Skip links

شناخت ابزارهای مفید در مسیر تولید محتوا

پس از آشنایی با مخاطب هدف و پیداکردن آنها نوبتی هم که باشد نوبت دست‌به‌کیبورد‌شدن و آغاز نوشتن است. در مسیر تولید یک محتوای خوب هر بخش اهمیت به خصوصی دارد اما نوشتن متن محتوا از مابقی عناصر مهم‌تر است. نوشتن یک محتوا امری بسیار چالش برانگیز محسوب می‌شود. یک فرد به عنوان تولید کننده محتوا باید بتواند به روش‌های متفاوتی فکر کند و حس داستان‌پردازی قدرتمندی داشته باشد و بتواند در حوزه فعالیت خود بالاترین اطلاعات را داشته باشد.

” یک محتوای خوب ترافیک فوق العاده‌ای را روانه وب سایت می‌کند و باعث افزایش مشتریان وب سایت می‌شود”

در واقع یک نویسنده محتوای حرفه‌ای باید بتواند با توجه به ابزارها و عناصر مهم و تاثیر گذار در کیفیت محتوا، به بینش‌های به روز و کاربردی در حوزه فعالیتش برسد. اگر نگاهی به وبلاگ‌های پرطرفدار بیاندازید متوجه می‌شوید که تمام آنها بطور منظم مطالب جذاب و به روزی را در سایت‌شان منتشر می‌کنند. تداوم در تولید و بارگذاری محتوا یکی از مهم‌ترین موارد در جذب خواننده و تبدیل آنها به کاربران وفادار و همیشگی وب سایت است.

البته یک مسئله‌ای که ممکن است برای هر نویسنده‌ای به وجود بیاید کم آوردن ایده است!
اگر قبلا تجربه تولید محتوا داشته باشید حتما به روزهایی رسیده اید که هر چه فکر کنید هیچ ایده‌ای به ذهن‌تان نرسد و درباره هر چیزی که فکر می‌کردید مهم است قبلا نوشته باشید! در این وضعیت که قطعا بفردی روزی به آن می‌رسد راهکار چیست؟ آیا باید آنقدر به درو دیوار نگاه کنیم تا یک ایده از آسمان برسد؟ خوشبختانه نیازی به این کار نیست زیرا ابزارهایی در اینترنت وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند! این ابزارها کمک می‌کنند ایده‌های جدید پیدا کنیم و بتوانیم به خوبی آنها را برای تولید یک محتوای درست و حسابی سازماندهی کنید. اما پیش از بررسی این ابزار‌ها بهتر است با انواع محتوا آشنا شویم! بله! محتوا هم انواع خودش را دارد و ابزارهای متفاوتی برای هر یک از آنها وجود دارند.

انواع محتوا

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدیویی

ابزار‌های تولید محتوای متنی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین cms هاست که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد به نحوی که از هر ۳ سایت یکی از آنها وردپرسی است. از آنجایی که تعداد وب سایت‌های وردپرسی فارسی زبان هم کم نیست حدس زدیم تعداد زیادی از شما عزیزان که همین حالا دارید این محتوا را می‌خوانید سایتی وردپرسی داشته باشید. از این رو بخشی از ابزار‌ها و افزونه‌های تولید محتوا در سایت‌های وردپرسی را نیز برای شما گردآوری کرده ایم:

ابزار Monsterinsights

به جرات می‌توان گفت ابزار Monsterinsights یکی از بهترین ابزار‌های تحلیلی موتور جستجوی Google است که این امکان را به کاربرانش می‌دهد ترافیک سایت‌شان را مشاهده کنند و یک گزارش از آن تهیه کنند. و همینطور به آنها می‌گوید مخاطبین از کجا و به چه روشی به سایت آنها دسترسی پیدا کرده اند.

افزونه Yoast seo

افزونه سئو Yoast یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های سئو سایت‌های وردپرسی است که دارای دو نسخه رایگان و تجاری است.استفاده از این افزونه بسیار ساده است زیرا تمام کاری که باید انجام بدهید را خیلی ساده بشما می‌گوید. از مهم‌ترین بخش‌های این افزونه می‌توان به ۳ بخش زیر اشاره داشت:

  1. عنوان و متا تگ ها: در این بخش این امکان بشما داده می‌شود در بخش تنظیمات یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و از آن برای توضیح Title و متا تگ‌های صفحه اصلی استفاده نمایید.
  2. Social media: در این افزونه به آسانی می‌توانید سایت‌تان را به شبکه‌های اجتماعی خود مثل فیسبوک و توییتر متصل کنید.
  3. Site map: سایت مپ یا نقشه سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب سایت برای ربات‌ها و خزنده‌های گوگل است زیرا ساختار وب سایت را برای آنها آشکار می‌کند. در این افزونه تنظیم نقشه سایت هم کار بسیار ساده ایست. ما قبلا در
  4.  روش تنظیم نقشه سایت و هر چیز دیگری که در مورد افزونه Yoast seo نیاز است بدانید را توضیح داده‌ایم.

افزونه Edit Flow

افزونه Edit Flow یکی از افزونه‌های رایگان وردپرس است و معروف به یک سیستم مدیریت کاربردی برای مقالات سایت‌های وردپرسی است. ازجمله امکاناتی که این افزونه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد می‌توان به ایجاد جدول زمان‌بندی برای محتواها، بررسی دیدگاه‌ها بین نویسندگان مطالب و مخاطبین و اجازه منتشرنمودن مطالب اشاره داشت.

افزونه SEMRush

این ابزار امروزه توسط بسیاری از سئوکاران در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد (و به راحتی سئو وب سایت کاربرانش را ارتقا می‌دهد.) به کمک افزونه SEMRush می‌توانید کلیدواژه‌های مطرح وبسایت‌های رقیبان‌تان را پیدا کنید و لینک‌های مضر سایت‌تان را شناسایی و مدیریت نمایید.‌ همینطور با عبارات کلیدی که پتانسیل بهبود رتبه بندی سایت‌تان در نتایج جستجوی گوگل را دارند نیز آشنا بشوید.

ابزار Ahrefs

به کمک ابزار Ahrefs می‌توانید علت رتبه بهتر رقبای خود را بیابید و وب سایت‌تان را به رتبه بهتری برسانید. این ابزار کمک‌تان می‌کند متوجه بشوید چه نوع محتوایی برای چه نوع عبارات کلیدی‌ای مناسب هستند و دلیل آن چیست. از ابزار Ahrefs می‌توانید برای آدرس‌های سیاه رتبه بندی موتور جستجو، آدرس‌های سیاه رقیبان شما، کلیدواژه‌های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر نهایت استفاده را ببرید.

ابزار reSmush.it

وظیفه اصلی ابزار reSmush.it کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنهاست. وقتی بخواهید از تصیری در محتوای خود استفاده کنید که حجم آن خیلی زیاد باشد این ابزار میتواند به خوبی این مشکل را حل کند. از دیگر امکانات این ابزار می‌توان به گزینه‌ای که به منظور بهینه سازی تصاویری که قبلا در مقالات‌تان بارگذاری نموده اید اشاره داشت.

ابزار دوست داشتنی IFTTT

ابزار ifttt

ابزار IFTTT عزیز دل صاحبان سایت‌های وردپرسی است چون به آنها ان امکان را می‌دهد خیلی ساده حساب کاربری مرتبط با وب سایت‌شان که در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه اندازی نموده‌اند را به حالت اتوماتیک دربیاورند. این کار باعث می‌شود این افراد در وقت خود صرفه جویی کنند و برای کارهای مهم‌تر زمان بگذارند. منظور از اتوماتیک کردن پروفایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی این است که با انتشار یک پست در یکی از آنها، پست موردنظر بطور اتوماتیک در مابقی آنها نیز منتشر می‌شود.
این افزونه به هیچ عنوان باعث کاهش سرعت سایت‌تان نمی شود و به خوبی با انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار سازگار است.

ابزار title and nofollow for links

برخی از سئوکارها به آدرس‌های خارجی وب سایت‌شان tag بدون پسنود می‌دهند که متاسفانه وردپرس دارای چنین قابلیتی نیست! اما خوشبختانه افزونه title and nofollow for links این مشکل را برای این سئوکاران بطور خیلی آسان برطرف می‌کند.

ابزار Rivive old posts

ابزار Rivive old posts احیاکننده ترافیک مطالب قدیمی و تقریبا فراموش شده سایت شماست! ممکن است بدلایل مختلفی مطالب قدیمی‌تر سایت‌تان را فراموش کنید و از ترافیکی که می‌توانید از طریق آنها به سایت‌تان روانه کنید غافل بمانید! با نصب این افزونه می‌توانید دیگر به مطالب قدیمی‌تر سایت‌تان حتی فکر هم نکنید زیرا این ابزار به صورت اتوماتیک آنها را در شبکه‌های اجتماعی شما منتشر می‌کند.

افزونه Akismet متخصص هرزنامه‌ها

افزونه Akismet متخصص هرزنامه‌هاست و معمولا برای وب سایت‌هایی که مدتی است پا به عرصه تجارت آنلاین گذاشته‌اند مناسب است. اما چرا؟ چون وب سایت‌هایی که مدتی است در این دنیا وارد شده‌اند توانسته‌اند کم و بیش کاربر جذب کنند. همین افزایش تعداد کاربران خطراتی با عنوان هرزنامه‌ها و تبلیغات نیز برای سایت بهمراه خواهد داشت. اینجاست که استفاده از این ابزار می‌تواند یاری‌رسان وب سایت‌های وردپرسی باشد.

پلاگین wordfence

کار افزونه wordfence جلوگیری از ورود IP‌های مشکوک به وب سایت وردپرسی است. برخی افراد هستند که ممکن است از روی کنجکاوی یا به هر دلیلی بخواهند وارد پنل کاربری سایت شما شوند. این افزونه از ورود این افراد به سایت و دسترسی آنها به اطلاعات‌تان جلوگیری می‌کند.

ابزار Ideaflip

ابزار Ideaflip

همیشه آن ایده‌ای که برای اولین بار در ذهن‌تان ایجاد می‌شود بهترین ایده نیست. با کمک ابزار Ideaflip کمی تامل می‌شود به ایده‌ای بهتر و کامل‌تر رسید….

ابزار Rank Tracker

ابزار Rank Tracker بهترین پیشنهادات کلیدواژه که توسط کاربران هدف‌تان جستجو شده‌اند را در اختیار شما قرار می‌دهند. این کار کمک‌تان می‌کند ذهن‌تان را باز کنید و ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا پیدا کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag