Skip links

۳۶ فاکتور مربوط به لینک ها موثر در رتبه بندی(۱)

۳۶ تا از مهم ترین فاکتور هایی که مربوط به لینک های سایت هستند را برای شما گردآوری کردیم. شما با رعایت و استفاده این فاکتور ها بهترین نتیجه رو خواهید گرفت.

۱٫کیفیت لینک های خروجی:
طبق تحقیقات انجام شده توسط سایت MOZ، ممکن است موتورهای جستجوگر از محتوا سایت هایی که شما به آن ها لینک داده اید به عنوان سیگنال برای پیدا کردن موضوع سایت شما استفاده کنند. برای مثال: اگر سایتی دارید که مربوط به خودرو است لینک دادن به صفحات مربوط به سینما مفید نیست.

۲٫ تعداد لینک های خروجی:
یکی از مواردی که می تواند اثر منفی روی رتبه بندی سایت شما در گوگل بگذارد استفاده بیش از حد از لینک های خروجی نوفالو باشد

۳٫تعداد لینک های داخلی به یک صفحه:
تعداد لینک های داخلی در یک صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن آن به سایر صفحات سایت است.

۴٫کیفیت لینک های داخلی یک صفحه:
لینک های داخلی از صفحات معتبر برای یک دامنه، تاثیر بسیار قوی نسبت به صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آن ها ضعیف است، دارد.

۵٫لینک های وابسته:
لینک های وابسته به تنهایی چندان آسیبی به رتبه بندی شما نمی زنند ولی زمانی که تعداد این لینک ها زیاد شود الگوریتم گوگل توجه دقیق تری به بقیه سیگنال های کیفیت می کند تا مطمئن شود که شما سایت وابسته نیستید.

۶٫لینک های شکسته:
وقتی شما لینک های شکسته زیادی روی یک صفحه خود داشته باشید ممکن است نشان دهنده این باشد که این سایت نادیده گرفته شده یا رها شده باشد. گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کند.

۷٫لینک های خروجی بیش از حد:
داشتن لینک های خارجی بیش از حد در یک صفحه باعث مبهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای اصلی می شود.

۸٫لینک های حاصل از آی پی آدرس های کلاس Cجداگانه:
لینک هایی که از آی پی آدرس های مختلف بدست می آید نشان دهنده تعداد زیاد سایت های لینک دهنده به شماست.

۹٫تعداد صفحات لینک شده:
یکی از فاکتور های رتبه بندی مجموعه صفحات لینک شده است.(حتی اگر بر روی یک دامنه قرار گرفته باشد)

۱۰٫تگ ALT (برای لینک های تصویری):
همانطور که در جریان هستید متن ALT نسخه تصویری، متن یک لینک است.

۱۱٫اعتبار صفحه لینک شده:
یکی دیگر از فاکتور های رتبه بندی اعتبار صفحه ارجاع شده است.

۱۲٫اعتبار دامنه لینک شده:
یکی از مواردی که نقش مهمی در اهمیت لینک ها بازی می کند اعتبار دامنه ارجاع شده است. (برای مثال: یک لینک با پیج رنک ۲ از سایتی با پیج رنک ۳ صفحه اصلی ممکن است ارزش کمتری نسبت به پیج رنک صفحه ۲ و پیج رنک ۸ از سایت آموزشی داشته باشد.)

۱۳٫لینک از رقبا:
یکی از مواردی که ارزش بیشتری برای رتبه یک صفحه در کلمه کلیدی خاص دارد لینک هایی هستند که از سایت هایی با رتبه بندی سایت از نگاه گوگل یکسان بدست می آیند.

۱۴٫لینک از همسایگی بد:
لینک هایی که از همسایگی بد بدست می آیند به سایت شما آسیب می زنند. منظور ما از همسایگی بد اون دسته از وب سایت هایی هستند که به منظور لینک سازی ساخته شده اند و هیچ گونه اطلاعات دیگری ندارند. به عبارتی دیگر همان لینک فارم ها هستند.

۱۵٫لینک به دامنه صفحه اصلی که صفحات سایت درآن قرار دارد:
یکی از مواردی که می تواند در رتبه بندی نقشی اساسی داشته باشد دادن لینک به صفحه اصلی وب سایت ارجاع شده.

۱۶٫لینک های Nofollow:
لینک هایی که به صورت Nofollow هستند یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئواند.
گوگل دراینباره می گوید: به طور کلی، ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.
از این جمله می توان دریافت که بعضی مواقع این لینک ها دنال می شوند. داشتن تعداد خاصی از این لینک ها می تواند نشان دهنده لینک های طبیعی و غیرطبیعی سایت باشد.

۱۷٫تنوع در لینک ها:
داشتن درصد بالایی از لینک های غیرطبیعی به دست آمده از منبع یکسان(همچون پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ) ممکن است نشان دهنده اسپم باشد. یکی از نشانه های لینک های طبیعی یک وب سایت لینک هایی هستند که از منابع متنوع بدست می آیند.

۱۸٫لینک های داخل متن محتوا:
لینک هایی که در داخل محتوای سایت قرار می گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگر بر روی صفحه یافت می شوند، یک مثال خوب از لینک های متنی، بک لینک هایی است که از گستوگرافیک ها (پست های کاربران مهمان) به دست می آیند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag