Skip links

نکات بسیار مهم برای بهینه سازی URL (بخش دوم)

در قسمت قبل تعدادی نکته در مورد بهینه سازی آدرس سایت رو بیان کردیم و در این قسمت با ادامه نکات در خدمتتون هستیم.

نکته ۸: نزدیک بودن آدرس سایت با عنوان
تا جایی که میتونین از این نکته پیروی کنید. قرار نیست که آدرس سایت و عنوان دقیقا یکی باشند و اینکه تا حدودی با هم مطابقت داشته باشند کافی است. این کار باعث میشه که کاربر با خواندن آدرس سایت شما به راحتی هدف اصلی و موضوع اون رو متوجه بشه و بر روی اون کلیک کنه تا بتونه این آدرس و محتویات اون رو مشاهده بکنه. پس با اینکار میتونین به بهینه سازی آدرس سایت خودتون کمک کنید.

——————-

نکته ۹: محدودکردن تعداد Redirect ها
اگر یک کاربر یا یک خزنده آدرس A را درخواست کنند که به آدرس B منتقل میشه، هیچ مشکلی وجود ندارد. حتی اگر سایت B ما رو به سایت C منتقل کنه هم باز مشکلی وجود نداره (در صورتی که در واقعیت این کار درستی نیست و بهتره که از ابتدا کاربر از سایت A به سایت C منتقل بشه) اما اگر تعداد Redirectها بیشتر از ۲ بشه اصلا خوب نیست و میتونه برای سایت شما مشکل ساز بشه. برای موتورهای جستجوگر مشکلی نداره که مسیر Redirect های سایت شما رو حتی اگر تعدادی زیادی انتقال صورت گرفته باشه، انجام بدهد. اما موضوع اینه که اونا به این موارد نمره خوبی نمیدن و برای سایت شما خوب نیست. مشکل بزرگتری که این موضوع در پی خواهد داشت، گریبان گیر کاربران و مرورگر میشه و در بیشتر اوقات کار رو کند میکنه و در بعضی مواقع هم کارها گیر میکنه و پیش نمیره (مخصوصا در مرورگرهای موبایل بیشتر این اتفاق میوفته). پس تا جایی که میتونین تعداد Redirect ها رو کم کنید تا با چنین مشکلاتی روبرو نشوید.

——————-

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

——————-

نکته ۱۰: استفاده از یک دامنه و زیردامنه
مدارک و مثال هایی از افرادی که محتوای سایتشون رو از زیردامنه به زیرپوشه انتقال داده اند و نتایج مطلوبی رو مشاهده کرده اند، زیاد وجود دارد (یا برعکس، محتوا رو به زیردامنه انتقال داده اند و ترافیکشون رو از دست داده اند). پس با وجود این همه نمونه نمیشه با نتایجی که از این موارد به دست میان مخالفت کرد و اونا رو زیر سوال برد. موتورهای جستجو هرگونه روش و یا ابتکاری که از آن برای تشخیص اینکه آیا محتوا توانایی درجه بندی را می تواند از پوشه بالاسری خود به ارث ببرد یا نه، به کار می گیرند اما ظاهرآً در فرآیند انتقال موفق آن به زیردامنه ها به مشکل برمی خورند. این نتیجه گیری به معنی این نیست که کلا باید بیخیال زیردامنه بشیم. اگر زیردامنه تنها راهی باشه که شما با استفاده از اون میتونین بلاگ یا محتوای مورد نظرتون رو ارائه بدین، اشکالی نداره ولی باید در نظر بگیرید که نتیجه بدتری نسبت به زیرپوشه بدست خواهد آمد. پس تا جایی که میتونین سعی کنید که سایتتون بر روی یک زیردامنه و دامنه ریشه ای باشه تا بتونه در موارد مربوط به رتبه بندی موتورهای جستجو به خوبی عمل بکنه. پس اگر خواستید یک بلاگ راه بندازید بجای blog.sample.com ازsample.com/blog استفاده کنید تا نتایج بهتری رو بدست بیارید.

——————-

نکته ۱۱: عدم استفاده از stop words 
اگر عنوان یا موضوع شما دارای کلمات بازدارنده یا Stop words (مانند for و or و but و …) می باشد، لازم نیست که اونا رو در آدرس سایت قرار دهید. در بعضی اوقات استفاده نکردن از اونا باعث میشه که آدرس سایت کوتاهتر بشه و کاربر سریعتر و راحتتر میتونه اون رو متوجه بشه. بعضی اوقات هم نیاز هست که از این کلمات استفاده کرد تا خوانایی اون آدرس بهتر و بیشتر بشه و کاربر رو گیج نکنه. پس بستگی به اوضاع میتونین از این کلمات استفاده کنید.

——————-

نکته ۱۲: عدم استفاده از پارامترهای داینامیک
اگر میتونین پارامترها رو از آدرس سایتتون حذف کنید، حتما این کار رو انجام بدین. اگر بیشتر از ۲ پارامتر داشته باشید باید بصورت جدی به فکر بازنویسی URL باشید و اون رو بصورت خواناتر در بیارید. شما میتونین در Apache از mod_rewrite و در IIS از URL Rewrite module استفاده کنید و آدرس سایت رو بصورت مناسب بازنویسی کنید تا خوانایی و فهم URL بهتر و بیشتر بشه. بعضی از پارامترهای داینامیک برای پایش کلیک کاربران مورد استفاده قرار میگیرن مانند .(Buffer) در کل این موارد مشکل بزرگی رو به وجود نمیارن اما باعث میشن که یک URL طولانی تر داشته باشیم که اصلا خوب نیست.

——————-

نکته ۱۳: کم کردن تعداد زیرپوشه ها در آدرس سایت
آدرس زیر رو مشاهده کنید:
randswhisky.com/scotch/lagavulin/15yr/distillers-edition/pedro-ximenez-cask/750ml
همونطور که میبینید زیرپوشه ها با استفاده از / از هم جدا شده اند و تعداد زیادی در پشت سر هم قرار گرفته اند. حالا فرض کنید که آدرس بالا رو بصورت زیر در بیاریم:
randswhisky.com/scotch/lagavulin-distillers-edition-750ml
همونطور که میبینید تعداد زیرپوشه ها کمتر شد و در عوض توضیحات اون بیشتر شد. استفاده از زیرپوشه یا / در آدرس سایت به عملکرد یا Performance ضربه ای نمیزنه ولی میتونه در کاربران و موتورهای جستجو در درک کردن عمق و بخش بندی سایت اختلال ایجاد کنه. همچنین این کار برای خودمون که صاحب سایت هستیم دردسر بیشتری داره و در ویرایش کردن اون بیشتر اذیت میشیم. این مورد خیلی حاد و ضروری نیست ولی میتونین همانند موارد گذشته بسته به شرایط اون رو رعایت کنید.

——————-

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

——————-

نکته ۱۴: استفاده از key words در URL
استفاده از کلمه کلیدی که هدف سایتتون هست در آدرس سایت ایده خوبی هست و میتونین برای رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو و بهینه سازی آدرس سایت از اون بهره ببرید. در ادامه دلایلی برای این امر میاریم.

مورد اول اینکه کلمات کلیدی در آدرس سایت به کسانی که این آدرس رو در ایمیل یا شبکه های اجتماعی یا … مشاهده می کنند، کمک می کند تا بهتر هدف URL رو متوجه بشن. همچنین با هاور کردن بر روی لینک در قسمت پایین و سمت چپ مرورگر آدرس سایت نمایش داده میشه و کاربر میتونه مطمئن باشه که این مطلب همون چیزی هست که دنبال اون می گرده.
مورد دوم اینکه URL ها بصورت مداوم کپی شده و در جاهای مختلف قرار داده میشن. در بعضی مواقع متنی برای لینک مشخص نمیشه و بجای اون خود آدرس لینک بصورت لینک در میاد و میتونین بر روی اون کلیک کنید. با اینکار کاربران کلمات کلیدی رو بهتر میبینن و اثر خوبی در رتبه بندی و ورودی سایت خواهد داشت.
مورد سوم و آخر اینکه کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نمایش داده می شود و تحقیقات نشون میده که آدرس سایت یا URL یکی از مهم ترین عواملی هست که کاربران یک لینک رو انتخاب میکنن و اون رو از بین نتایج جستجو انتخاب می کنند.
پس همونطور که مشاهده میکنید مراحل انتخاب کلمه کلیدی خیلی مهم و موثر است و باید به درستی اونا رو انتخاب کنید، مخصوصا اگر بخواهید از اونا در آدرس سایت هم استفاده کنید. شما میتونین برای این مورد از ابزارهای زیادی که وجود داره استفاده کنید.

نکته ۱۵: کلمات کلیدی کمتر تکرار شوند
تکرار کردن کلمات کلیدی، به سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک نمیکنه و با اینکار به شانس کلیک بر روی اینک خودتون آسیب نزنید. پس به حد و اندازه از کلمات کلیدی استفاده کنید.

امید داریم نکات مهم و موثری را برای بهینه سازی آدرس سایت شما در اختیارتان قرار داده باشیم. همچنان منتظر نقطه نظرات شما عزیزان هستیم.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag