Skip links

۴۹ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت در گوگل(۱)

قطعا مدیر هر سایتی که باشید، دوست دارید که بازدیدکنندگان سایت شما زیاد باشند و در جستجوهای گوگل جزو اولویت های برتر باشید. صرف نظر از اینکه سایت شما یک سایت تفریحی و خدمات رایگان باشد و یا اینکه کسب و کار شما باشد و باعث درآمد شما شود.

۱٫ سرعت بارگذاری صفحات از طریق html:

هر دو موتور جستجوگر هم گوگل و هم بینگ گزینه سرعت بار گذاری صفحات را یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی سایت در نظر دارند. الگوریتم های موجود در موتور های جستجوگر به راحتی می توانند سرعت بارگذاری سایت شما را با توجه به کدهای موجود در آن و حجم فایل ها تخمین بزنند.

۲٫میزان ثبات و پایداری سایت ونداشتن قطعی ومحل فیزیکی سرور:

قطعی های کوتاه و چند دقیقه ای به سئو سایت ضرری وارد نمی کنند اما قطعی های مکرر و بلند مدت باعث می شود گوگل فکر کند سایت برای صاحبش اهمیت چندانی ندارد که به مشکلات آن رسیدگی نمی کند و همچنین این قطعی ها باعث عدم رضایت کاربر می شود در نتیجه گوگل عملکرد آن را ضعیف ارزیابی می کند و رتبه سایت کاهش می یابد.
مکان سرور هم در کنار مکان بک لینک های سایت، و کشور جستجو کننده ها در رتبه بندی تاثیر گذار است.

۳٫داشتن پروتکل امنssl یا همان HTTPS به خصوص برای سایت های فروشگاهی:

یکی از مواردی که اخیر فاکتور مثبتی برای رتبه بندی در گوگل محسوب می شود این مورد است. گوگل با این کار خواسته است که وب مستران را ترغیب به استفاده از HTTPS برای امن تر کردن دنیای وب کرده است.

۴٫طول محتوا:

محتوایی که کلمات بیشتری در آن به کار رفته است مطمئنن طیف وسیع تری از یک موضوع را پوشش می دهد و نسبت به مقالات کوتاه و سطحی ارجحیت دارد. SERPIQ دریافته که طول محتوای یک سایت با نتایج جستجوی گوگل رابطه مستقیم دارد.

۵٫محتوای تکراری:

محتواهای یکسان در یک سایت (حتی اگر کمی تغییر دهید) می تواند تاثیرات منفی برروی نمایش محتوا در موتورهای جستجوگر داشته باشد.

۶٫ Rel=Canonical (نامتعارف بودن):

اگر این موضوع را به درستی استفاده کنید به گوگل اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را تکراری در نظر بگیرد.

۷٫سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم:

گوگل ممکن است که از داده های کاربری کروم برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری سایت استفاده کند. استفاده از CDN و سایر موارد غیر مرتبط با HTML می تواند سیگنال های ارتباطی را افزایش دهد.

۸٫بهینه سازی تصاویر:

تصاویری که برروی صفحات سایت قرار می دهید از طریق نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و بقیه موارد سیگنال های مرتبط مهمی را به موتور های جستجو ارسال می کند.

۹٫ تاخیر در بروز رسانی محتوای سایت:

الگوریتم های گوگل که به تازگی بروزرسانی شده اند اهمیت زیادی به محتوای تازه به روز شده می دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند(محتواهایی که در یک برهه زمانی خاص خیلی مورد جستجو قرار می گیرند باید سرعت بالایی در بروزرسانی شدن داشته باشند) این عامل برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برخی صفحات تاریخ آخرین به روزرسانی را نشان می دهد.

۱۰٫مقدار به روزرسانی محتوا:

یکی دیگر از مواردی که برای رتبه بندی سایت اهمیت خاصی دارد ویرایش ها و تغییرات است. حذف یا افزودن محتوا نسبت به تغییر چند کلمه به روز رسانی چشمگیرتری محسوب می شود.

۱۱٫سابقه به روزرسانی صفحات:

به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی سایت دارد.

۱۲٫تولید محتوای غیر کپی:

محتوایی که در سایت و صفحه شما گذاشته شده است آیا اصلی است؟ و توسط خودتان تولید شده است؟ اگر از سایتی کپی شود که ایندکس شده این محتوا نمی تواند مانند محتوای اصلی برای شما رتبه ای را به ارمغان بیاورد.

۱۳٫رعایت دستور زبان و املا در محتوا:

یکی از نشانه های کیفیت مطلب شما به کارگیری و املا درست است. هرچند این موضوع در سال ۲۰۱۱ توسط مت کاتز تایید نشده است.

۱۴٫تولید محتوای تکمیلی مفید:

بر اساس راهنمای رتبه بندی گوگل یکی از مواردی که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می دهد محتوای تکمیلی مفید است.

۱۵٫عناصر چند رسانه ای:

یکی دیگر از مواردی که نشان دهنده کیفیت بالای محتوای شما می باشد استفاده از فیلم، تصاویر و سایر عناصر چند رسانه ای است.

۱۶٫سطح خواندن:

در این که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین می زند هیچ شکی نیست.در واقع، گوگل معمولا وضعیت سطح خواندن را برای سایت ها ارائه می دهد.

۱۷٫خطاهای HTML/ اعتبار W3C:

یکی از مواردی که نشان دهنده یک محتوای ضعیف است تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب است. البته بیشتر سئوکاران معتقدند که اعتبار W3C یک سیگنال کیفیت ضعیف است.

۱۸٫پیج رنک صفحات سایت:

به طور کلی پیج رنک بالای صفحات به رتبه بندی بهتری منجر می شود.

۱۹٫طول URL:

مجله موتورهای جستجو بیان کرده است که طولانی بودن بیش از اندازه URL ممکن است که به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

۲۰٫مسیر URL:

صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک است ممکن است که اعتبار بیشتری داشته باشد.

۲۱٫دسته بندی صفحات سایت:

طبقه ای که صفحه سایت در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است. صفحه ای که بخشی از یک طبقه بندی مرتبط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است. امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب خواهد کرد.

۲۲٫تگ های وردپرس:

تگ ها فقط برای وردپرس نشانه مرتبط بودن هستند.

مرتبط کردن یک بخش از محتوا به قسمت های دیگر تنها روش برای بهبود سئوی سایت است. همچنین مرتبط بودن گروهی از نوشته ها به یکدیگر بسیار مهم خواهد بود.

۲۳٫رشته URL:

طبقه بندی در رشته های URL توسط گوگل خوانده می شود و می تواند در درک بهتر گوگل از موضوع محتوای سایت کمک کند.

۲۴٫منابع و مراجع:

بر اساس منابع و مراجع، همانطور که در مقالات پژوهشی صورت می گیرد، ممکن است که نشانه کیفیت بالای سایت باشد. بر طبق گفته راهنمای کیفیت گوگل بازدید کنندگان باید بر روی منابع موجود در یک صفحه خاص دقت بیشتری داشته باشند. موضوع باید تخصصی و معتبر باشد. با این حال گوگل استفاده کردن از لینک های خارجی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی را رد می کند.

۲۵٫فهرست های شماره دار و نشان دار شده:

این لیست ها به شکسته شدن محتوا برای مطالعه خوانندگان کمک می کند.این گزینه باعث کاربر پسند شدن محتوا می شود. گوگل نیز محتوایی با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد و رتبه بندی سایت از نگاه گوگل را بهبود می دهد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag