Skip links

کسب و کار الکترونیک – ١۰ اشتباه بزرگ در طراحی سایت

 اشتباهات کسب و کار الکترونیک در طراحی سایت عنوانی است که ما امروز میخواهیم در این مقاله به ١۰ مورد از آن ها را توضیح دهیم ، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. شما با جلوگیری از این خطاها می توانید سایتی به مراتب بهتر از رقبای خود داشته باشید .

١. غیرفعال کردن دکمه بازگشت در وب سایت

در یه دوره زمانی ، طراحان سایت های مضر، توانستند دکمه برگشت مرورگر را غیر فعال کنند در نتیجه زمانی که کاربر این دکمه را فشار می داد و بعد یکی از این اتفاقا می افتاد:١- تغییر مسیر به موقعیت ناخواسته، ٢- ثابت ماندن مرورگر در همان مسیر  و یا باز شدن یک صفحه پاپ آپ(popup).
پس توصیه ما به شما این است که هرگز در کسب و کار الکترونیک در زمان طراحی سایت خود چنین کاری را انجام ندهید، چون باعث اذیت کاربر می شود و این باعث می شود دیگر سایت شما را بازدید نکند.

٢. باز کردن پنجره های جدید

در سالیان پیش ، استفاده از چندین قالب و پنجره جدید برای نمایش محتوا در هنگام کلیک کاربر در سایت، یک نوآوریدر طراحی سایت های اینترنتی بود ولی در عصر فعلی این کار جز آزار بازدیدکنندگان سوده دیگری ندارد. در مرورگرهای رایج مانند فایر فاکس و کروم  اگر کسی مایل به باز کردن لینک در تب جدید باشد امکان این کار وجود دارد  بنابراین نیاز نیست شما از آن در طراحی سایت کسب و کار خود استفاده کنید.

٣. قرار ندادن شماره تلفن و آدرس در وبسایت

اگر شما یک فروشنده هستید، باید چندین راه ارتباطی برای تماس مشتریان با شما در سایت خود قرار دهید. بهترین راه ارتباط ، یک صفحه تماس با ما است. در این صفحه شما باید تمام اطلاعات تماس خود از جمله تلفن، ایمیل، آدرس، شماره همراه و فکس خود را وارد کنید. بهتر است لینک تماس با ما در تمام صفحات وب سایت شما باشد. حتی اگر هیچکس با شما تماس نگرفت هم این اطلاعات موجب شفاف سازی فعالیت شما و جلب اعتماد بازدیدکنندگان می شود.

۴. لینک های شکسته شده

لینک های نادرست که منجر به نمایش صفحه خطای “۴۰۴” می شود ، از اشتباهات رایج مخصوصا در طراحی سایت کسب و کار الکترونیک است. وب سایت خود را هر هفته بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام لینک ها به درستی کار می کنند.

۵. بارگذاری آهسته سرور

در سایت های حرفه ای بارگذاری آهسته سایت غیر قابل توضیح است. اما دلیل بارگزاری آهسته میتواند دلیل های مختلفی داشته باشد، احتمالا تصاویر سایت شما بیش از حد بزرگ و حجم بالایی دارند و یا صفحه اصلی سایت شما دارای فلش. بنابراین در طراحی سایت کسب و کار الکترونیک خود به سرعت بارگذاری اطلاعات وب سایت نیز دقت کنید

۶. اطلاعات منسوخ شده

مطالب و وب سایت طراحی شده شرکت شما جدید و به روز باشد. همچنین مطمئن شوید که مطالب شما دقیق باشد و در صورت بروز مشکل فورا آن را برطرف کنید.

٧. راهنمایی ضعیف

اگر سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر در زمان ورود نتواند اطلاعات دلخواه خود را پیدا کند و سایت شما نتواند کاربر را به موقعیت مورد نظر او هدایت کند، کاربر از سایت شما خارج خواهد شد و به سایت دیگری خواهد رفت.در بالای تمام صفحات سایت در هنگام طراحی سایت کسب و کار الکترونیک باید یک گزینه “جستجو” وجود داشته باشد تا کاربر برای هدایت از آن استفاده کند. محل قرار گرفتن “جستجو” در قسمت بالای صفحه و یا سمت چپ باید باشد در این صورت همیشه قابل مشاهده خواهد بود. در نوار بالایی سایت و یا در قسمت فوتر نیز در هنگام طراحی سایت کسب و کار الکترونیک خود یک نقشه سایت قرار دهید تا کاربر در یک نگاه بتواند تمام صفحات سایت شما را ببیند.

٨. استفاده بیش از حد از فونت های مختلف و رنگ ها

سایت باید دارای ظاهری سازگار و یکپارچه باشدحداکثر از دو یا سه رنگ در هر صفحه از سایت خود استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فونت و رنگ هایی که شما در سایت خود به کار بردید در اکثر دستگاه ها مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ و غیره به درستی نمایش داده می شود.

٩. قرار دادن لینک صفحه اصلی در تمامی صفحات وب سایت

در طراحی سایت های کسب و کار الکترونیک خود حتما در هر صفحه ای از وب سایت باید یک لینک برای دسترسی آسان به صفحه اصلی داشته باشد. اما دلیل آن چیست؟  بعضی وقتا کاربران یک URL از صفحه سایت شما را برای دوستان خود ارسال می کنند و ممکن است دوستان آنها بعد از بازدید وب سایت ،نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشند بنابراین با وجود  این لینک می توانند به این هدف خود دست پیدا کنند. همیشه یک لینک “صفحه اصلی” در تمام صفحات خود قرار دهید و همچنین در طراحی سایت کسب و کار الکترونیک خود، لوگو را به صفحه اصلی لینک دهید این کار مشکل را به راحتی حل می کند.

١۰. قرار ندادن لینک شبکه های اجتماعی در وب سایت

اکثر کسب و کارها دارای صفحات فیس بوک، توییتر ، اینستاگرام و تلگرام هستند. کسب و کارها با حضور داشتن در این شبکه ها می توانند از آنها سود ببرند. قرار ندادن و فراموش کردن لینک شبکه های اجتماعی در طراحی سایت کسب و کار الکترونیک یک اشتباه بزرگ است. با انجام صحیح این کار شما ترافیک سایت خود را خیلی بیشتر افزایش خواهید داد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag