Skip links

گوگل ادوردز (google adwords) یا سرویس آنلاین تبلیغات در گوگل چیست؟

امروزه بیشتر افراد برای خرید هر محصول و یا گرفتن هر نوع خدماتی، بهترین و مورد اعتمادترین راه را استفاده از موتور جستجو گوگل می دانند و به راحتی راجع به قیمت، فروشندگان و ارائه کنندگان آن محصول یا خدمات در کمتر از چند دقیقه اطلاعاتی را کسب می کنند.

تبلیغات در گوگل به طور شگفت انگیزی مقرون به صرفه ترین، هدف گیری شده ترین و قابل پیگیری ترین راه برای تبلیغ و ترویج نام و نشان کسب و کار شما به شمار می رود. چرا که شما می توانید دقیقاً متوجه شوید چه کسی با جستجوی چه کلمه ای تبلیغات شما را می بیند. همچنین گوگل می تواند با تحلیل رفتار کاربران هنگام مشاهده تبلیغات شما، نیاز و خواست واقعی آنها را شناسایی کند. بنابراین اگر تبلیغات شما در گوگل قرار بگیرد، پس از مدتی می توان به آنچه که کاربران نیاز دارند، پی برد و محتواهایی مطابق با میل آنها تولید کرد. همینطور می توانید محاسبه کنید که پیدا کردن هر مشتری برای شما چقدر هزینه داشته است اما لازم به ذکر است که گوگل تا مادامی که کاربر به روی لینک شما کلیک نکند پولی از شما نخواهد گرفت. امکانات تبلیغ در گوگل به طرزی می باشد که با تبلیغات بیلبوردی یا تبلیغات تلویزیونی غیرممکن است.

حتما تا حالا برای خود شما اتفاق افتاده است که در گوگل به دنبال محصولی بگردید و مشاهده کرده باشید که در ابتدا و انتهای نتایج جستجوی گوگل لینک هایی وجود دارد که با مابقی لینک ها متفاوت است و در کنار آنها گزینه Ad نوشته شده است. این کلمه Adمخفف Advertising به معنی تبلیغات می باشد. این لینک های تبلیغاتی در بالا و پایین به طرز خیلی ساده ای از سایر لینک ها متمایز شده اند تا تاثیر بیشتری روی کاربر بگذارند. به این سیستم، تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز (Google AdWords) می گویند.

در سال ۲۰۰۰ میلادی، گوگل بازاریابی آنلاین را با ارائه Self-Service Advertising Program برای همیشه متحول کرد. تا یک دهه ی بعد، گوگل با اعلام درآمد ۴۲ هزار میلیاردی خود از مسیر برنامه های تبلیغاتی خود سرو صدای زیادی راه انداخت. امروزه، ما این سیستم تبلیغاتی را به عنوان Google AdWords می شناسیم که به بخشی حیاتی از کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. 
این سرویس بطور ساده یک سرویس پرداخت به ازای هر کلیک است که به شما این امکان را می دهد که برای کسب و کار خود تبلیغ بسازید و آن را در صفحه جستجوی گوگل اجرا کنید. سپس این تبلیغات با توجه به کلمات کلیدی که جستجو می شوند و شما آن ها را از قبل انتخاب کرده اید، نمایش داده خواهد شد. در واقع شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مشتری های هدف تان را شناسایی کرده و تبلیغ خود را فقط به آن ها نمایش می دهید. به این ترتیب شما به جای اینکه تبلیغ خود در جلوی دیدگان هزاران نفر قرار دهید، فقط به کسانی نشان خواهید داد که واقعا خواهان سرویس یا محصول شما هستند.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند. معروفترین شکل تبلیغات ادوردز، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است. در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می کند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه ای را وارد می کند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.

سرعت عملکرد بالا

تا اینجا ممکن است با خود بگویید برای بالا رفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جست وجوی گوگل باید سراغ SEO بروید. اما بگذارید بگوییم سرعت AdWords آنقدر بالاست که شما می توانید در کمتر از یک ساعت، رتبه اول در صفحه اول جست وجوی گوگل در کلمات کلیدی که تعیین کرده اید را به دست آورید. در طرف دیگر، سئو نیز می تواند رتبه سایت شما را به صورت طبیعی در نتایج جست وجوی گوگل بالا بیاورد اما سئو فرآیندی زمان بر و طولانی به حساب می آید که چنین موضوعی در AdWords صادق نیست.

با گوگل ادوردز به محض این که کمپین تبلیغاتی خودتان را فعال کنید، تبلیغات شما ظاهر خواهند شد و شما می توانید آمار و نتایج آن را به سرعت دریافت کنید. شما می توانید آمار کارآمدی واژه های کلیدی موثر تر خود را بیابید که در ساخت یک سئو موفق هم مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر، ما فکر می کنیم بهتر است همین امروز ادوردز را شروع کرده و پس از مدتی SEO را هم در کنار آن شروع کنید تا بتوانید در طولانی مدت هم رتبه خود را صفحه جست وجوی گوگل بهبود ببخشید.

با اجرای SEO و AdWords به صورت همزمان، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت اما نکته اینجا است که بهتر است ابتدا به سراغAdWords بروید تا در عرض چند دقیقه به صدر نتایج جست وجو در کلمات کلیدی کسب وکار خود بروید. این یعنی فروش و موفقیت کسب وکار خود را از روز اول تضمین کنید و از رقبای خود جلو بزنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می کنید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC) در کسب و کارهای مختلف، متفاوت است. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می کند. هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

انعطاف پذیری در تبلیغات

AdWords انتخاب های زیادی را برای پوشش نیاز های خاص تبلیغاتی شما در اختیارتان می گذارد. برای نمونه شما می توانید کلید واژه های خاصی را برای تبلیغ خود تعیین کنید که این قابلیت به شما این امکان را می دهد که تبلیغ خود را در نتیجه ی جستوجوی کلید واژه نمایش دهید. برای نمونه اگر کلمه کلیدی خود را «کفش ورزشی» قرار دهید، هنگامی که کاربر این کلمه را جست وجو کند، تبلیغ شما نمایش داده خواهد شد. میزان انعطاف پذیری در انتخاب این کلمات کلیدی نیز زیاد است و می توانید حالتی را تعیین کنید که اگر کسی «کفش ورزشی مردانه» هم جست وجو کرد، تبلیغ شما را ببیند. و یا هم اینکه کلمه کلیدی خود را فقط محدود به «کفش ورزشی» کرده تا جامعه هدف خود را کوچکتر کنید. همچنین با افزودنی های تبلیغاتی این امکان به شما داده می شود که اطلاعات اضافه، لینک مستقیم به بخش های مورد نظر سایت و یا اطلاعات تماس مستقیم را به تبلیغ خود اضافه کنید.

همچنین می توانید ساعت های نمایش تبلیغات خود را بر اساس ساعت کاری کسب و کار خود تعین کنید و تبلیغ شما فقط در ساعات فعالیت کسب و کارتان نمایش داده شود. برای نمونه کسب و کاری برای تعمیر وسایل برقی هستید و زمان خدمات رسانی شما از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر است؛ می توانید تعیین کنید که تبلیغتان فقط در این ساعت ها به نمایش درآید. حتی می توان این وظیفه را به عهده ی الگوریتم های گوگل گذاشت تا از داده های قبلی که به دست آورده است، حدس بزند چه زمانی برای نمایش تبلیغ شما مناسب است. از دیگر امکانات ادوردز می توان به تعیین زبان اشاره کرد؛ یعنی مثلا اگر تبلیغ شما فقط برای فارسی زبانان کاربرد دارد، می توانید تعیین کنید که تبلیغ شما فقط به فارسی زبانان نمایش داده شود.

AdWords فقط شامل نمایش تبلیغات در صفحه جست وجوی گوگل نمی شود و می توانید تبلیغ خود را در صفحه Gmail کاربر یا حتی یوتیوب نمایش دهید.

مزیت های رقابتی

یکی از مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی، برای نمونه تبلیغات تلویزیونی یا پرینتی و بنرها، قابلیت اندازه گیری نتایج آن است. شما می توانید نتایج متد های تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید و ببینید چه چیزی کار می کند، چه افرادی تبلیغ شما را میبینند و تبلیغ شما چه بازخوردی دارد. یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات در گوگل نیز هدف گیری کاربرانی است که در همان لحظه به دنبال محصولات و خدمات شما می گردند.

به طور خلاصه میتوان گفت گوگل ادرودز ویژگی هایی مانند نمایش هر تبلیغ در بازه زمانی و بازه جغرافیایی خاص، مشخص کردن سقف بودجه لازم برای هر تبلیغ، آمار دقیق کلیک ها و رفتار کاربران را در اختیار شما قرار خواهد داد. به عنوان سخ پایانی باید به این نکته اشاره کنیم در صورتی که از سئو سردرنمی آورید به کمک گوگل ادوردز خواهید توانست به راحتی در بالای فهرست نتایج جستجوی گوگل دیده شوید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag