Skip links

۱۴ نکته مهم بهینه سازی تگ عنوان

بهبود دادن عناوین صفحات برای بهینه سازی صفحات وب بسیار پر اهمیت می باشد و برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار موثر می باشد. استفاده کردن از تگ عنوان مناسب سبب افزایش نرخ کلیک بر روی سایت شما و همچنین افزایش رتبه بندی سایتشده است.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

نکات زیر در بهینه سازی تگ عنوان به شما یاری می رسانند.

۱٫وجود تگ عنوان در تمام صفحات:
بهتر است از موضوعات هر صفحه در تگ عنوان آن صفحه استفاده کنید. در سند html درون تگ head تگ عنوان قرار می گیرد که هر صفحه بدون تگ عنوان ساقط اعتبار می باشد.

<head><title>…….</title></head>

۲٫تگ عنوان قابل درک باشد:
تگ عنوان باید برای کاربر و موتور جستجو قابل درک باشد علاوه بر این که برای موتور جستجو بهینه باشد برای کاربر هم قابل فهم باشد.

۳٫قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان:
از کلمات کلیدی در تگ عنوان استفاده کنید اما نه استفاده بیش از حد که موتور جستجو آن را اسپمر شناسایی کند.و کلمات کلیدی را بر اساس مهم بودن در عنوان تان استفاده کنید.

۴٫ بکاربردن کلمات کلیدی طولانی:
از کلمات کلیدی طولانی برای یک جستجوی خاص استفاده کنید از کلمات کلیدی عام برای سایت هایی که بسیار رقابتی هستند ارزشمند می باشد. برای صفحات داخلی سایت که مرتبط با موضوع خاصی مطلب نوشته شده است بهتر است به صورت عبارت نوشته شود و کلمه کلیدی در آن آورده شود.

۵٫ استفاده نکردن از کلمات کلیدی مترادف:
از کلمات کلیدی تکراری و همچنین مترادفشان استفاده نکنید و سعی شود از کلمات کلیدی uniq استفاده شود. بطور مثال آموزش on page سئو یا بهینه سازی داخلی سایت هر دو مترادف هم می باشند.

۶٫ محدود بودن طول عنوان تگ ها:
طول عنوان تگ ها بین ۴۵ تا ۵۰ کاراکتر است و ۵۱۲ پیکسل می باشد. اگر طول کاراکترها بیشتر باشد هنگام سرچ توسط موتور جستجو عنوان را به صورت کامل نمایش نمی دهد و ادامه به صورت سه نقطه نشان می دهد بنابراین عبارت جذاب تان را در ۵۰ کاراکتر خلاصه کنید.

۷٫ نامگذاری عنوان:
بهتر است در عنوان ابتدا کلمه کلیدی آورده و سپس نام شرکت را قرار دهید.

۸٫ آوردن نام برند در عنوان:
می توان نام شرکت یا برند معروف را در ابتدای عنوان بیاوریدو سپس کلمه کلیدی مورد نظر را وارد نمایید.

۹٫ داشتن عنوان uniq در هر صفحه:
برای هر صفحه سایت از یک عنوان uniq استفاده کنید نباید تگ عنوان صفحات یکسان باشد تا کاربر راحتتر صفحه مورد نظرش را پیدا کند و همچنین سبب افزایش رتبه سایت می شود.

۱۰٫ از stop words استفاده نکنید:
حداکثر استفاده را از ۵۰ کاراکتر داشته باشید و سعی کنید از stop words استفاده نکنید stop words شامل از- با- به- در و … که تو سط موتور جستجو دیده نمی شوند.

۱۱٫ عدم استفاده از برخی کاراکترها:
استفاده از برخی کاراکترها هیچ اثری در رتبه سایت شما نخواهد داشت برخی از آن ها عبارتند از: علامت دلار، علامت پوند و علامت تعجب.

۱۲٫ انتقادات موتور جستجو:
اگر عنوان شما مورد پسند گوگل نباشد موتور جستجو می تواند با توجه به محتوا و متا عنوان را تغییر دهد.

۱۳٫ استفاده از اعداد در تگ عنوان:
در صورت امکان در تگ عنوان از اعداد استفاده کنیم. اگر محتوای شما شامل چند مورد باشد آنگاه یک عددی را در عنوان می آوریم. بطور مثال اگر ۱۰ مرحله طراحی سایت را در محتوای تان باشد در عنوان می نویسید ۱۰ نکته درباره یک سایت خوب و یا ….

۱۴٫ قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان:
کلمه کلیدی خود را سعی کنید در ابتدای جمله قرار دهید. چون بیشتر در دید کاربران می باشد و امکان کلیک بیشتر می شود و در نتیجه نرخ کلیک (ctr) بالا می رود.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag