Skip links

۱۰ اشتباه در طراحی سایت که تاثیرمنفی بر جذب مخاطب دارد

در این مقاله مجموع اشتباهات رایج در طراحی سایت که باعث کاهش مخاطبان وب سایت میشود را جمع آوری کرده ایم . خواندن این مقاله برای افرادی که مدت طولانی سایت دارند ولی بازدید خوبی ندارند و یا کسانی که به تازگی قصد راه اندازی وب سایت دارند توصیه میشود

۱- پخش موسیقی، بلافاصله بعد از ورود به سایت
چنین کاری دیگر تقریبا منسوخ شده است و کمتر چنین موردی را در سایت های استاندارد می بینیم! به این علت که پخش خودکار موسیقی اغلب آزار دهنده است و بیشتر کاربران در چنین شرایطی صدای سیستم را قطع می­ کنند. حالا تصور کنید مخاطب، سایت را از محیط کار یا مکان های عمومی مشاهده کند. مطمئناً پخش موسیقی، تاثیر خوشایندی ندارد و ممکن است مخاطب سایت را فقط به همین خاطر ترک کند.
راهکار: اگر قصد دارید چنین امکانی را به سایت اضافه کنید، حتما یک گزینه توقف پخش موسیقی هم در صفحه مورد نظر تعبیه کنید و آن را در معرض دید بگذارید.

۲- عدم انسجام و یکپارچگی متن
نوشته ای را در نظر بگیرید که فونت برخی عناوین یا چند سطر از متن با سایر نوشته ها یکسان نباشد، واقعاً فاجعه است! اشتباهی که یکپارچگی سایت را به هم می زند و حتی کاربرانی که هیچ اطلاعی هم از طراحی سایت ندارند متوجه آن می شوند.
راهکار: کمی بیشتر دقت کنید و حتماً متن را یک بار پیش از انتشار آن بازبینی کنید. دقت داشته باشید محتوای سایت حتماً باید با یک فونت یکسان نوشته شده باشد. حتی اگر در یکی از صفحات سایت هم فونت متفاوتی در منو ها و یا متن اصلی استفاده شده باشد، باید هر چه سریع تر اصلاح بشود.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag