Skip links

قدم های نخست برای شروع تبلیغ در گوگل

فرض کنید مدیر عامل شرکت از شما خواسته است اکانت گوگل ادوردز شرکتتان را ایجاد کنید. در چنین شرایطی احساس اضطراب و استرس اولین چیزی است که به سراغ تان می آید. اما نیازی نیست زیاد نگران باشید.ایجاد اکانت گوگل ادوردز آنقدرها که شما فکر می کنید سخت و دشوار نیست.

قبل از اینکه بخواهید تبلیغ در گوگل ادوردز را آغاز کنید باید اکانت خود را بسازید. تنظیم و راه اندازی کمپین در گوگل ادوردز بسیار ساده و آسان است و تنها چند دقیقه زمان می برد. بعد از ایجاد اکانت باید برخی از موارد اصلی همچون بودجه، موقعیت، ناحیه زمانی، نوع کمپین و غیره را مشخص نمایید.

برای انتخاب نوع کمپین در گوگل ادورز شما می توانید با استفاده از دو روش تبلیغاتی، تبلیغ خود را نمایش دهید:

شبکه جستجو (Search Network)

در این شبکه تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه هایی سرمایه گذاری کنند که به کسب و کارشان مرتبط است. در این شرایط شانس نمایش تبلیغ برای افرادی که این کلیدواژه ها را در گوگل به عنوان بخشی از کوئری جستجو وارد می کنندT بسیار بالاست. تبلیغات کلیکی (PPC) به عنوان جستجوی پولی نیز شناخته شده است.

شبکه نمایش (Display Network)

شبکه نمایش به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تبلیغات بصری با سبک بنری را در وب سایت هایی قرار دهند که بخشی از این شبکه است. شبکه نمایش گوگل تقریبا به ۹۰ درصد از کاربران اینترنت دسترسی دارد. اگرچه هر دو کمپینِ نمایش و جستجو توسط گوگل ادوردز مدیریت می شود اما واژه ادوردز معمولا برای شبکه جستجو به کار می رود. بازاریابان دیجیتال معمولا شبکه نمایش را با همین نام (Display) اطلاق می کنند.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

شما بعد از ساخت اکانت به سراغ ساخت قسمت های بعدی می روید:

۱- کمپین ها (Campaigns) : به طور معمول هر اکانت از یک یا چند کمپین و هر کمپین از یک یا چند ادگروپ تشکیل می شود. بعد ساخت کمپین و ادگروپ های خود به سراغ پیدا کردن کلمات کلیدی بروید.

۲- گروه های تبلیغاتی (Ad Groups) : در هر کمپینی، شما گروه های تبلیغاتی مرتبط را ایجاد خواهید کرد که بسیار خاص خواهد بود. هیچ عدد و تعداد پیشنهادی برای گروه های تبلیغاتی در هر کمپین وجود ندارد اما می توان آن را مدیریت کرد. این گزینه ممکن است بودجه تبلیغاتی شما را در سرتاسر گروه های تبلیغاتی متعدد، کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود تحت تاثیر قرار دهد. به خاطر داشته باشید که گروه های تبلیغاتی در برگیرنده کلمات کلیدی (بیشتر از ۱۰ الی ۲۰ مورد پیشنهاد نمی شود) است. این کلمات کلیدی می تواند تبلیغ متنی شما را آغاز کند و سپس مخاطب را به صفحه فرود مناسب هدایت نماید.

۳- کلمات کلیدی (Keywords) : شما یک سری کلمات کلیدی انتخاب می کنید که اگر کاربران آن ها را جستجو کنند در نتایج جستجو شما را مشاهده می کنند. برای هر یک از کلمه های انتخابی خود می توانید لینکی جدا مشخص کنید که با کلیک به روی آن به لینک مشخص بروند،. اگر کاربری یکی از واژه های مورد نظر شما را در گوگل جستجو کند، آگهی شما برای آن کاربر نمایش داده می شود.

۴- کلیدواژه های منفی (Negative Keywords) :این گزینه عمدتا توسط تبلیغ کنندگان نادیده گرفته می شود اما باید به درستی تنظیم گردد تا از صرف هزینه های بسیار زیاد در مورد جستجوهای نامرتبط جلوگیری شود. به خصوص اگر از کلیدواژه های اصلاح شده با انطباق گسترده استفاده می کنید ممکن است با جستجوهای نامرتبطی روبرو شوید که با تبلیغ و کلمات کلیدی شما هماهنگ اند اما نمی توانند ترافیک هدفمندی برایتان فراهم آورند. سعی کنید لیست کلیدواژه های منفی خود را ایجاد کنید و گزارش کوئری های جستجو شده را بررسی نمایید. در این شرایط قادر خواهید بود کلمات کلیدی منفی بیشتری شناسایی نمایید.

۵- متن تبلیغ (Ad Text) : حال باید در هنگام سرچ این کلمه متن تبلیغی مناسب با کلمه نمایش داده شود. در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و آدرس سایت یا URL سایت یا صفحه خاصی از سایت است.

۶- صفحات فرود (Landing Pages) : آخرین گزینه ای که بررسی می کنیم، صفحات فرود است. صفحه فرود مقصدی است که هر تبلیغ، جستجو کننده را به آن هدایت خواهد کرد )احتمالا صفحه ای در سایت با پیشنهادات مرتبط یا Call to action ).توصیه می کنم به هنگام طراحی صفحه فرود خود بسیار استراتژیک عمل کنید. اطمینان حاصل نمایید که هر تبلیغ به یک صفحه مرتبط می رسد که نه تنها کلیدواژه های سرمایه گذاری شده را در آن گروه تبلیغاتی نشان می دهد بلکه متن تبلیغاتی نشان داده شده در نتایج موتورهای جستجو را به نمایش می گذارد. مرتبط بودن صفحه فرود و بهینه سازی آن برای موفقیت در PPC بسیار ضروری است.

به یاد داشته باشید هیچ وقت در ماه اول، ادوردز را قضاوت نکنید زیرا در ماه اول شما فقط هزینه پرداخت می کنید. در ماه دوم این هزینه کاهش پیدا می کند و در ماه سوم شما شاهد بازگشت هزینه می باشید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag