Skip links

۷ کار ممنوع در زمان خستگی

باید روزمان را با انرژی خیلی زیادی سپری کنیم، برای این که بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم. اما اغلب اوقات در پایان روز به اندازه ی کافی نمی خوابیم، صبحانه کم می خوریم چون دیرمان شده است، و بعدازظهر احساس رخوت می کنیم و همه ی این ها روی بهره وری مان اثرگذار است. می خواهیم خیلی کارها را انجام دهیم، اما گاهی حتی به اندازه ای انرژی نداریم که از پس وظایف روزانه مان بر بیاییم.

و هنگامی که انرژی مان تحلیل می رود، تعجبی ندارد بهترین انتخاب را نداشته باشیم، گفت وگوهای نابه جا داشته باشیم، یا خودمان را وادار به انجام فهرست کارهای مان کنیم، در حالی که شاید بهتر باشد بی خیال کارها شویم. این ها ۷ کار هستند که هرگز نباید هنگام خستگی انجام دهیم:

۱٫ تصمیم گیری های مهم

برای گرفتن مهم ترین تصمیم ها باید ذهنی باز داشته باشیم، و این زمانی ممکن است که به اندازه ی کافی استراحت کرده باشیم. ما هنگام خستگی بی حوصله هستیم. ترجیح می دهیم زودتر سراغ کارهای دیگر برویم، احساس می کنیم زمان سریع تر از همیشه می گذرد. این حالت را “خستگی از تصمیم گیری” نمی نامند، بلکه بیش تر شبیه “تصمیم گیری خسته” است. وقتی خسته ایم، توان دفاع نداریم، قدرت ذهنی مان کم تر است، و قابلیت مان برای تشخیص جوانب یا جزییات مهم نیز به طور آشکاری کم تر است.

article_image_one_570.jpg

۲٫ جلسه های کاری

وقتی وارد یک جلسه ی کاری می شویم، مهم است بهترین عملکردمان را داشته باشیم. جلسه های کاری می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، و مهم است بتوانیم سریع و منطقی فکر کنیم تا منافع مان را حفظ کنیم. باید آماده باشیم قاطعانه و بدون پیش تفکر تصمیم بگیریم، و هنگامی که انرژی کمی داریم قادر به انجام آن نیستیم.

۳٫ رانندگی

براساس گزارش شورای امنیت حمل ونقل داخلی امریکا، هر سال ۱۰۰۰۰۰ تصادف به دلیل خواب آلودگی رخ می دهد و منجر به مرگ ۱۵۰۰ نفر می شود. یک ماشین با سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت، ۲۸ متر مسافت را فقط در ۱ ثانیه طی می کند. این یعنی فقط در عرض ۴ ثانیه خوابیدن پشت فرمان، ماشین طول یک زمین فوتبال را طی می کند.

۴٫ خوردن

آن چه به راحتی به دست بیاید، به راحتی از دست می رود. تنقلات و نوشیدنی های شیرین، کافئین و سایر خوراکی های بی کیفیت فورا به ما انرژی می دهد اما این انرژی ناپایدار است. متاسفانه این ها انواع خوراکی هایی هستند که هنگام خستگی و نیاز به افزایش فوری انرژی، به سمت شان می رویم. این گونه جریان قدرتمندی از قند را به سلول ها می رسانیم، و این احساس خوبی به ما می دهد. با این که برای مدت کوتاهی انرژی می گیریم اما این انرژی هیچ پشتوانه ای ندارد که به آن تداوم ببخشد. به محض این که آن قند مصرف شود، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، برای همین ضعف اجتناب ناپذیر می شود. و اغلب در نهایت احساس بدتری نسبت به قبل داریم. و فقط خوراکی های شیرین این طور نیستند. نوشیدنی های الکلی و بعضی خوراکی ها نیز می توانند انرژی های کوتاه مدتی برای مان فراهم کنند، و دقیقا هنگامی که بیش ترین نیاز را به انرژی داریم، ما را با ضعف روبه رو کنند. عاقلانه است هنگام خستگی و گرسنگی از دستگاه های فروش خودکار نوشیدنی دوری کنیم؛ مهم است با مصرف آب و خوراکی های کامل آب و مواد مغذی بدن مان را تامین کنیم.

۵٫ گفت وگوهای مهم

هنگامی که انرژی کمی داریم احتمال آن خیلی بیش تر است که گفت وگوهای معنی دارمان پایان خوبی نداشته باشند. بیش تر گفت وگوها، چه در خانه چه در محل کار، باید تا زمانی به تعویق بیفتند که از نظر ذهنی اوضاع بهتری داشته باشیم. هنگام خستگی دشوار است در گفت وگویی به جا و هدفمند شرکت کنیم. در هر گفت و گویی اگر برای حمایت از استدلال مان با استفاده از واقعیت ها، آمادگی کامل نداشته باشیم، نباید انتظار داشته باشیم نتیجه ی مطلوب را بگیریم.

۶٫ اوضاع پراسترس

اغلب در طول روز وضعیت های مختلفی را تجربه می کنیم، و اگر با بعضی از آنها به خوبی کنار نیاییم ممکن است منجر به سطح استرس بیش تر شوند. وقتی انرژی و صبوری کافی نداشته باشیم ممکن است کنار آمدن با این اوضاع گاهی از مسیر درست خارج شود. شاید در نهایت چیزی بگوییم که پشیمانی به بار بیاورد، یا شاید چیزی را در زندگی یا کارمان بپذیریم که با جدول زمانی یا برنامه ریزی های مان جور در نمی آید.

۷٫ تسلیم وسوسه شدن

شاید حتی در بهترین شرایط هم مقاومت در برابر وسوسه سخت باشد؛ اما هنگامی که انرژی کمی داریم، بیش تر مستعد پذیرش وسوسه هستیم. هنگام خستگی اراده مان ضعیف تر است، همان طور که قدرت تصمیم گیری مان کم تر است. وقتی خسته ایم، بیش تر احتمال دارد از کار شانه خالی کنیم، تسلیم هوس های آنی خرید شویم، و به انتخاب های غذایی ضعیف دست بزنیم. تسلیم وسوسه ها نشوید و تا زمانی که انرژی تان را بازبیابید استوار بمانید. بهترین راه برای تامین انرژی پایدار خواب شبانه ی باکیفیت است، حتی اگر می توانید گاهی چرت کوتاهی بزنید. برای حفظ سطح انرژی رژیم غذایی خوب، آب زیاد و چند دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب تاثیر زیادی در حفظ سطح انرژی دارد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag