Skip links

استاندارد W3C چیست ؟

استاندارد W3C چیست ؟

استاندارد  W3C مخفف جمله World Wide Web Consortium کنسرسیوم شبکه جهانی وب می باشد. در این مقاله سعی می کنیم با بیان مزیت و ویژگی های استاندارد W3C مفهوم W3C را برای شما مدیران و طراحان وب بازگو کنیم. رتبه بندی درموتورهای جستجو برای اینکه در رتبه های اول موتورهای جستجو قرار بگیرید یکی از فاکتورهای مهم می باشد،زیرا موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که از استانداردهای طراحی وب پیروی می کنند بیشتر توجه می کند،یکی از دلایل دیگر برای تفاوت وب سایت هایی که از استانداردهای طراحی وب استفاده می کنند نسبت به دیگر وب سایت ها ، Spider های موتورهای جستجوگر به صورت منظم و دائمی به این وب سایت ها سرمی زنند،به همین دلایل وب سایت های که از استانداردهای طراحی استفاده می کنند نسبت به دیگر وب سایت ها دارای امتیاز می باشند. قابل دسترسی توسط مرورگر های مختلف مرورگرهای مختلف و دیدگاه های مختلف برای جلوگیری از تخریب و تغییر وب سایت در مرورگرهای مختلف،چون همه از مرورگر یکسان استفاده نمی کنند.

برای مثال (Internet Explorer,Firefox,Opera,Google Chorme) برای اینکه مرورگرهایی متفاوت از نظر ظاهریی وب سایت را به یک شکل نشان دهند استانداردهای کدنویسی بسیار مفید و مهم می باشد. قابل دسترسی تمام کاربران اگردرارائه اطلاعات از کد های استاندارد و توسعه یافته Css استفاده کنیم ، اطلاعات ارائه شده ، به هر کس و با هر دستگاهی قابل دسترس خواهد بود.کاربری با آخرین سیستم کامپیوتر یا گوشی همراه هم می تواند به اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت شما دسترسی پیدا کند.

بارگذاری سریع تفاوت صفحه ای که با Css طراحی شده نسبت به صفحه ای که با table طراحی شده در بارگذاری بین ۲۵ و ۵۰ درصد متغییر است ،با توجه به تحقیقاتی که توسط آقای Jakob Nielsen انجام شده کاربران برای بارگذاری یک صفحه بیشتر از ۲۰ ثانیه منتظر نمی مانند. پایین ترین پهنای باندی که شرکت های هاست دراختیار صفحه وب شما می گذارند و برای پهنای استفاده شده ماهانه مبلغی را پرداخت می کنید. صفحاتی که با استاندارد های طراحی ایجاد شده اند دارای پهنای باند کمی هستند و این به این معنا هست که صفحه وب شما به پهنای باند کمتری نیاز دارد ، و این برای پس اندازه پول شما مفید خواهد بود. راحتی در بروزرسانی و تغییرات در سایه جدایی اطلاعات و عملکرد ها در صفحه وب زمانی که لازم باشد تا دراستایل Css کل پروژه تغییراتی ایجاد کنیم نیاز به تغییراستایل تک تک صفحات نخواهد بود و کافیست که در فایل ستایل Css تغییر را اعمال کنید و تغییر شما در کل پروژه تاثیر خود را نشان دهد.

 مسئولیت های حقوقی بسیاری از کشورها برای کاربرانی که به هر شرایط نمی توانند از اینترنت استفاده کنند قانون های را ایجاد کرده است ، که شما می توانید با پیروی از استانداردهای W3C مشکلی در ارائه خدمات در این شرایط را نداشته باشید. اطلاعات تعجب انگیز در مورد W3C ! در مورد وب سایت هایی که از استانداردهای طراحی استفاده میکنند و انهای که از این استانداردها پیرویی نمی کنند.. 

در دنیا اینترنت میلیون ها وب سایت موجود است.در میان این وب سایت ها از صدرصد ۱ درصد هم از استانداردهای طراحی استفاده نمی کنند.باری چک کردن این که یک وب سایت از این استانداردهای استفاده می کند یا نه می تونید از لینک http://validator.w3.org استفاده کنید و در قسمت آدرس نام وب سایتی را که می خواهید وارد کنید با زدن دکمه Check نتیجه را نگاه کنید. آدرس خود را باید به صورت کامل مثل : http://www.cms-iran.com وارد کنید.و همچنین خوب و تعجب انگیز است تا بدانید که بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی نیز دارای این استاندارد ها نمی باشد .(مانند (Microsoft,FaceBook,Google) را می توانید چک کنید، خواهید دید که وب سایت میکروسافت دارای ۱۸۰ خطا و ۱۳۹ اخطار و سایت گوکل دارای ۴۲ خطا و۲ اخطارمی باشد.این آمار مطلق به بهمن ۱۳۹۰ می باشد.). طراحی سایت – طراحی وب سایت منبع : پارس کلیک

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag