Skip links

۶ گام مهم برای رهبر فروش شدن

برای حصول اطمینان از این که تیم فروش بهترین عملکرد خود را ارائه می ­دهد به یک رهبر فروش خوب نیاز است و در غیر این صورت حتی اگر محصول و خدمات ارائه شده در دنیا بهترین هم باشند اهمیتی نخواهد داشت. یک رهبر فروش، دوستی خوب و معلمی جسور است و از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردار است. او مسئول مدیریت گروهی از نماینده­ های فروش و افزایش عملکرد آنها است.

به منظور ایجاد و حفظ یک تیم فروش عالی چند معیار و ضابطه وجود دارد که یک رهبر فروش باید آنها را بکار گیرد.

۱- استخدام و به کار گیری تیم مناسب

قبل از اینکه بتوانید به تیم خود کمک کنید تا فروش موفق داشته باشند، ابتدا باید افراد مناسبی را برای تیم استخدام کنید. هنگامی که فردی برای انجام مصاحبه برای موقعیتی خاص مراجعه می­ کند، باید دارای مجموعه ­ای از شرایط و معیارهای خاص باشد تا شما بتوانید تیم فروش موردنظرتان را تشکیل دهید. داشتن تجربه و سابقه فروش مهم است اما نه همیشه، در صورتی که فرد به جز سابقه فروش تمام شرایط مورد نظر را داشته باشد می­ توان از آن چشم پوشی کرد. آنها باید در همه چیز حرفه­ ای باشند، از طرز لباس پوشیدن گرفته تا شیوه صحبت کردنشان. آنها باید دارای فن بیان عالی بوده و قادر باشند نمونه ­ای از یک فروش تلفنی را اجرا کنند. مطمئن شوید که می­ دانید در یک روزمه کاری باید به دنبال چه چیزهایی باشید، یا با یک متخصص استخدام نیروی فروش همکاری کنید که در استخدام فروشندگان عالی تبحر دارد. چیدن و کنارهم قرار دادن تیم مناسب برای رهبری، چارچوبی برای موفقیت­ های آینده شما ایجاد خواهد کرد.

article_image_one_500.jpg

۲- ایجاد انگیزه و دادن پاداش

بخشی از کار شما به عنوان یک رهبر فروش و یک مربی فروش این است که برای تیم خود الهام بخش باشید، در آنها ایجاد انگیزه کنید و به آنها پاداش بدهید. هر روز، شما باید بارها در تیم خود ایجاد انگیزه کنید و به آنها القاء کنید که بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. راه­های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و شاید نیاز باشد که شما چند تاکتیک مختلف مانند جلسه­ های صبحگاهی، ناهارهای تجاری یا بررسی ­های پایان روز را امتحان کنید. ثابت شده است که انگیزه دادن به کارکنان در بهبود عملکرد کاری آنها مؤثر است. سعی کنید که تیم خود را در مربی­گری ­ها و آموزش­های یک به یک درگیر کنید و به آنها نشان دهید که برای تعهدشان به سازمان ارزش قائل هستید و می­ خواهید که آنها موفق باشند. به پاس عملکرد عالی کارکنانتان به آنها اجازه دهید یک ساعت زودتر محل کار را ترک کنند یا اینکه یک کارت هدیه رستوران/فروشگاه مورد علاقه­ شان را به آنها هدیه دهید. اگر نتوانستید آنها را با اولین مشوق خود تحت تأثیر قرار دهید، می­توانید چند پاداش دیگر را نیز آزمایش کنید تا بتوانید تعادل و توازن معقول و مناسبی بین پاداش ­ها، توانایی­ های کارکنانتان و بهبود عملکر آنها پیدا کنید.

۳- اختصاص دادن و محول کردن

به عنوان یک رهبر فروش خوب، شما باید همیشه هدف گرا باشید تا هنگامی که به اهداف مورد نظر دست پیدا کردید یا از آن فراتر رفتید بتوانید کارکنان خود را تشویق کرده و به آنها پاداش بدهید. هر تیم فروشی انتظاراتی دارد که باید برآورده شوند. شما باید وظایف خاصی را به کارکنان خود اختصاص دهید و باید به گونه ­ای این کارها را به آنها محول کنید تا تیم شما بتواند اهداف را به طور موثر و به آسانی برآورده کند. اگر برای روشن کردن نقش ­ها و انتظاراتی که از هر کدام از کارکنانتان دارید نیازمند کمک هستید با یک مربی فروش حرفه ­ای همکاری کنید.

۴- رهبری با استفاده از الگوها

به عنوان یک مربی و رهبر فروش، شما باید قادر به اتخاذ تصمیماتی باشید که به نفع کل تیم است. شما در طول روز با انتخاب­ ها و تصمیم­ های سختی مواجه خواهید شد. این تصمیمات دارای عواقبی هستند که بر روی شما، تیم ­تان، و کل سازمان تأثیر خواهد گذاشت. یک رهبر خوب مسئولیت پذیر و متفکر است و می ­تواند به سرعت مشکلات را مرتفع کند و همزمان این راه حل ­ها را به طور کامل در اختیار اعضای خاصی از تیم قرار ­دهد. به عنوان مثال، ممکن است به شما گفته شود که به دلیل کاهش بودجه در شرکت شما باید دو نفر از کارکنان خود را اخراج کنید و رؤسای شرکت نیاز دارند که تا پایان هفته از تصمیم شما باخبر شوند. شاید شما به تیم خود وابسته باشید و تصمیم­ گیری در مورد این موضوع برای شما بسیار سخت باشد. شما باید به درون خودتان رجوع کرده و عملکرد تمام اعضای تیم را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای شرکت و همچنین برای اعضای باقی مانده تیم اتخاذ کنید. شاید بتوانید راه حل دیگری برای این مشکل پیدا کنید!

۵-داشتن اعتماد و اطمینان

اگر می ­خواهید به یک رهبر و لیدر فروش خوب تبدیل شوید باید اعتماد داشته باشید. شما باید به منظور بهتر شدن، به خودتان و تیم­تان اعتماد داشته باشید. شما نباید تمام اعمال زیردستان خود را کنترل کنید بلکه باید نشان دهید که به آنها اطمینان دارید و همچنین باید به آنها اجازه دهید که خودشان کارها را انجام دهند. هنگامی که تمام اعضای تیم به خود اطمینان داشته باشند و شما نیز به آنها و مسئولیت پذیری آنها اعتماد داشته باشید، آنگاه کل تیم عملکرد بهتری خواهند داشت. به تصمیم ­ها و اقدامات خود و همچنین توانایی­ های تیم خود اعتماد داشته باشید.

۶- فیلتر کردن اطلاعات

به عنوان یک رهبر فروش، شما روزانه تحت بمباران اطلاعاتی قرار می­ گیرید. شما باید تمام این اطلاعات را مرتب کنید و آنها را در سطح اولویت­ های مختلفی طبقه بندی کنید. باید سریعاً به اطلاعاتی که دارای بالاترین اولویت هستند رسیدگی شود، در حالی که می­ توان اطلاعاتی که اولویت ­های پایین تری دارند را در قسمت­های پایین ­تر لیست قرار داد، اما هرگز نباید فراموش شوند. همیشه از طرف مافوق­ ها ، مشتری­ ها، همکاران، و یا دیگران اطلاعات و درخواست ­هایی به سوی شما روانه خواهد شد. شما باید آنها را مدیریت و مرتب کرده و در مورد همه آنها تصمیم گیری کنید. ناظر و مدیر شما درخواست ­هایی خواهد داشت که از تغییر ترتیب و آرایش صندلی ­های اعضای تیم گرفته تا خاتمه دادن به همکاری با برخی افراد متغیر خواهد بود. تیم شما ممکن است درخواست مرخصی یا تغییر برنامه، داشته باشند یا بین اعضای تیم تنش ­هایی پیش آید. شما باید قادر باشید به گونه ­ای مؤثر و کارآمد همه چیز را مرتب کنید. مدیریت زمان و مهارت­ های گزینش و واگذاری برای موفقیت شما حیاتی هستند. عضویت در دوره­ های تفکر انتقادی و حل مشکلات را در نظر بگیرید تا به عنوان یک رهبر فروش بتوانید برای مشکلات روزانه خود به راه حل ­های جدیدی دست یابید

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag