Skip links

فونت در طراحی سایت – تاثیر فونت در وب سایت

یکی از مهمترین عوامل در جذابیت و زیبایی بسیاری از وب سایت ها، استفاده  فونت در طراحی سایت می باشد. بنابراین می توان به قاطعیت گفت تاثیر فونت در طراحی سایت بسیار مهم می باشد.
نوع فونت با توجه به موضوع وب سایت و هم چنین نوع سلیقه مدیر و طراح سایت تعیین می شود که می تواند تاثیر بسیاری در جذب مخاطبین و ماندگاری آنها در وب سایتتان داشته باشد.

هر چه فونت در طراحی سایت با کلیات و محتویات وب سایت هماهنگ تر و مناسب تر  باشد طرح وب سایت را نیز شکیل تر نمایش میدهد و کاربران نیز برای خواندن متون سایت رغبت بیشتری نشان می دهند.

چگونه بهترین فونت در طراحی سایت خود انتخاب نماییم

روش و یا تکنیکی برای انتخاب بهتر موجود نمی باشد تا تمامی فونت های در دسترس را برای طراحان و انتخاب فونت در طراحی سایت بررسی نمایم و  روز به روز با گذشت زمان، یک فونت جدید برای استفاده کاربران ارائه و نمایش داده می شود. تفاوتی وجود ندارد که به چه میزانی فونت ها زیبا باشند یا نباشند، به هر حال این  احتمال وجود دارد برای هر طراحی سایتی زیبا نباشد.
زمانی که می خواهید یک فونت عالی و مناسب در طراحی سایت برای وب سایت انتخاب نمایید، لازم است به عوامل بسیاری توجه نماییم، به طور مثال: هدف طراحی سایت، زمان لود، مطابقت انواع فونت، مثل هر کاری، انتخاب فونت در طراحی سایت نباید بیش از سه نوع فونت باشد و  استفاده نمود… مگر اینکه دلیل بهتری برای اینکار داشته باشید.
کنتراست را فراموش نفرمایید، فرقی ندارد که کدام گونه فونت را انتخاب کرده اید، اگر کنتراست کافی بین محتوا و پس زمینه وب سایت وجود نداشته باشد، کلمات و جمله ها برای  کاربران قابل خواندن نخواهد بود. عوامل هایی که با کنتراست مرتبط هستند دربردارنده رنگ ، سایز، وزن و فاصله است.

هماهنگی فونت ها در طراحی سایت را ببینید

موردی دیگر که گرافیک طراحی سایت و تایپوگرافی را دچار مشکل می سازد،این است که مرورگرها مدام در حال به روز رسانی (update) و تغییر هستند. شما پیوسته قصد دارید تا فونتی را در طراحی سایت انتخاب نمایید که با رابط های کاربری نوین سایت هم در دستگاه های همراه و هم دسک تاپ و لبتاپ سازگاری داشته باشد. باید نمونه ها گوناگونی را در دستگاه ها امتحان نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
در صورتیکه از یک گروه فونتی استفاده نمایید که مخصوص طراحی سایت است و یا از فونت های گوگل Google Fonts استفاده نمایید، این احتمال به صورت زیاد وجود دارد که هماهنگی آن ها با وب سایت خود را خواهید داشت.

و دیگر عوامل و مواردی که باید در انتخاب فونت در طراحی سایت توجه نمود: 

به زمانی که فونت ها در سایت لود می شوند بیشتر دقت نمایید، در صورتیکه فونت به سرعت در سایت لود نشود، به انتخاب دیگر فونت در طراحی سایت خود فکر نمایید چرا که مخاطبان و کاربران  برای سایت های کند صبر و حوصله ندارند.
فرقی نمی کند که چقدر فونت مورد نظر شما زیبا باشد، برای موثر واقع شدن در وب سایت، در بالاترین سرعت فونت در طراحی سایت باید لود شود.
هنگامی که یک فونت را انتخاب می نمایید به سرعت لود آن هم نظر دقت فرمایید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag