Skip links

۱۰آزمایش اصولی برای سئو حرفه ایی بخش اول

همه کسایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند هدفشان رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل است،که اصلا کار ساده ایی نیست. چون گوگل به هیچ عنوان طرح و برنامه های رتبه بندی خود را به صورت واضح مشخص نمی کند. اما اصلا نگران نباشد چون افراد حرفه ایی در این زمینه هستند که با روش ها و تکنیک های منحصر به فردشان از اسرار سئو گوگل پرده برداری میکنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

آزمایش اول : تکنیک آسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو
برایان دین Brian Dean از سایت معروف Backlinko تکنیکی به نام آسمان خراش Skyscraper ابداع کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب نتیجه گرفت به خصوص در کلمات پر سرچ و دارای رقابت زیاد.

تکنیک آسمان خراش Skyscraper چیه ؟
این تکنیک میگه اگر میخواهید روی کلمه پر رقابتی گوگل شما رو در صفحه اول نمایش بده, اول باید ببینید در حال حاضر چه سایتهایی در صفحه اول هستند.بعد مطالب اونها رو بررسی کنید و مطلبی در سایت خودتون بنویسید که از تمام رقبا طولانی تر و جامع تر باشه و تمامی جوانب کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه میخواهید دیده بشید باید برجی بسازید که از باقی برج ها بلندتر و شیک تر باشه)
استفاده از این تکنیک باعث میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
تذکر : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقالات میره به ویکیپدیا و همین باعث شده سایت Wikipedia روی تمامی کلمات بالا باشه و رتبه خوبی داشته باشه

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

نتیجه این آزمایش : استفاده از تکنیک آسمان خراش باعث موفقیت ۱۱ درصدی در وضعیت کلی سئو سایت و افزایش ۱۱۰% ترافیک ورودی سایت روی کلمه کلیدی مورد نظر شده.

آزمایش دوم : گرفتن بک لینک از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارند تاثیری نداره
یکی از سئو کارهای معروف استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan SEO منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک انجام داده.
یک باور بین سئو کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ ۲ سایت مختلف ایجاد کرد و یک ماه فرصت داد که این سایتها روی کلمات مختلف رتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
سپس به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی ۷۰ بک لینک داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی در این سایت وجود داشت) و بعد از چند روز سایت از رتبه ۷۰ به رتبه ۳ رسید ولی سایتی که لینک نداشت هیچ تغییر رتبه ای نداشت.

نتیجه این آزمایش : گرفتن بک لینک از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر خوبی داره حتی اگه تعداد لینک های خروجی سایت لینک دهنده زیاد باشه

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag