Skip links

فوتر در طراحی سایت – قرار دادن بخش فوتر (footer) در طراحی وب سایت (بخش اول)

تعدادی از طراحان وب در طراحی سایت ،  زمان طراحی صفحه اصلی از بالا به پایین سایت شروع به طراحی میکنند به این شکل که تمرکز خود را  ابتدا هدر، نوار کناری، و محتویات اصلی وب سایت گذاشته و زمانی که به تغییر و طراحی فوتر وب سایت می شود از انجام این کار سرباز می زنند ،با این وجود بسیاری از سایتها نیز وجود دارند که طراحی فوتر آنها کاملا تخصصی و مناسب با اهداف وب سایت میباشد.

موارد و بخش های مهمی که یک  فوتر در طراحی سایت می تواند داشته باشد:

۱- قرار گرفتن نقشه سایت در فوتر طراحی سایت

گاهی در طراحی سایت شیوه های جدیدی اعمال میشود بخصوص وقتی که طراحی سایت به صورت غیر معمول و خلاقانه باشد .
یکی از بهترین راه ها در طراحی سایت برای جذب بازدید کنندگان سایت در حالی که به آخر صفحه سایت رسیده اند این است که نقشه سایت را در فوتر قرار دهیم تا کاربران سایت را مشتاق به بازدید موارد دیگر در فوتر کنیم.
ارائه لینک تمامی محتویات وب سایت بصورت مختصر و سازمان یافته یک راه حل مفید برای علاقه مند کردن بازدیدکننده برای ادامه جستجو در سایت است و قطعا جایی بهتر از فوتر برای اینکار وجود ندارد. بازدیدکنندگان دوست دارند محتوای متفاوتی ببینند پس وجود نقشه سایت با لینکهای مختلف میتواند نظر خیلی از آنها را به خود جلب کند و همین امر باعث بالا رفتن تعداد دفعات بازدید سایت شما به ازای صفحات بازدید شده هر کاربر می شود.همچنین این موارد در طراحی سایت شما میتواند فرصتی باشد برای پرداختن بیشتر به طراحی سایر بخشهای سایت.

۲- قرار دادن اطلاعات تماس در بخش فوتر

داشتن بخش اطلاعات تماس در فوتر یک روش فوق العاده برای گرفتن یک نتیجه خوب است
برخی افراد به طور ناخودآگاه برای ارتباط با شما به پایین صفحه سایت به دنبال اطلاعات تماس سایت میگردند در نتیجه حذف کردن اطلاعات تماس می تواند بسیار ناخوشایند باشد و زمانی که کاربر به راحتی نتواند لینک مورد نظرش را پیدا کند از ادامه کار ناامید شده و از طراحی سایت شما رضایت کافی را نخواهد داشت.پس اطلاعات تماس خود را بطور کامل و شفاف ارئه کنید همچنین اگر از خدمات پستی برای ارائه محصولات در سایت استفاده میکنید حتما آدرس و کد پستی محل خود را نیز قید کنید.

 ۳- قرار دادن لینک های مهم در زمان طراحی سایت در بخش فوتر

هدر و یا منو در طراحی سایت می تواند موضوعات را به دسته بندی های گوناگون تقسیم کرده باشد اما شما می توانید در فوترتعدادی از لینکهای منتخب و مهم خود را نیز بگذارید.
وقتی یک کاربر به پایین صفحه سایت می رسد ممکن است تصمیم به بیرون رفتن از سایت را بگیرد اما …

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag