Skip links

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای کدام است؟

ممکن است فکر کنید که اهمیت طراحی سایت اختصاصی در چه چیزی می‌تواند باشد و می‌توان به‌راحتی از یک قالب آماده برای راه‌اندازی وب سایت شخصی و یا تجاری استفاده نمود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چند دقیقه و یا حتی چند ثانیه پس از ورود به یک وب سایت، فوراً از آن خارج شده باشید. این اتفاق اصولاً زمانی می‌افتد که طراحی سایت به نحوی انجام شده باشد که کاربر در آن احساس راحتی نکند. همچنین ممکن است کاربر با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو به وب سایت شما دست پیدا کند اما پس از ورود، متوجه شود که نتیجه‌ی درخواستی در وب سایت شما وجود ندارد.

از این رو شرکت‌های زیادی هستند که از مشتری هزینه‌های بالایی را برای طراحی سایت درخواست می‌کنند، اما در نهایت چیزی که به آن‌ها تحویل خواهند داد، از استانداردهای لازم برخوردار نیست. در ادامه به نکاتی که در طراحی سایت حرفه ای نقش دارند می پردازیم:

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای

طراحی قالب

بسیاری از شرکت‌ها با ترفندهای مختلف از جمله، هزینه‌های بسیار پایین، مشتریان را ترغیب به استفاده از خدمات خود می‌کنند. امّا پس از مدتی کاربر درمیابد سایتی که برای وی طراحی شده است هیچ بازدهی‌ای برای او نخواهد داشت. بنابراین باید دوباره هزینه‌ای را بابت طراحی مجدد سایت پرداخت نماید. این شرکت‌ها معمولاً از قالب آماده استفاده می‌کنند و یا تنها تغییرات کوچکی در آن ایجاد کرده و به مشتری ارائه می‌دهند. این در حالی است که طراحی سایت حرفه ای باید دارای یک قالب اختصاصی، با رابط کاربری منحصر به فرد باشد. برای مثال پالت رنگ بکار برده شده در آن باید با توجه به نوع فعالیت وب سایت انتخاب شود. همچنین قالب وب سایت نباید مدت زمان زیادی را برای لود شدن (بارگذاری) به خود اختصاص دهد. که این موضوع علاوه بر قالب، به محتوای وب سایت نیز مربوط می‌شود. در صورتی که قالب وبسایت سئو شده باشد، می‌تواند کمک بسیار زیادی به نمایش سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کند.

طراحی ریسپانسیو

امروزه کاربران تنها از طریق کامپیوتر با دنیای وب در ارتباط نیستند و از دستگاه‌های مختلفی برای ورود به وب سایت های مختلف استفاده می‌کنند. هر یک از این دستگاه‌ها نیز دارای صفحه نمایشی با سایز متفاوت هستند که نیاز به تنظیم شدن با دستگاه مورد استفاده را دارند. اما این کار تنها در صورتی انجام می‌پذیرد که قالب وب سایت شما به‌صورت رسیپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی شده باشد. با این کار شما می توانید صفحات را در هر دستگاهی به خوبی و بدون بهم ریختگی مشاهده کنید. همانطور که متوجه شدید، این موضوع نیز به طراحی قالب شما مربوط می‌شود. بنابراین یکی از ویژگی‌های بسیار همه طراحی سایت حرفه‌ای رسپانسیو بودن آن است.

محتوا و کلمات کلیدی

وب سایت شما در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشد، مسلماً نیاز به دیده شدن دارد و این امر در صورتی به بهترین شکل تحقق می‌پذیرد که شما با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای وب سایت خود را به موتورهای جستجوگر معرفی کرده باشید. طراحی سایت حرفه ای کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود برگزینید. کلمات کلیدی باعث می شوند تا کاربران راحت‌تر بتوانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. همچنین باید توجه کنید که همان مقدار که کلمات کلیدی مناسب می توانند در رشد وب سایت شما موثر باشند، کلمات کلیدی نامناسب و نامرتبط نیز می‌توانند آن را به نابودی بکشانند. بنابراین لازم است که از کارشناسان و افرادی که در این زمینه تخصص دارند بهره ببرید.

آپتایم بالا با میزبانی فضای وب مناسب

همانطور که می دانید به مدت زمانی که یک وبسایت در درسترس باشد، آپتایم گفته می شود. در صورتی که سایت شما حتی برای چند دقیقه از دسترس خارج شود، ممکن است چندین مشتری را از دست بدهید. یک آپتایم بالا با کمک میزبان و یا همان هاستینگ مناسب بدست می‌آید. اگر از همان ابتدا از هاستینگ مناسب و با امنیت بالا استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که درصد از دسترس خارج شدن وب سایت شما بسیار کم خواهد شد و هیچ مشتری را از دست نخواهید داد. یک هاستینگ معتبر و مناسب، به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی مشکلات شماست و از بهترین سخت افزارها برای سرورهای خود استفاده می‌کند. با خرید هاستینگ معتبر و طراحی سایت حرفه ای می‌توان این مشکلات را تا حد بسیار زیادی مرتفع کرد.

مدیریت آسان

برخلاف تصور، طراحی وب سایت حرفه ای نباید بخش مدیریت پیچیده‌ای داشته باشد. طراحی بخش مدیریت باید به نحوی انجام گیرد که هر فردی بتواند به راحتی از آن استفاده کند و محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهد. همچنین بتواند به خوبی سئوی مورد نیاز را در بخش‌های مختلف اعمال نماید.

سئو

بحث سئو بسیار گسترده است و در یک مطلب کوتاه نمی‌توان تمامی آن چه که لازم است را به شما خواننده‌گان عزیز انتقال داد. همچنین الگوریتم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو، روز به روز در حال تغییر هستند و همگام‌سازی وب سایت ها با این الگوریتم‌ها تنها نیازمند تخصص در این زمینه است. بنابراین در این مطلب تنها به ذکر چند نکته بسنده می‌کنیم.

همانطور که گفته شد در طراحی سایت، سئو، در دیده شدن و بازدهی وب سایت نقش بسیار مهمی دارد و نمی‌توان با استفاده از قالب آماده به این فاکتورها دسترسی پیدا کرد. بهینه‌سازی و یا همان سئو باعث می‌شود تا مخاطبان، وب سایت شما را از میان میلیون‌ها وب سایت دیگر پیدا کنند. اما راه‌های مختلفی نیز برای بهینه کردن وب سایت ها وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها نیز همان کلمات کلیدی هستند که بالاتر نیز به آن اشاره شد. برای استفاده از این کلمات ابتدا باید بدانید که فعالیت وب سایت شما در چه زمینه‌ای است و سپس حداقل یک درصد از هر محتوایی که در و بسایت خود قرار می‌دهید را به آن اختصاص دهید. موضوع دیگری که در سئو اهمیت پیدا می‌کند، بک‌لینک‌ها هستند. در صورتی که لینک سایت خود را در وبسایت دیگری قرار دهید، یک بک‌لینک از آن سایت دریافت کرده‌اید که این کار باعث بالا رفتن رتبه‌ی وبسایت شما خواهد شد. از دیگر نکاتی که باید در انجام سئوی یک وب سایت به آن توجه کرد، صحیح بودن تمامی لینک‌ها و صفحات موجود در سایت است. همچنین پاک کردن لینک‌های اضافه و کوتاه کردن لینک‌های طولانی می‌تواند کمک شایانی به سئوی وب سایت شما نماید.

در آخر باید گفت در صورتی که طراحی سایت شرکتی یا راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به کارشناسان این حوزه بسپارید می‌توانید از نتیجه‌ی آن نیز راضی باشید و در مدت کوتاهی بازدهی بالای آن را مشاهده کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag