Skip links

مهم ترین نکات سئو و بهینه سازی برای مبتدیان

آیا می خواهید سئو را یاد بگیرید ؟رتبه خود را بالا ببرید ؟ اما تازه کار هستید و نمیدانید چکار کنید ؟ما در این مقاله مهمترین نکات سئو و بهینه سازی سئو را به صورت نکته به نکته ذکر کرده ایم ، با رعایت نکات زیر می توانید رتبه خوبی را در موتورهای جستجو کسب نمائید :

کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی یکی از مهمترین راه های ارتباطی با موتورهای جستجو است ، در صورتی که شما در سئو ، از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید ، این کلمات کلیدی مناسب ، ترافیک بالائی را از طرف موتورهای جستجو برای شما ایجاد می کنند .

article_image_one_188.jpg

محتوا :
همانطور که مت کاتز (Matt cuts) مهندس بخش رتبه بندی گوگل ، گفته است ، Content is king ( محتوا پادشاه است) ، سعی کنیداین حرف را هیچ وقت فراموش نکنید ، امروزه با ساختار الگوریتم های جدیدی که ایجاد شده ، موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل ، محتوای منحصر به فرد شما را تشخیص می دهند .
آیا تا به حال پیش خود فکر کرده اید که چرا در اکثر مقالاتی که در گوگل جستجو می کنید ، ویکی پدیا در فهرست اول قرار دارد ، تنها دلیل این کار فقط محتوای نو و منحصر به فرد می باشد ، استفاده از محتوای کپی شده می توانید آسیب جدی به سایت شما برساند.
در کنار استفاده از محتوا ، سئوی داخلی سایت : استفاده مناسب از تگ های Heading ، متا تگ ها ، سایت مپ ، آدرس url بهینه شده و … فراموشتان نشود

ساختاری ایده آل برای سایت :

  • لینک مطالب خود را در همه ی صفحات سایت خود قرار دهید .
  • در صورتی که با سایت ها دیگر تبادل لینک می کنید ، حتما نوع لینک ها را به صورت no-follow قرار دهید.
  • سعی کنید حداکثر در هر صفحه ۳۰ لینک وجود داشته باشد .
  • استفاده از یک منوی راهنمایی یا navigation فراموشتان نشود.

بهینه سازی تصاویر :
هر تصویری که در سایت خود استفاده می کنید سعی کنید دارای یک alt یکتا باشد و از خاصیت های width و height نیز استفاده نمائید .

لینک ها :
در صورتی که می خواهید وب سایت شهرت زیادی را کسب کند ، سعی کنید از سایت های مرتبط با محتوای خود ، لینک دریافت کنید ، دریافت لینک همراه با anchor text های مناسب ، راهی بسیار خوب برای کسب رتبه بیشتر است . اما یادتان باشد که به هیچ عنوان از لینک های پولی و اسپم استفاده نکنید ، که این کار خطری جدی را برای سایت شما فراهم میکند .

راه های دریافت لینک:

  • استفاده از محتوای خوب
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • ثبت سایت در دایرکتوری های لینک همانند dmoz
  • ارسال ایمیل به صاحبان وب سایت های مرتبط

در صورتی که قصد دارید ، دامنه سایت خود را تغییر دهید ، فراموشتان نشود که آدرس قدیمی سایت خود را به آدرس های جدید ریدایرکت کنید .

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag