Skip links

کش در طراحی سایت – انواع کش در وب سایت

کش در طراحی سایت انواع مختلفی دارد که (cache)  به دو دسته اصلی تقسیم می شود کش هاست و کش سرور  در ادامه توضیح بیشتری در مورد کش در طراحی سایت میدهیم:

کش سرور :

کش سرور سیستمی است که شرکت های ISP برای کاربران خود ارائه می دهند تا در مصرف پهنای باند صرفه جویی شود .

زمانی که یک کاربر برای بازدید، یک سایت را در مرورگر وب خود درخواست می کند اگر اولین بازدید او از این سایت باشد برای ارسال اطلاعات پردازش هایی در سرور انجام میشود و نتیجه این پردازش ها در کش سرور ذخیره می شود و همچنین برای کاربر ارسال میشود و بدین صورت کاربر می تواند وب سایت مورد نظر خود را بازدید کند.در صورتی که نتیجه پردازشها در کش سرور ذخیره شود اگر کاربر دوباره به سایت مراجعه کند با سرعت بیشتری سایت برای او بارگذاری می شود چون دیگر پردازشی صورت نمی گیرد چون نتیجه آن در کش ذخیره شده و همچنین از پهنای باند نیز استفاده نمی شود.در صورتی که در این مدت اطلاعات جدیدی در سایت آپلود شود ، ممکن است کاربر نتواند آن را مشاهده کند به همین خاطر شرکت های سرور ، کش ها را بسته به زمان بندی خود خالی می کنند تا اطلاعات جدید در سایت مورد پردازش قرار گیرد و کاربران بتوانند محتوای جدید در سایت را مشاهده کنند .

کش مرورگر :

کش مرورگر زمانی کاربر دارد که کاربری با مرورگر خود وب سایتی را باز میکند، مرورگری که کاربر باز کرده است  باید برای قابل مشاهده بودن وب سایت فایل هایی را دانلود کند که مربوط به همه سایتها میباشد که شامل فایل های کد نویسی جاوا ، HTML ، CSS و … میباشد و همچنین تصاویر سایتها ، این فایل ها در حافظه کش ذخیره می شوند تا بار دیگر که کاربر به سایت مراجعه کند با سرعت بیشتری سایت برای او بارگذاری شود. این فایل ها اغلب کم حجم هستند و ذخیره آنها در کش تاثیر چندانی بر سرعت ندارد . اما گاهی حجم فایل ها به چند مگابایت رسیده که هر بار باز کردن آنها با سرعت کمی امکان میپذیرد اما اگر در کش ذخیره شده باشد با سرعت چند برابر بالا تر قابل مشاهده است . اگر حجم این فایل ها زیاد باشد برای هر بار دیدن آنها باید درخواست جداگانه به سرور ارسال شود و سرعت لود صفحه پایین می آید.
یکی از عوامل بهینه سازی وب سایت ها سرعت بارگذاری آنها است .وقتی صفحات خود را کش میکنید در واقع هم سئوی خود را بهبود بخشیده اید و هم اینکه بازدیدکنندگان خود را افزایش داده اید . زمانی که وب سایت شما به سرعت برای کاربران بارگذاری می شود یک امتیاز برای شما به حساب می آید و این امتیاز در رتبه شما تاثیر گذار است حال علاوه بر اینکه باید از تصاویر و فیلم های کم حجم در طراحی سایت خود استفاده کنید باید کد نویسی خود را نیز بهینه کنید و همچنین برای وب سایت خود کش را فعال نمایید این عوامل دست به دست هم باعث می شوند که سرعت وب سایت شما افزایش بیابد و در نتیجه بازدید کننده بیشتری را داشته باشید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag