Skip links

١٢ نکته بسیار مهم که باید هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای در نظر بگیرید

مدت زمان زیادی از همه‌گیر شدن فروشگاه‌های اینترنتی در ایران نمی‌گذرد، امّا روز به روز تعداد آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و کسب و کارهای مجازی هر روز افزایش پیدا می‌کنند. از آنجائیکه به‌طور معمول شما نمی‌توانید به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی مشتریان خود باشید و همچنین ممکن است مسافت بین شما و مشتریان‌تان بسیار زیاد باشد، بهترین راه ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با امکان پرداخت آنلاین و ارسال به دیگر شهرهاست که با این کار می توانید در هر ساعت از شبانه روز، به بهترین شکل پذیرای مشتریان خود باشید. در ادامه با ١٢ نکته که باید هنگاه طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای در نظر بگیرید آشنا خواهیم شد که می‌توانید برای پیشرفت فروشگاه خود از آن‌ها استفاده کنید.

١- جلب اعتماد بازدید کنندگان

در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای، قبل از هر چیز باید اعتماد بازدیدکننده‌گان را جلب نمود. با این کار شما می توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان دائم سایت خود تبدیل کنید. این کار با در اختیار گذاشتن اطلاعات فروشگاه از جمله آدرس و شماره تلفن، پشتیبانی خوب، شرایط بازگشت کالا، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و… انجام می‌شود. بنابراین، اگر به‌دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای هستید حتماً این موارد را مد نظر قرار دهید.

٢- ظاهر جذب کننده

پس از جلب اعتماد مشتریان، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید به‌گونه‌ای باشد که ظاهری خوب و جذاب داشته باشد. در صورتی که شما در سایت خود از رنگ‌های بسیار تیره و یا رنگ‌هایی که چشم را اذیت می‌کنند استفاده کنید، مطمئنا مراجعه‌کنندگان خیلی زود وب سایت شما را ترک خواهند کرد. همچنین وب سایت های موفق از المان‌ها و آیتم‌های مناسبی برای زیبایی هرچه بیشتر استفاده می‌کنند. در این سایت‌ها، منو به خوبی طراحی شده است و امکان دسترسی به تمام بخش‌ها را فراهم می‌نماید. در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی به خوبی طراحی شده باشد، کاربر در هر صفحه از سایت که باشد می‌تواند به راحتی زیرشاخه‌ها را مشاهده نماید و یا به صفحه‌ی اول بازگردد.

٣- فیلتر کردن و مرتب کردن گزینه‌ها

کاربر باید در هر دسته‌بندی و یا هر قسمت از سایت که حضور دارد، بتواند گزینه‌ها را بر حسب نیاز خود محدود کند. به این ترتیب در صورتی که آیتمی مورد نیاز کاربر نباشد، آن را فیلتر و از موارد نمایشی حذف می‌نماید. برای مثال کاربر باید بتواند بین کالاهایی که با یک رنگ خاص هستند پیمایش کند. همچنین امکان مرتب کردن گزینه‌ها بر اساس قیمت، پربازدیدترین و… باید وجود داشته باشد.

۴- تنوع محصولات

در یک فروشگاه اینترنتی موفق، از هر محصول انواع مختلفی وجود دارد و کاربر براحتی می‌تواند محصول مورد نظر خود را از بین آن ها انتخاب نماید. بنابراین، هنگام طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید همواره تمام محصولات  خود را وارد نمایید. بعضی از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی تنها بخشی از محصولات خود را در وب سایت خود ارائه می‌کنند که استراتژی مناسبی نمی‌باشد.

۵- اطلاعات کامل تماس

هنگامی که کاربری به قصد خرید وارد یک فروشگاه اینترنتی می‌شود، تنها در صورتی از آن خرید می‌کند که بتواند به آن سایت اعتماد کند. فروشگاه‌های معتبر برای جلب اعتماد و همچنین ارتباط راحت‌تر با مشتریان، اطلاعات تماس از جمله ایمیل و شماره تلفن پشتیبانی سایت را در قسمتی از سایت که کاملاً قابل دسترسی و روئت باشد قرار می‌دهند.

۶- خبرنامه فروشگاه اینترنتی

همانطور که می دانید، خبرنامه‌ها ایمیل‌های تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی هستند که از یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی به ایمیل افرادی که در خبرنامه‌ی یک سایت عضو شده باشند ارسال می‌شود. امّا پیش از هرچیز فروشگاه شما باید به اندازه‌ای برای بازدیدکنندگان جذاب باشد تا آن‌ها را به عضویت در خبرنامه ترغیب کند. این کار نه‌تنها فروش شما را بالاتر خواهد برد، بلکه باعث خواهد شد که کاربران فروشگاه شما را فراموش نکنند. البته باید دقت داشت که تعداد زیاد و آزار دهنده‌ی این ایمیل‌ها می تواند اثر عکس داشته باشد و حتی ممکن است کاربر برای همیشه ایمیل‌های خبرنامه‌ی سایت شما را به صندوق اسپم‌ها منتقل نماید.

٧- تخفیف‌ها و شرایط ویژه

اگر گشتی در سایت های فروشگاهی که در زمینه‌ی مشابه فروشگاه شما فعالیت دارند بزنید، خواهید دید که آن‌ها برای فروش بیشتر، شرایط و تخفیف‌های ویژه ای را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند. در این حالت خریداران معمولاً ترجیح می‌دهند از فروشگاهی خرید کنند که قیمت‌های پایین‌تری نسبت به سایرین دارد. پس شما هم دست بکار شوید و با در نظر گرفتن تخفیفاتی برای محصولات، مشتریان بیشتری را به وبسایت خود جذب نمایید. همچنین در صورتی که شرایط ویژه‌ای همچون ارسال رایگان و یا پرداخت درب منزل و… را نیز برای آن ها فراهم کنید، مطئنا مشتریان بیشتری خواهید داشت. بنابراین، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به راحتی تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه را مدیریت کنید.

٨- سئو و نتایج گوگل

همانطور که می دانید موتورهای جستجو، از جمله معروف‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها گوگل، از فاکتورهای خاصی جهت نمایش نتایج به کاربران استفاده می‌کنند. با رعایت این فاکتورها وبسایت شما از سئوی خوبی برخوردار خواهد شد و در نتایج گوگل به نمایش گذاشته می‌شود. هرچه این نکات بهتر و اصولی‌تر انجام شوند، وبسایت شما در رتبه‌های بهتر نتایج اینترنتی قرار خواهد گرفت و بازدیدکنندگان و مشتریان شما نیز افزایش پیدا خواهند کرد. بنابراین همیشه باید در زمان طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای برای سئوی سایت اهمیت ویژه ای قائل شد. یکی از مواردی که در این زمینه می‌تواند مفید واقع شود طراحی سایت اختصاصی است.

٩- محتوای مناسب و مشخصات کافی

در زمان طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود باید دقت داشته باشید که یک فروشگاه بدون محتوای کافی و اطلاعات دقیق هرگز موفق نخواهد شد. شما باید برای محصولات فروشگاه خود لیست کاملی از مشخصات آن‌ها و همچنین متنی که در مورد آن محصول اطلاعات کاملی را ارائه می کند در وبسایت خود به کاربر ارائه نمایید. این کار به مشتریان شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر بتوانند محصول مورد نظر خود را شناسایی و خریداری نمایند.

١۰- لود سریع سایت

فرض کنید می خواهید وارد یک وبسایت و یا فروشگاه اینترنتی شوید. در صورتی که تصاویر و متون این وبسایت به کندی بارگذاری شوند و وقت زیادی از شما تلف کنند، احتمالا خیلی زود این وبسایت را ترک خواهید کرد. پس باید در نظر داشته باشید که برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود حتما از تصاویر و کدهای کم حجم استفاده نمایید.

١١- ارسال سریع و مطمئن

در صورتی که می خواهید مشتریان شما پس از یک بار خرید، بار دیگر هم به شما مراجعه کنند و از وبسایت شما خرید کنند، باید کالاهای خریداری شده ی آن ها را سالم و به موقع به مقصد برسانید. سعی کنید در شهر محل سکونت خود امکان ارسال محصولات از طریق پیک را به خدمات فروشگاه خود بیافزایید.

١٢- پشتیبانی

مشتریان فروشگاه اینترنتی شما انتظار دارند تا در صورت بروز مشکل و یا داشتن سوال بتوانند براحتی با شما در ارتباط باشند. شما می توانید این امکان را از طریق فرم تماس با ما، شماره تلفن تماس و یا از طریق پشتیبانی(چت) آنلاین در سایت برای کاربران فراهم نمایید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag