Skip links

۵ نکته مهم برای ثروتمند شدن

اگر ما در دل احساس کنیم که پول چیز بدی است و داشتن پول زیاد بد است احتمالش وجود دارد که نگذاریم به پول زیاد دست پیدا کنیم. طرز فکر ما درباره ی پول می تواند ما را به ثروت نزدیک یا از آن دور کند. پول درآوردن به ورزش کردن شباهت دارد. هرچه بیشتر تمرین کنید قوی تر می شوید. به همین شکل با تنبل بودن نمی توانید پولدار شوید. برای پولدار شدن باید تلاش کنید.

۱- همه می توانند پول در آورند

نکته جالب درباره کسب درآمد این است که تبعیضی در کار نیست. کسب درآمد به این کاری ندارد که چه رنگی هستید، در کدام طبقه قرار گرفته اید، پدر و مادرتان چه کاره بوده اند و یا حتی این که شما فکر می کنید کی هستید. شما امروز به اندازه ی سایرین حق و حقوق و فرصت مناسب دارید. تنها چیزی که می تواند مانع تان شود، خود شما هستید. همه چیز بستگی به این دارد که در زمینه ی پول تحت تاثیر چه اسطوره ای قرار دارید. از ثروتی که در جهان وجود دارد، هرکسی به آن اندازه که می تواند برداشت می کند. پول نمی داند که نصیب چه کسی خواهد شد. نمی داند اشخاصی که به پول می رسند چه کیفیاتی دارند و به چه طبقه و کلاسی تعلق دارند. پول چشم و گوش و احساس ندارد. پول از آن جهت وجود دارد که از آن استفاده کنید، به خاطر به دست آوردنش تلاش کنید. پول تبعیضی علیه کسی روا نمی کند. نمی داند که شما شایسته تحصیل آن هستید یا نیستید. ثروتمندان از اشخاص متنوعی تشکیل می شوند. همه آنهایی که به ثروت رسیده اند قدم به جلو گذاشته اند و گفته اند” بله، لطفا من هم قدری می خواهم.” اما فقرا از قبول آن خودداری کرده اند، گفته اند”نه، متشکرم نمی خواهم…من استحقاق پولدار شدن را ندارم…نمی توانم…نباید، درست نیست که بخواهم…”

article_image_one_515.jpg

۲- درباره تعریف خود از ثروت تصمیم بگیرید

برای شما ثروت چه معنا و مفهومی دارد؟ اگر می خواهید ثروتمند شوید باید بنشینید و در این مورد تصمیم بگیرید. ثروتمندان همگی این مساله را حل کرده اند و به تصمیم لازم رسیده اند. تعریف من از پول کافی این است که آن قدر داشته باشم که برای داشتن پول کافی نگران نباشم. می پرسید این چه قدر پول است؟ ابداً نمی دانم. به نظر می رسد که همیشه نگرانی برای داشتن پول کافی وجود دارد. برای بعضی اشخاص نگران نبودن ممکن است به معنای داشتن پول کافی برای پرداخت هزینه های غیر مترقبه خانه یا خانواده باشد. ولی چگونه آن را برآورد می کنید؟با تعداد اتومبیل هایی که دارید؟ با حساب بانکی تان؟ ارزش خانه تان؟. باید تعریف تان را مشخص کنید. اگر تعریفی نداشته باشید چگونه می توانید موفقیت تان را اندازه بگیرید؟

۳- هدف های تان را مشخص سازید

وقتی منظورتان از ثروت را بیان کردید، مقصدی دارید که به سمت آن حرکت کنید. تعیین کردن هدف ها به معنای مشخص کردن یک جدول زمانی برای رسیدن به این مقاصد است. موضوع به همین سادگی است. اگر می دانید که باید به جای خاصی برسید عاقلانه است که این موارد را بدانید:

  • چه ساعتی خانه را ترک می کنید؟
  • چه ساعتی می خواهید برسید؟
  • چه مسیری را در نظر دارید؟
  • چه می کنید وقتی به آن جا برسید؟

ثروتمند شدن هم دقیقاً به همین معناست. باید از قبل بدانید ثروت برای تان چه معنایی دارد. چگونه می خواهید به این هدف برسید. انتظار دارید چه مدتی طول بکشد تا به هدف تان برسید و با این پول چه می خواهید بکنید.

۴- جار نزنید و افشا نکنید

حالا سفر جدیدی را شروع کرده اید، اما ممکن است به سود شما باشد که درباره برنامه های تان با کسی صحبت نکنید. ممکن است لحظه ای برسد که بخواهید با یک متخصص مالی درباره تصمیم تان حرف بزنید و مشورت کنید. اما در لحظه حاضر درباره ی هدف تان جار نزنید.

  • دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود دارد.
  • نظرات دیگران ممکن است منفی باشد و روی تصمیم شما تاثیر نامطلوب بگذارد.
  • نیازی نیست که بهترین نظرات خود را با دیگران در میان بگذارید.
  • نمی خواهید تصور کنند که شما دیگران را به قبول کردن نظرات تان مجبور می کنید.

۵- باورهای پولی خود را درک کنید و بدانید که این باورها از کجا نشأت می گیرند

همه ی ما با باورهایی درباره ی پول رشد می کنیم. بسیاری از ما باورهای مان را از پدر و مادر و روشی که ما را بزرگ می کنند، می گیریم.
اغلب ما باورهایی به شرح زیر داریم:

  • پول ریشه ی همه شیطنت هاست.
  • تنها حریص ها پولدار می شوند.
  • اگر پولدار شوی دوسنتانت را از دست می دهی.
  • فقیر بودن بهتر از ثروتمند بودن است.

هر باوری را که به آن تردید دارید و آن را بی معنا ارزیابی می کنید، کنار بگذارید. به آنهایی که حقیقت ندارند بها ندهید. باید باورهای جدیدی را جایگزین باورهای کاذب بکنید.

  • پول چیز خوبیست.
  • پولدار شدن بد نیست.
  • می خواهم ثروتمند شوم.
  • حاضرم برای رسیدن به این هدف تلاش کنم.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag