Skip links

نتایج نرخ کلیک(CTR) بر روی رنکینگ سایت و رتبه سایت

نرخ کلیک از فاکتورهایی است که رغبت کاربران را برای ورود به یک سایت نشان می دهد. CTR و رتبه بندی متغیرهای وابسته هستند بدیهی است رابطه ای بین این دو وجود دارد. افزایش نرخ کلیک هدف مناسب و طراحی درست را نشان می دهد. CTR بالا نشان دهنده درآمد بیشتر صاحبان سایت است. گرچه گوگل گاهی برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز و نادرست برخی از کاربران گفته است که نرخ کلیک جزو الگوریتم رتبه بندی گوگل نمی باشد.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

برخلاف باور برخی سئوکاران که نرخ کلیک در رتبه بندی گوگل قرار نگرفته اما ثابت شده است که گوگل گاهی آن را مورد استفاده قرار داده است. این فاکتور بطور غیرمستقیم در رتبه بندی سایت ها تاثیر گذاشته است و برای آنالیز نتایجش از آن استفاده می کند. این فاکتور فیدبک کاربران نسبت به ­روز رسانی­ های جدیدبوده که چقدر توانسته نتایج بهتری را به کاربران ارائه کند.

فاکتورهای مختلفی برای افزایش رتبه سایت وجود دارد و گوگل از کاربران نظرسنجی می کند و اگر کلیک ها غیرواقعی باشد هیچ تاثیری در رتبه وب سایت نخواهد داشت. از دیگر فاکتورهای مهم گوگل میزان ماندگاری کاربر بر روی سایت است که هر چه بیشتر باشد قدرت سایت بیشتر خواهد شد و نرخ خروج از سایت هر چه کمتر باشد قدرت سایت بیشتر خواهد شد که در ایران از ۴۰ درصد به پایین خوب می باشد. هرچه کاربران بیشتر بر روی سایت مان بمانند مورد پسند گوگل بوده و رتبه سایت بالاتر خواهد بود.
تاکنون گوگل تمامی حقایق مربوط به نرخ کلیک سایت را بازگو نکرده است. در الگوریتم گوگل، کلمات کلیدی پرجستجو را پیدا کرده و با توجه به آن رتبه ­بندی­ های صفحات انجام می شود.
بر اساس الگوریتم طراوت (freshness algorithm) که در سال ۲۰۱۱ منتشر شدگوگل در تلاش است تا محتواهای تازه را در رتبه­ های بالا در اختیار کاربران خود قرار دهد.

روش های افزایش نرخ کلیک سایت
افزایش نرخ کلیک سایت یک امر مهم تلقی می شود بدلیل اینکه از نظر گوگل، سایت کاربرپسند بوده و توانسته به نیازهای کاربران پاسخ دهد.

بطور مثال صفح ه­ای از سایت مان را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه­ سازی نماییم. مراحل زیر برای افزایش نرخ کلیک سایت ارائه شده است:

  • کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید. اگر عنوان لینک برای کاربر جذاب باشد مطمئنا نرخ کلیک بالاتر خواهد رفت و عنوان نامرتبط قرار ندهید.
  • توضیحات مرتبط به صفحات سایت در تگ متا که به صورت برجسته نمایش داده می شوند شانس کلیک شدن را افزایش می دهند و از توضیح نامرتبط و تکراری و پر از کلمات تکراری جلوگیری کنید.
  • کلمات کلیدی را در آدرس url قرار دهید چون شانس کلیک شدن را افزایش خواهد داد و کلمات کلیدی نامرتبط قرار ندهید.
  • از ریچ اسنیپت­ ها استفاده کنید قرار گرفتن ستاره زیر لینک سایت سبب جلب توجه کاربر و افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag