Skip links

۱۰ مزیت شاد بودن در محیط کار

بدون توجه به اصل شاد بودن در محل کار، سایر ترفند های مرتبط با ارتقای بهره وری آنچنان که باید مفید و تاثیر گذار نخواهند بود . اگر شما می خواهید بهتر و بیشتر کار کنید ، باید پاره ای ملاحظات را مد نظر د اشته باشید از جمله باید برنامه ریزی مدون و مشخصی برای کارتان داشته باشید .

اولویت ها را رعایت کنید و بدانید چه کاری را در چه مرحله ای انجام د هید اما باید به این مساله توجه کنید که تا وقتی از کاری که می کنید ، لذت نبرید و آن را دوست نداشته باشید ، کاری از پیش نخواهید برد . مهم ترین و کلیدی ترین عامل برای افزایش بهره وری، بیش از هرچیز دیگری، شاد بودن در محل کار است. در مجموع ده دلیل برای اهمیت د اشتن شادی در محل کار برای افزایش بهره وری می توان برشمرد که در اینجا به آنها اشاره می شود .

۱٫ افراد شاد با دیگران بهتر کار می کنند

افراد شاد و سرزنده تاثیر مثبتی بر اطرافیان خود می گذارند و می توانند پیوند های نزدیک تری با دیگران د ر محیط کار برقرار کنند و این یعنی: کار گروهی بهتر، بهبود روابط بین کارمندان و مدیران، افزایش رضایت مندی مشتریان و ارباب رجوع و سرانجام افزایش فروش محصولات و خدمات

article_image_one_453.jpg

۲٫ افراد شاد ، خلاق تر هستند

بهترین راه برای خلق ایده های نو و بهبود و ارتقای بهره وری، همان شاد بودن در محل کار است. هنگامی که یک محیط شاد و مملو از عشق به کار بر یک شرکت حاکم باشد ، ایده های مبتکرانه و نوآورانه در آنجا موج خواهد زد و زمینه مساعدی برای افزایش انعطاف پذیری، مسوولیت پذیری و تفکر خلاق به وجود می آید و تمام این فرآیند های مثبت تا مدت ها در درون شرکت جاری خواهند بود .

۳٫ افراد شاد به جای شکایت کرد ن درباره مشکلات، آنها را حل می کنند .

هنگامی که کسی کار شما را دوست نداشته باشد و از انجام دادن آن لذت نبرد ، همیشه از کاه کوه می سازد و به جای تلاش برای حل مشکل، از وجود آن اظهار شکایت و نارضایتی می کند و به اصطلاح عامیانه «همیشه غر می زند »، در حالی که یک کارمند شاد و علاقه مند ، همیشه در پی حل مشکل و رفع موانع موجود است.

۴٫ افراد شاد ، انرژی بیشتری دارند

افراد شاد همیشه با انرژی و انگیزه بیشتری کار می کنند و همین مساله بر میزان بهره وری و بازدهی آنها می افزاید .

۵٫ افراد شاد ، خوش بین تر هستند

افراد شاد و پرنشاط، روحیه ای مثبت تر و خوش بینانه تر دارند و آینده را روشن تر می بینند و تجربه ثابت کرده که موفقیت و بهره وری بیشتر در کار، در گرو داشتن روحیه مثبت اندیشی و خوش بینی، چه برای مدیران و چه برای کارکنان خواهد بود . اگر افراد به موفقیت و کامیابی، اعتقاد راسخ داشته باشند ، موفق و کامیاب خواهند شد و برای رسیدن به این اعتقاد ، باید شاد و خوش بین بود .

۶٫ افراد شاد ، انگیزه بیشتری برای کارکردن دارند

انگیزه بیشتر و قوی تر یعنی بهره وری و کارآمدی بیشتر و بهترین و مطمئن ترین راه برای افزایش انگیزه کارکنان، شاد کردن آنها در محیط کار وعلاقه مند ساختن آنها نسبت به کاری که می کنند ، است. آری، این شادی است که انگیزه می آورد و همه را به حرکت وا می دارد .

۷٫ افراد شاد کمتر بیمار می شوند

بیمار شدن، د شمن بهره وری است و مهم ترین عامل در بیمار شدن پی در پی کارکنان، نه عوامل بهداشتی و ارگانیک، بلکه بی علاقگی و نگرانی نسبت به کار است. یک بررسی در مورد بیش از ۲۱ هزار نفر از پرستاران آمریکایی نشان داده است آن دسته از پرستارانی که شغلشان را دوست ندارند و در محیط کارشان احساس شادی و لذت نمی کنند ، بیشتر دچار بیماری هایی چون سرطان و دیابت می شوند .

۸٫ افراد شاد ، سریع تر و بهتر یاد می گیرند

هنگامی که افراد ، شاد و آسوده خاطر باشند ، گنجایش و توانایی بیشتری برای یادگیری چیز های جدید در محیط کار پیدا می کنند و همین مساله بر میزان بهره وری آنها می افزاید .

۹٫ افراد شاد ، نگران اشتباه کرد ن نیستند و در نتیجه کمتر اشتباه می کنند

هنگامی که افراد ، شاد و مثبت اندیش هستند ، از احتمال بروز اشتباهات اتفاقی نمی هراسند و د ر صورت بروز چنین اشتباهاتی، به جای ناراحت شدن می کوشند از آنها درس بگیرند و به جای مسوول د انستن دیگران به خاطر بروز اشتباهات، در پی حل مشکل و برطرف ساختن آن برمی آیند . چنین رویکردی موجب کاهش چشمگیر میزان اشتباهات و افزایش میل به آموختن و پند گرفتن از آنها در میان کارکنان خواهد شد .

۱۰٫ افراد شاد ، تصمیمات بهتری می گیرند

افرادی که در محیط کارشان، شاد و خوش بین نیستند ، به طور دائم دچار بحران و ناتوانی در اتخاذ تصمیمات درست هستند . این دسته از افراد از کوته بینی و محدود نگری رنج می برند و قادر به مشاهده همه ابعاد قضیه نیستند و در نتیجه به اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت و زود گذر بسنده می کنند اما افراد شاد و بلند نظر، به افق های دور دست می نگرند و تصمیماتی بهتر، آگاهانه تر و اولویت مندتر می گیرند .

کلام آخر

اگر شما خود را در اوج قله موفقیت کاری و در بهترین مرتبه ممکن احساس می کنید ، بدانید که عامل اصلی تمام موفقیت ها و پیشرفت های شما در این واقعیت ساده نهفته است که شما از آنچه انجام می دهید ، لذت می برید و در محیط کارتان شاد هستید و به عبارت بهتر، عاشق کارتان بودن موجب به حداکثر رسیدن بهره وری و بازدهی شما شده است. اما آیا فقط شاد بود ن است که موجب افزایش بهره وری می شود یا اینکه با افزایش بهره وری، احساس شاد بودن نیز بیشتر می شود ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که تاثیر مثبت و سازنده دو عامل شادی و بهره وری برهم، رابطه ای دوسویه و علت و معلولی است. با این همه، باید دانست که در این رابطه دوسویه، کفه ترازو به سمت شادی و نشاط سنگینی می کند و برای رسیدن به بهره وری مضاعفی که ما را در آینده شاد تر کند ،باید حتما شاد بود و با نشاط کار کرد .

پرسش آخر

چه کنیم تا در محیط کار شاد باشیم و از آن لذت ببریم؟
برای این کار:

  1. از شغلی که دارید ، لذت ببرید و اولویت کاری تان را حول محور آن بخش هایی از کارتان متمرکز کنید که شما را شاد می کند و دوستشان دارید .
  2. همیشه در جست وجوی شغل جدیدی باشید که بتواند شادترتان کند ، پس اگر مطمئن هستید که شغل کنونی شما از انعطاف پذیری کافی برای شاد کردنتان برخورد ار نیست، آنجا را ترک کنید و کار جدیدی برای خود دست و پا کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag