Skip links

۱۹ راز فروشنده موفق

رازهای موفقیت در فروش به آن معنا که فکر می شود راز نیستند. بلکه قدم هایی اساسی هستند که فروشندگان و سرمایه گذاران موفق قرن هاست آن ها را برداشته اند. این ویژگی هایی هستند که در تمام برندگان موفق مشترکند

هیچ راه حل فوری، عصای جادویی یا معجونی وجود ندارد که به شما موفقیتی را که در آرزوی آن هستید بدهد. پس راز موفقیت در فروش چیست؟ خوب راستش فقط یک راز تنها نیست یک فرمول سری است. مجموعه ای از ۱۹ اصل استراتژی و اقدام است که شما را به سوی موفقیت سوق می دهند.

article_image_one_96.jpg

باور داشته باش که می توانی.
از نظر ذهنی خود را موفق بدان. باور داشته باش که می توانی به هدفت دست یابی. این باور تو باید به محصول آن ها و شرکتشان هم سرایت کند. داشتن یک نظام باور قدرتمند به نظر امری بدیهی می آید ولی افراد خیلی کمی آن را دارند. تعداد بسیار زیادی از فروشنده ها برای پول درآوردن به بیرون نگاه می کنند، غافل از این که باید به درون خود نگاه کنند. باور به این مسئله که شما بهترینید و باور به این که قادرید در هر کاری به هدف برسید سخت ترین کار ممکن است. مستلزم تعهد روزانه به حمایت از خود، تشویق خود و تلقین مثبت به خود است. شما خودت را چقدر باور دارید؟

محیط لازم برای رسیدن به موفقیت را فراهم کنید.
خانه و محیط کاری مناسب شما را تشویق خواهد کرد. همسر، اعضای خانواده و همکاران حمایتگر می توانند جاده رسیدن به موفقیت را هموار کنند. دیگر بستگی به خودت دارد که این فضا را فراهم آورید. آیا محیطتان ابزاری برای رسیدن به نگرش مثبت و موفقیت است؟

ارتباطات درست برقرار سازید.
سعی کنید اطراف آدم های درست باشید. آدم های موفق دیگر. در جایی که بهترین مشتریان و خریداران آن ها می روند حضور بهم رسانیده و تلاش نمایید با آن ها ارتباط برقرار سازید. عضو انجمن های مناسب شوید. دوستان شایسته انتخاب نمایید. از آدم های منفی و سمی دور شوید. آدم هایی که به نظر می رسد به هیچ جا نمی رسند. افرادی که با آن ها ارتباط دارید چقدر موفق هستند؟

خودتان را در معرض چیزهای تازه قرار دهید.
اگر هر روز چیز جدیدی یاد نگیرید رقیب یاد می گیرد. اطلاعات جدید برای موفقیت ضروری است (مگر آن که شما هم مثل بیشتر فروشنده هایی باشید که گمان می برند همین حالا عقل کل اند.) راستی هر روز چقدر وقت برای یادگیری چیز جدیدی صرف می نمایید؟

برای روزتان برنامه ریزی کنید.
از آن جایی که نمی دانید در چه روزی موفقیت اتفاق می افتد، بهتر است هر روز آماده باشید. خودتان را با آموزش دیدن آماده کنید. برای اهداف و جزییات رسیدن به آن ها برنامه ریزی نمایید. یادگیری و تعیین هدف مطمئن ترین شیوه های کسب آمادگی لازم برای موفقیت هستند. آیا برنامه ها و اهداف هر روز جلوی چشمتان هست؟

با ارزش شوید و سودی برسانید..
هرچه با ارزش تر شوید بازار بیشتر به شما پاداش می دهد. سعی نمایید شما را به عنوان منبع سرشار از منفعت بشناسند. نه یک فروشنده صرف. ارزش شما با دانشتان و تمایلتان به کمک به دیگران پیوند خورده است.

جواب هایی را که مشتریان و خریدارانتان می خواهند، آماده داشته باشید.
هر چه بیشتر بتوانید مشکلات را حل نمایید راهتان برای رسیدن به موفقیت در فروش هموارتر خواهد بود. مشتریان آمار و ارقام نمی خواهند. جواب می خواهند. برای داشتن ان جواب ها باید دانش بالایی در مورد کاری که انجام می دهید داشته باشید و آن را در چارچوب نحوه ی استفاده ی مشتری ها از کارتان توضیح دهید. پاسخ هایتان چقدر خوب و درخور است؟

فرصتی را که پیش می آید بشناسید.
حواستان به موقعیت ها باشد که می توانند فرصت های موفقیت را خلق کنند. کلیدی که کمتر در میان مردم شناخته شده است این می باشد که باید یک نگرش مثبت داشت و آن را حفظ کرد. نگرش مثبت قادر می سازد وقتی فرصت ها مهیا می شوند آن ها را ببینید چون فرصت ها اغلب خود را به شکل ناملایمات نشان می دهند. چقدر در تشخیص فرصت ها مهارت دارید؟

از فرصتی که مهیا می گردد نهایت استفاده را ببرید. اول آن را بشناسید (فرصت گاهاً خود را در لباس ناملایمات نشان می دهد) بعد طبق آن عمل نمایید. فرصت فرار است. همه جا هست ولی افراد کمی آن را می بیینند. بعضی از آدم ها از آن می ترسند چون مستلزم تغییر است. بسیاری باور دارند که قادر به رسیدن به موفقیت هستند. آیا شما از فرصت ها بهره می برید؟

مسئولیت را قبول کنید، ما همگی تا حدی دیگران را مقصر می دانیم.
سرزنش کردن با موفقیت نسبت عکس دارد. هر چه درجه ی سرزنش کردن پایین تر باشد، درجه موفقیت بالاتر خواهد بود. اتفاقی اگر افتاده است خودتان گردن بگیرید، سرزنش کردن بزرگترین اتلاف وقت است. اگر فروشنده ای معمولی هستید سرزنش کنید. شما مسئولیت کارها را به عهده می گیرید یا دنبال مقصر هستید؟

دست به عمل بزنید، فقط انجامش دهید.
اقدامات عملی تنها پل ارتباطی بین برنامه ها و اهداف با موفقیت هستند. هیچ اتفاقی نمی افتد مگر این که شما هر روز کاری برای اتفاق افتادن انجام دهید.

اشتباه کن، شکست بهترین معلم است.
اشتباه بیدار کننده است و بسترساز رشد فردی برای رسیدن با استقلال و خودمختاری. آن ها را به چشم اشتباه نبینید، آنها را تجربه ی یادگیری ببینید که دیگر قرار نیست تکرار شوند.

در بازارهای پر رقابت کاری، همیشه راه هایی هست که محصول و کسب و کار شما رو از سایرین متمایز کنه و باعث بشه شما از رقیباتون جلو بزنید. بعضی موضوعات خیلی کوچیک و پیش پا افتاده به حساب میان؛ اما میتونن مهمترین موضوعات در پیشرفت شما در بازارهای کاری باشند.

حاضر به ریسک کردن باشید.
این حیاتی ترین فاکتور است. در دنیای کسب و کار این گفته که کسی که ریسک نکند پاداشی هم نصیبش نمی شود واقعاً بزرگترین کم نمایی است. باید این طور گفت: کسی که ریسک نمی کند هیچ چیز نصیبش نمی شود. ریسک کردن ویژگی مشترک تمام افراد موفق است. بسیاری از مردم ریسک نمی کنند چون فکر می کنند از ناشناخته ها می ترسند. اما دلیل واقعی که مردم ریسک نمی کنند این است که فاقد آمادگی، تعلیم و آموزشی هستند که موجب اعتماد به نفس (باور به خود) لازم برای ریسک کردن می شود. ریسک شالوده ی موفقیت است. اگر می خواهید موفق شوید بهتر است حاضر باشید در مورد هر چیزی که تو را به آن موفقیت می رساند ریسک کنید. چقدر حاضرید ریسک نمایید؟

چشم از جایزه برندارید.
به اهدافتان پایبند باشید. بر رویاهایتان متمرکز بوده و اطمینان داشته باشید به واقعیت مبدل می گردد. سرگرمی های های احمقانه ی بیش از حد شما را از مسیر منحرف می کنند، تلاش های شما برای رسیدن به موفقیت چقدر متمرکز است؟ به همان اندازه که تلاش هایتان برای داشتن اوقات خوش متمرکز است؟

تعادلتان را حفظ نمایید.
سلامت جسمی، روحی و عاطفی اتان برای جستجوی شما در دستیابی به موفقیت حیاتی است. وقتتان را به گونه ای تنظیم نمایید که اهداف شخصی اتان پا به پای اهداف کاری اتان پیش برود. چقدر متعادل هستید؟

سرمایه گذاری نمایید، خرج نکنید.
باید بین کسب کردن و خرج نمودن یک شکاف ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. کارت های اعتباری اتان را نصف کنید و.. با راهنمایی یک حرفه ای- در چند مورد سرمایه گذاری کنید. آیا هر ماه (روی خودتان ) سرمایه گذاری می کنید؟

به برنامه اتان آن قدر اصرار ورزید تا موفق گردید.
بسیاری از آدم ها شکست می خورند، چون زود زود دست می کشند. نگذارید جزء این گروه از آدم ها باشید. برنامه ای تدوین نموده و خودتان را متعهد نمایید هر اتفاقی بیفتد آن را تا انتها ادامه خواهید داد. تا کنون چند پروژه را قبل از اتمام، رها کردید؟

نگرش مثبت داشته باشید و آن را حفظ کنید.
شاید تعجب کنید ولی این ویژگی فراگیری نیست. خیلی از آدم ها زمانی که به بالای نردبان موفقیت می رسند دیگر نگاه بدبینانه برگشت ناپذیری در وجودشان شکل گرفته است. ولی داشتن نگرش مثبت رسیدن به موفقیت را به مراتب آسان تر می کند و البته دلپذیرتر. نگرشتان چقدر مثبت است.

احمق ها و آدم های متعصب را نادیده بگیرید.
این آدم ها سعی می کنند توی دلتان را خالی منند چون خودشان به هیچ جایی نرسیده اند به هر قیمتی از آنان اجتناب کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag