Skip links

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟ بخش اول

لندینگ پیج یا صفحه فرود، در واقع صفحاتی مجزا از سایت شما هستند که با هدف بازاریابی آنلاین باعث جذب مخاطب برای وب سایت شما میشوند. کاربران با دیدن بنرهای تبلیغاتی شما از طریق لندینگ پیج به سایت شما وارد شده و یا با اصطلاح به سایت شما فرود می آید . در ادامه بیشتر با کاربرد لندینگ پیج و نکات مهم برای طراحی آن آشنا میشوید، با ما همراه باشید.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
از نظر لغوی، به صفحه ای که کاربر به واسطه آن وارد وبسایت شما می شود، لندینگ پیج یا صفحه فرود گفته می شود. اگر در قسمت behavior گوگل آنالیتیکس دقت کرده باشید،بخشی به نام لندینگ پیج وجود دارد که منظور همان صفحاتی هستند که کاربران به واسطه آن صفحات وارد وب سایت شما شده اند. مثلا اگر صفحه دسته بندی محصولات در سایتتان، ورودی مستقیم از گوگل دریافت می کند، این صفحه یک لندینگ پیج محسوب می شود.

ما این تعریف لغوی صفحه فرود بود، یک صفحه فرود واقعی صفحه ای از وب است که شما آن را طراحی کرده اید، با هدف خاصی آن را طراحی کرده اید و برنامه مشخصی برای جذب کاربر به این صفحه دارید. به عنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی، صفحه فرود به صورت اختصاصی ویژه این کمپین طراحی می شود، و کاربران در این کمپین قرار است به این صفحه هدایت شوند. پس هر صفحه ای از سایت که کاربران از طریق آن وارد سایت شما شده اند، لزوما یک صفحه فرود نیست.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

صفحه فرود با چه اهدافی طراحی می شود؟
صفحه فرود با اهداف متفاوتی طراحی می شود و هر کسب وکار می تواند هدف متفاوتی از طراحی لندینگ پیج داشته باشد، اما در حالت معمول لندینگ پیج ها یکی از اهداف زیر را دنبال می کنند.

۱- دریافت راه ارتباطی مخاطبان
عمده کسب وکارها با هدف دریافت اطلاعات کاربران لندینگ پیج طراحی می کنند، صفحه ای طراحی می کنند و در آن صفحه ارزشی برای کاربر ایجاد می کنند که کاربر حاضر می شود راه ارتباطی خود مانند ایمیل یا شماره تماس را وارد کند. که معمول ترین حالت دریافت ایمیل است، اما برخی از کسب وکارها بسته به نوع مخاطبانشان به دنبال دریافت شماره تماس نیز هستند.

۲- فروش مستقیم محصول یا خدمت
در برخی مواقع هدف صفحه فرود، فروش مستقیم یک محصول یا خدمت است، به عنوان مثال برخی از صفحات فرود دیجی کالا برای فروش یک محصول یا یک گروه محصول مشخص طراحی شده اند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag