Skip links

اشتباهات در طراحی سایت – اشتباهاتی که باعث می شود کاربران از وب سایت خارج شوند

طراحی سایت برای کسب و کار امری ضروری است، شما برای کسب و کار خود طراحی سایت انجام می دهید و پروفایل هایی را نیز در سیستم عامل های شبکه اجتماعی می سازید، اما باز هم سایت شما کاربران بسیاری را به خود جذب نمی کند. این قضییه به نظر آشنا می آید؟ بایست بدانید که این شما و برند شما نیست که تنها با این مشکل رو به رو است، بیشتر برند ها و طراحی سایت ها با این امر رو به رو هستند.

متخصص و کارشناس یک شرکت طراحی سایت ورد پرس به نام NAY AYACHE می گوید: “بازدیدکنندگان سایت تنها در عرض چند ثانیه راجع به یک سایت تصمیم گیری و قضاوت می نمایند. عکس العمل و عکس العمل های آن ها بر اساس مولفه هایی از جمله زمان بارگیری صفحه های سایت، نمای دیداری و راحتی در جستجو یابی حاصل می شود.”

در ادامه این مقاله اشتباهات در طراحی سایت که باعث می شود کاربران از وب سایت خارج شوند شرح داده می شود، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید:

١.طراحی صفحه اول به صورت به هم ریخته و نامنظم در طراحی سایت

صفحه اول هر طراحی سایتی، پراهمیت ترین و ارزشمند ترین قسمت آن سایت است. یک صفحه نامنظم و بهم ریخته قادر است کاربران را از این صفحه دور سازد. یک طراحی سایت بایست منظم، دارای نقاط عطف واضح باشد که به بازدیدکنندگان فرصت می دهد تا به صورت دیداری جذب سایت شده و احساس راحتی در این سایت کنند. جستجو یابی در زمان طراحی سایت نیز می بایست ساده باشد.

هنگامی که موضوع صفحه های طراحی سایت می شود، سرعت خیلی معیار پراهمیتی است. دارا بودن یک طراحی سایت سریع، ریسپانسیو و مفید قادر است سبب رضایت مخاطبان و کاربران سایت در هر ابزاری که کمک می گیرند، شود.
بدترین تخلف: اسلاید های موجود در طراحی سایت که با سرعت کندی می چرخند. نبایست تیتر و یا GIF هایی را در طراحی سایت خود بگذارید که سبب از بین رفتن فوکوس مخاطبان و کاربران سایت تان شود.

٢.جستجویابی پنهان

نوار جستجو بیشتر طراحی سایت ها، در بالای صفحه قرار گرفته است و همواره این نوار جستجو بایست لینک بازگشت به صفحه اول سایت را دربردارنده شود. صفحه های سایت بایست بر اساس جستجوهای مخاطبان در طراحی سایت، در این منو مرتب شوند.
بدترین تخلف: نوار جستجو با گزینه های مخفی که به صورت غیر واضحی در صفحه سایت قرار گرفته است و یا دارای لینک های خراب است و یا دسترسی و استفاده از این نوار جستجو خیلی دشوار است.

٣.دکمه های رسانه اجتماعی مخفی

مخفی نمودن دکمه های رسانه اجتماعی در طراحی سایت، یافتن آن ها را برای مخاطبان دشوار می سازد. برندی که به خود برای اجتماعی بودن افتخار می کند، بایست دارای گزینه یا دکمه های رسانه اجتماعی واضحی برای مخاطبان خود باشد. کاربران و مخاطبان طراحی سایت خود را به وسیله اطمینان یافتن از این که هر صفحه از سایت دارای لینک های به رسانه اجتماعی است، جذب طراحی سایت نمایید. به یاد داشته باشید، این لینک های رسانه اجتماعی از نظر دیداری متفاوت با گزینه ها و دکمه های دیگر در طراحی سایت باشند.
بدترین تخلف: طراحی سایت هایی که دکمه های رسانه اجتماعی شان در پاورقی و یا در صفحه “تماس با ما” مخفی شده است و یا دارای دکمه های ناسازگاری هستند که به صفحه مناسبی نیز لینک گذاری نشده است.

۴. استفاده ننمودن از دکمه های فراخوانی به سهیم شدن

حجم بسیاری از بازدیدکنندگان وارد طراحی سایت شما می شوند و شما هنوز هم میزان کاربرانی در اختیار دارید که به سرعت طراحی سایت شما را ترک می نمایند. شما بایست بازدیدکنندگان سایت خود را به وسیله دکمه های فراخوانی به سهیم شدن ساده، به تعاملات با سایت خود تشویق نمایید، نظیر “با ما تماس بگیرید”، “اینجا کلیک نمایید” یا ” در خبرنامه ما عضو شوید”. به منزله یک برند، بایست افراد بدانند که به چه نحوی می توانند در طراحی سایت شما فعالیت کرده و به تعامل بپردازند و در نهایت از کالاها و خدمات طراحی سایت شما خریداری کنند.
بدترین تخلف: مطلبهایی که دارای شرح ها بیهوده هستند و سبب می شوند تا بازدیدکننده با کلیک روی آن ها به طراحی سایت دیگری هدایت شود.

۵. عکس های غیر اورجینال

طراحی سایت هایی که تنها همراه عکس های استوک هستند، نمی توانند ماهیت یک برند ارزشمند را برای بازدیدکنندگان سایت معین سازند. بایست از عکس های حرفه ای در طراحی سایت خود استفاده نمایید و یا خود شروع به گرفتن عکس هایی نمایید که به ماهیت برندتان مربوط است. در دنیای دیجیتالی جایی که مخاطبان دارای گزینه های بی شماری هستند، کلید عمده این است که مخاطبان را به فروشگاه ساز و طراحی سایت های خود به وسیله عکس های ویژه جذب نمایید.
بدترین تخلف: طراحی سایت هایی که از آیکون هایی با عکس های تکراری کمک می گیرند و یا طراحی سایت هایی که از عکس دو شخصی که دست همدیگر را می فشارند، به کار می برند.
اگر تنها یکی از موردهای بالا در طراحی سایت خود مشاهده می نمایید، بایست زودتر به تغییر و تصحیح این موردهای اقدام نمایید، در غیر این صورت کاربران و مخاطبان سایت خود را که بعدها مشتری طراحی سایت شما می شوند را از دست می دهید. با پرتال ساز همراه باشید

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag