Skip links

link bait چیست؟

یکی از روش هایی که میتوان برای بازدید بیشتر سایت از آن استفاده کرد، Link bait می باشد. اما باید هنگام استفاده از آن دقت کنید تا سایت شما به عنوان اسپم شناسایی نشود.

Link baitچیست ؟

Link Bait پروسه ایست برای ایجاد محتوایی که آنچنان پرمحتوا و ارزشمند است که حجم عظیمی از بک لینک های طبیعی را به سوی سایت شما سرازیر میکند. این محتوا میتونه یک فایل ویدئویی، فایل صوتی، نرم افزار، عکس و یا یک آموزش مثل همین مطلب باشد.


یکی از بهترین روش های کسب بک لینک طبیعی و به نوعی Link Bait، نوشتن مقالات آنلاین در وب سایت های مرتبط دیگر است. برای این کار هم می توان از پست مهمان استفاده کرد و هم از سایت هایی که عموماً برای نوشتن مقالات آنلاین هستند. فقط ذکر این نکته مهم است که به گونه ای به سایت خود لینک دهید که به عنوان اسپم شناسایی نشود و اجازه انتشار پیدا کند. در واقع از لینک ها و اسامی معقول استفاده کنید.

در توضیح Link bait، توجه به دو نکته حائز اهمیت است:
۱- ایجاد محتوای با ارزش که بار ها و بارها در همه سایت ها و مقالات در مورد آن صحبت شده است. سعی کنید مطالب جدید و یکتا انتشار دهید. ممکن مطالبی که انتشار می دهید، یکتا باشد، اما کاربردی نباشد. مثلا اگر در وبسایت، محتوایی در مورد یکی از اقوام دورافتاده کشور افریقایی بنویسید، کاربران بسیار کمی هستند که آن را جستجو کنند. در واقع شما مطالب جدید ایجاد کرده اید، ولی ارزشمند و کاربردی نیست.
۲- بک لینک (لینک بازگشتی) طبیعی! موردی که اخیراً برای گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. یعنی از زمان اعلام رسمی گوگل، این مورد یکی از مهم ترین دلایل امتیازدهی به وبسایت است. به همین دلیل شناخت بک لینک های غیرطبیعی در وبسایت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخش های یک link bait
تیتر : تیتر مناسب، میتواند نقش نوشدارو را برای شما بازی کند. آن را طوری بنویسید که کاملا در چشم باشد و بازدیدکنندگان را تشویق و یا دعوت به خواندن ادامه متن کند.
اطلاعات : توضیحاتی در مورد ادامه صفحه و جذب بازدیدکننده برای ماندن در این صفحه
بخش اصلی : بخشی است که باید کاربر اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورد.
اشتراک گذاری : مهمترین بخش در یک Link bait، بخش اشتراک گذاری است. باید این بخش را به خوبی طراحی کنید که کاربر در کمترین زمان، پست شما را به اشتراک بگذارد. زیبایی این بخش و کاربردپذیر بودن آن بسیار مهم است و میتواند نقش اساسی را درون Link bait شما ایفا کند.

انواع Link bait ها
اطلاعات : این Link bait ها، اطلاعاتی را در اختیاز بازدیدکننده قرار میدهند که برای او بسیار جالب هستند.
خبری : انشار جدیدترین خبرها در کمترین زمان ممکن، میتواند به پیشرفت سایت شما و تبدیل به یک Link bait کمک کند.
ابزاری : تعدادی از ابزارها هستند که به درد افراد میخورند.

Link bait و تاثیر آن بر سئو
تعداد و کیفیت لینک ها ، یکی از فاکتورهای موتور های جستجو برای رتبه دهی به سایت ها هستند. لینک بیت، در زیر شاخه لینک بیلدینگ قرار میگیرد و میتوانند یکی از مهمترین بخش های سایت شما باشند.
با داشتن لینک بیت خوب ، میتوانید تعداد فراوانی لینک خوب و با کیفیت و بازدید فراوانی دریافت کنید . مطالب خوب در شبکه های اجتماعی به صورت ویروسی منتشر میشوند و هیچ چیز جلودار آنها نیست .


چه کسانی به Link bait ما لینک میدهند ؟
۱-کسانی که مطلب شما را به درد بخور میدانند و به شما لینک میدهند.
۲-رابطه ای بین مطلب شما با خواننده وجود دارد که به شما لینک میدهد.
۳-خواننده از لینک دادن به شما سود خواهد برد ، مثلا تکمیل کردن یکی از مطالبش و یا شرکت در قرعه کشی که برای لینک دهندگان میخواهید انجام دهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag