Skip links

٩ مشخصه ای در طراحی سایت که یه وب سایت نباید داشته باشد

زمانی که از طراحی وب سایت صحبت می شود، اول از همه به این فکر میکنیم که وب سایت نباید هیچ کمی و کسری داشته باشد اما به این مورد که چه مواردی در وب سایت نباشد ، کمتر دقت میشود.این مسئله تاثیر منفی بر عملکرد طراحی سایت دارد، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف و غافل شدن از طراحی وب سایت، ممکن است به از دست دادن شغل، ترافیک کم و … مشکلات منجر شود.

ما در این مقاله به ٩ مشخصه ای در طراحی سایت که یه وب سایت نباید داشته باشد تا از بروز چنین مشکلات و مواردی جلوگیری شود:

١- قرار دادن عکس خود در صفحه اصلی سایت

اولین مورد از ٩ مشخصه ای در طراحی سایت که یه وب سایت نباید داشته باشد این است که با این وجود که وقتی شما عکس خود را در صفحه اصلی سایت می گذارید یک نوع خوش آمد گویی بشمار می آید ولی بغضی کارشناسان متعقدند که با قرار دادن عکس در صفحه اصلی ، حضور بازدیدکننده ها را در وب سایت کمتر میکند.لارینا کیس، رییس بخش کارشناسی موفقیت و عملکرد ـ یک موسسه‌ی مشاوره در فیلادلفیا ـ درباره این مورد می‌گوید:”دیدن این عکس، مانند ملاقات یک شخص جدید است و به جای پرداختن به مسائل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید:”من چقدر در عکس، عالی هستم“. وب سایت شما باید تماماً درباره‌ی بازدیدکنندگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیز باید آنها را به طراحی سایت، علاقمند کنید”.

٢- استفاده بیش از حد در پخش قطعات دیداری و شنیداری

یکی دیگر از ٩ مشخصه ای در طراحی سایت که یه وب سایت نباید داشته باشد ، این مورد که شامل هر قطعه ی دیدنی و شنیداری می باشد. استفاده از تصاویر متحرک و گیج کننده و یا تصاویر غیر مرتبط در وب سایت،بارگذاری موسیقی‌های پر سر و صدا با زمان پخش مدت طولانی، همه این موارد باعث می شود که بازدید کنندگان طراحی وب سایت شما را فراری ‌دهد.

٣- وجود موارد گیج کننده در سایت

مورد دیگر ٩ مشخصه ای در طراحی سایت، شما میخواهید مقالات گوناگون و صفحات زیادی به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید اما این امر باید به گونه ای باشد که بازدیدکننده وب سایت شما دچار سردرگمی یا به اصطلاح گیج نشود ، در زمان طراحی سایت، ساختار صفحات خود را به اندازه کافی ساده طراحی نمایید.

۴- اطلاعاتی که به حریم شخصی افراد و مسائل امنیتی لطمه وارد میکند 

این مورد در ٩ مشخصه ای در طراحی سایت ، بستگی به ماهیت وب سایت و شغل شما بستگی دارد ولی در کل این مورد از ضروریت خاصی برخوردار است، مطالب وب سایت خود را بررسی کنید از آوردن اطلاعات شخصی و جزئی کارمندان خود و مسائل امنیتی و همچنین  مواردی که مورد علاقه هکرهاست در وب سایت خود جلوگیری نمایید و حتی در انتشار اطلاعات درباره ی تولیدات  و …توصیه می شود که فقط نکاتی رو ذکر کنید که مشتریان را ترغیب به خرید نماید و از آوردن اطلاعات شرکت به خارج از آن محدوده اکیدا توصیه نمی شود.

۵- گذاشتن اطلاعات در وب سایت که به سود رقیب های شما باشد

مسئولین بخش برنامه ریزی و ورود اطلاعات وب سایت باید اطلاعات و مطالب خود به صورت کاملا حرفه ای و فکر شده انجام دهند ، که این مطالب اطلاعاتی از قبیل شرکای استراتژیک، مشتری ها، درباره فعالیت شغلی، ساختار درونی شرکت شما و … نباشد، به طوری که رقبای وب سایت شما نتوانند از اطلاعات وب سایت شما سودی ببرند این مورد نیز از ٩ مشخصه ای در طراحی سایت است که باید به آن دقت نمود.

۶- سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده

هدف اصلی بیشتر وب سایت ها آگاه ساختن بازدیدکنندگان و مشتریان خود به نحوه فعالیت وب سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است که از مهمترین ٩ مشخصه ای در طراحی سایت میباشد، زمانی که شما در وب سایت خود از کلمات و اصلاحات فنی شغل خود استفاده می نمایید، بازدیدکننده از درک این اصلاحات عاجز است و بسیاری از سخنان و مطالب شما را متوجه نمی شود ، به همین دلیل بهتر است از استفاده کلمات و اصلاحات فنی اکیدا خودداری نمایید و از کلمات ساده و روان استفاده نمایید.

٧- استفاده از مطالبی که شغل شما را بهتر از آنچه که هست، توصیف میکند

مطمئنا شما قصد فروش محصول  خود را از طریق وب سایت را دارید ولی این مورد رو در نظر داشته باشید که بازاریابی آگاهی دادن و جذب مردم به محصول خود است؛ ولی بیشتر بازاریاب ها به جای این کار، به بزرگنمایی و بهتر نشان دادن محصول خود هستند که این باعث میشه بازدیدکننده از وب سایت شما فرار شود.

٨- انجمن های گفتگو بدون نظارت

اگر به فکر این هستید که یه انجمن و یا همان محیط گفتگو در وب سایت خود ایجاد و راه اندازی نمایید، حتما برای این بخش یک مدیر و یا همان ناظردر نظر بگیرید که از موارد احتمالی جلوگیری نمایید به طور مثال درخواست های غیر عرف، نقض حریم امنیتی، مسائل سیاسی و …

٩- مطالب قدیمی و لینک های غیر قابل استفاده

هیچ چیزی به اندازه مطالب قدیمی و غیر مرتبط بازدیدکنندگان طراحی سایت را گمراه نمیکند، این اتفاق در مورد لینک هایی می افتد که افراد را به وب سیات های اشتباهی هدایت میکنند، شما با بررسی وب سایت خود، لینک های تغغیر یافته و یا مطالب قدیمی را شناسایی و حذف نمایید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag