای است که برای حفظ مشتری قدیمی پرداخت می کنید.
——————-
۵- هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد
در نتیجه ی دلیل چهارم می توان گفت که در واقع دو برابر شدن نرخ تبدیل به معنی نصف شدن هزینه های جذب مشتری است چرا که شما به دنبال مشتری جدید نخواهید بود و طبعاً هزینه ی اضافی بابت تبلیغات نمی پردازید.
——————-
۶- بهینه سازی نرخ تبدیل به افزایش سودتان کمک می کند
از آنجایی که برای افزایش نرخ تبدیل هزینه ای نمی کنید، سود حاصل از بهینه سازی نرخ تبدیل به سود خالص شما تبدیل می شود. در حقیقت، بهینه سازی نرخ تبدیل، بازگشت سرمایه ی بسیار بالایی دارد.
——————-
۷- حالا شما پول بیشتری دارید تا برای جذب مخاطب صرف کنید
سود بیشتر به معنی امکان هزینه ی بیشتر برای جذب مشتریان جدید است. در ضمن، دیگر شما می دانید که باید پول تان را کجا صرف کنید، چون مشتریان تان را شناخته اید و می دانید که کدام کانال ها، بهترین مصرف کنندگان را به همراه خواهند داشت.
——————-

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ


——————-
کلید بهینه سازی موفق:
به منظور بهینه سازی نرخ تبدیل، باید بدونید کجا و چه چیزی نیاز به بهینه سازی داره و چه کسی باید این بهینه سازی رو انجام بده. این اطلاعات پایه و اساس روش های موفق بهینه سازی نرخ تبدیل هست. اگر ابتدا اطلاعات رو جمع آوری نکنید، تغییرات فقط بر اساس یک سری احساسات انجام میشه. احساسات در مواقعی عالی هستند اما تصمیم گیری فقط بر اساس این احساسات به جای پیش بینی های ریشه ای ممکنه باعث اتلاف وقت و هزینه بشه.
——————-
روش تجزیه و تحلیل:
این روش به عنوان روش تجزیه و تحلیل داده های مقداری یا کمی شناخته میشه که به شما اعداد مهمی رو میده که نشون میده کاربران در سایت چه رفتارهایی دارند. با یه پلت فرم جامع تجزیه و تحلیل وب مثل Google Analytics شروع کنید. سپس به دنبال تبدیلات خودتون باشید. با استفاده از روش بهینه سازی نرخ تبدیل بر اساس تجزیه و تحلیل کمی می تونید به سوالات مهمی در رابطه با نحوه ارتباط کاربران با سایت خودتون پاسخ بدین. تجزیه و تحلیل کمی اطلاعاتی از قبیل موارد زیر رو به ما میده:
افرادی که به سایت وارد می شن اکثرا برای اولین بار به کدوم صفحه مراجعه می کنن؟
کدوم ویژگی هست که کاربران با اون ارتباط برقرار می کنن؟ به عنوان مثال در کجای صفحه یا سایت وقت خودشون رو صرف می کنن؟
چه کانال و ارجاع دهنده ای کاربران رو به صفحه شما هدایت کرده؟ مثلا اونا کجا سایت شما رو پیدا کردند و وارد اون شدن؟
از چه وسیله ای و چه مرورگری استفاده می کنن؟
کاربران شما از نظر سن و علاقه در چه دسته ای قرار دارن؟
در چه مواقعی کاربران مراحل تبدیل رو رها می کنن؟ به عنوان مثال در کجا و طی چه فعالیتی کاربران سایت رو ترک می کنن؟
این اطلاعات به شما اجازه میدن تا بدونید که تمرکز و تلاش هاتون رو در کدوم قسمت ها متمرکز کنید.تمرکز بر روی صفحه هایی که باعث مشغله بیشتر کاربرا میشه و برای کاربران ارزشمند هستن بزرگترین تاثیر رو بر بهینه سازی نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت.
——————-

روش مردمی:
تجزیه و تحلیل کمی در ابتدای کار بسیار ارزشمنده. به خصوص اگر شما یه سایت بزرگ با محتوای متنوع داشته باشید. به طوری که به شما این امکان رو میده با توجه به اعداد به دست اومده تلاشتون رو روی کدوم بخش متمرکز کنید. اما الان که میدونید کاربر در کدوم قسمت سایت شما جذب میشه میتونید به دنبال چرایی این جاذبه در پشت رفتار کاربرانتون بگردید. این روش متمرکز بر افراد، که به عنوان تجزیه و تحلیل داده های کیفی شناخته میشه، بیشتر یک روش ذهنی هست. شما به اطلاعات کمی که از روش قبل به دست میاد رو برای شناسایی افرادی که مخاطب سایت شما هستند نیاز دارید. شما نمیتونید سایتتون رو برای همه کاربرا بهینه سازی کنید، بنابراین برای کاربران ایده آل خودتون این کار رو انجام بدید. یعنی اون کاربری که مشتری خدمات سایت شماست. روش های کسب اطلاعات کیفی:
نظر سنجی در سایت
تست کاربر
——————-

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

——————-

نظرسنجی رضایت کاربران
تجزیه و تحلیل کیفی با جمع آوری اطلاعاتی درباره کاربران میتونه به شما در بهینه سازی نرخ تبدیل کمک کنه. این اطلاعات عبارتند از:
دلیل جذب شدن و برقراری ارتباط کاربران چیست؟ چرا اونا در اصل تصمیم گرفتند که از سایت شما بازدید کنن و یا به صفحه خاصی مراجعه کنن؟ صفحه یا محصولی رو که به کاربران عرضه کردید چگونه هستن؟
کاربران به سایت شما چجوری فکر میکنن که باعث شده سایت شما نسبت به بقیه سایت های رقیب متفاوت باشه؟ آیا یک ویژگی یا خدمت خاصی در سایت شما ارائه شده که باعث میشه خرید از شما یک تجربه بهتر رو برای کاربر به وجود بیاره؟
کاربران از چه لغاتی برای توصیف محصولات و خدمات شما برای بیان نقاط ضعف و قوت استفاده می کنن؟ کاربر چگونه خدمات یا محصول شما را به دوستانش معرفی می کند؟ کاربران ذاتا درباره اون چیزی که انجام میدید چگونه صحبت می کنن؟
موارد خاصی وجود داره که که داده های خام به تنهایی نمیتونن به شما بگن که چه چیزی عامل این بوده که کاربر وارد سایت شما شده یا چه چیزی باعث میشه که کاربر در سایت شما تجربه بهتری داشته باشه.
اما زمانی که این اطلاعات را با داده های تجزیه و تحلیل خود ترکیب می کنید، می تونید به درک خوبی از صفحات سایت خود برسید که بهترین فرصت ها رو برای بهینه سازی و جذب مخاطب برای رسیدن به هدف مورد علاقتون رو فراهم می کنه.
——————-

روش بد:
این روش در انواع مختلفی اتفاق میفته. بعضی از روش های غیر موثر در بهینه سازی نرخ تبدیل عبارتند از:
حدس وگمان و احساس
این مسئله که باید این کار رو انجام بدم چون رقیبم این کار رو انجام داده
اجرای تغییرات بر اساس نظر اکثر کاربرانی که پول پرداخت کرده اند
همه این نمونه ها چیزی شبیه به هم دارن: اون ها بر اساس داده نیستن و ممکنه تیری در تاریکی باشن. بهتره که زمان صرف کنید و به جمع آوری اطلاعات و تجزیه اونا بپردازید. بنابراین میتونید آزمایش های معنی دار رو بر اساس بینش ایجاد کنید. هیچ کس دوست نداره آزمایش هایی رو انجام بده که منجر به شکست میشن!

——————-
نتیجه
بهبود محتوای صفحه محصول یک فروشگاه آنلاین ممکن است کاری خسته کننده و دشوار باشد اما با کمک ابزار ها و گوش دادن به مخاطبین شما می توانید تاثیر مثبتی بر روی نرخ تبدیل و افزایش فروش داشته باشید. همچنین شما حاصل این کار را در سئو نیز مشاهده خواهید کرد. یک توضیح خوب یا صفحه محصول خوب نه تنها به فروش کمک می کند بلکه می تواند باعث ایجاد ترافیک و سرازیر شدن کاربران از طریق موتورهای جستجو به فروشگاه آنلاین شما شود. چون بدون محتوای با کیفیت چیزی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود ندارد. و روش ارائه و اطلاعات دقیق (یا محتوا) شاید تنها چیز هایی هست که می تواند شما را از رقبایتان متفاوت کند، و برای شما تصویری فوق حرفه ایی ایجاد نماید تا بتوانید سری در سرهای صنعت خود داشته باشید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag