Skip links

۱۲ راهکار برای بازاریابی کم هزینه

شما با استفاده از این ۱۲ راهکار کم هزینه بازارار یابی می توانید فروشتان را افزایش دهید. توصیه می کنم این مقاله کاربردی را از دست ندهید. راستی قبل از مطالعه این مقاله باید به شما گفت که اگر هزاران مقاله هم مطالعه کنید اما به آنها عمل نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر واقعا می خواهید این سری عملگرا باشید این مقاله را مطالعه کنید.

۱- طرح خودتان را آماده کنید

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین چشم انداز را برای کسب وکار خود نعریف کنید. سپس باید مسیر چگونگی رسیدن به آنها را طراحی کنید. پس از آن نوبت تهیه طرح بازاریابی (Marketing Plan) می باشد.. با انجام این کار شما برای نفوذ به بازار، طراحی انجام می دهید و در آن ترفندهای خود را مشخص می کنید.

۲- کسب و کار دارید و وب سایت ندارید!!!

در دنیای کسب وکار امروز حتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک نداشتن وب سایت بی معنی می باشد ، چرا که بخشی از هویت هر کسب و کار می تواند با آن مشخص شود. اگر توانایی طراحی و ساخت یک وب سایت سفارشی برای خود ندارید، می توانید از سایت بانی سایت کمک بگیرید تا سایت شما را طراحی کند و یا اینکه می توانید محصول آموزشی طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را با مبلغ ناچیزی خریداری کنید.

article_image_one_322.jpg

۳- شبکه های اجتماعی را بکار بگیرید

شبکه های اجتماعی حد و مرز بین مشتری و فروشنده را از بین برده است. هر روز شبکه های اجتماعی جدیدی ظهور پیدا می کنند. در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام و همچنین تلگرام بسیار پر طرفدار هستند. توجه : تمام تمرکز خودتان را بر روی شبکه های اجتماعی نگذارید! تنها یکی از کانالهای بازاریابی شما باید شبکه های اجتماعی باشد ، برای اینکه کافیست تا یکی از شبکه های اجتماعی که انرژی زیادی را برایش صرف کردید مسدود شود تا تمام زحمات شما بر باد برود.

۴- هنوز با ایمیل مارکتینگ بیگانه هستید

برای اینکار نیازمند یک وب سایت و یا وبلاگ هستید. اگر وب سایت ندارید باز هم به شما پیشنهاد می کنم تا از خدمت طراحی سایت بانی سایت استفاده کنید و یا محصول بسیار ارزان طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی را تهیه کنید. اگر می خواهید وبلاگ راه اندازی کنید و نمی دانید که چگونه باید راه اندازی کنید می توانید همین الان فیلم آموزشی ساخت وبلاگ را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

توجه : اگر شما شرکت هستید توصیه می کنم که یک وب سایت مستقل داشته باشید چون اعتبار شما را افزایش می دهد.
بعد از راه اندازی سایت یا وبلاگ باید فرمهایی را در سایت قرار دهید تا ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید و سپس ایمیل گروهی به اعضای سایت خود ارسال کنید و پیشنهادهای خودتان را از طریق ایمیل به دست آنها برسانید.
توجه : به هیچ عنوان به افرادی که نمی شناسید ایمیل ارسال نکنید و به حقوق دیگران احترام بگذارید.

۵- در انجمن های تخصصی، حرفه ای و صنفی عضو شوید.

یکی از راه های جذب مشتری ، حضور در انجمن های حرفه ای است، مواردی چون اتاق های بازرگانی، انجمن های صنفی و حرفه ای، جایی است که به راحتی می توانید در جریان آخرین وضعیت کسب و کار قرار بگیرید، ارتباط برقرار کنید و مشتری جذب کنید.

۶- به نظر شما باید درباره اهمیت کارت ویزیت هم بگویم!

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کردید باید در اولین فرصت ممکن نسبت به ساخت کارت ویزیت، سربرگ و پاکت نامه اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که لوگو، آدرس سایت، شماره تلفن و هر اطلاعات لازم دیگر در آنها درج شده باشد. به تجربه ثابت شده است که مشتری با مشاهده این موارد احساس اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.

۷- در نشریات مرتبط با کسب وکار خود مقاله بنویسید

یکی از روش های تبلیغات غیرمستقیم ، چاپ مقاله ای مرتبط با کسب و کار شما است که در آن می توانید محصول یا خدمت خود را به خوبی و با کمترین هزینه به مخاطبان مرتبط معرفی کنید.

۸- از نمایندگی های فروش چه استفاده هایی می کنید؟

معمولا امکانات تبلیغاتی نمایندگی های فروش یکی از ارزان ترین روش های تبلیغاتی است. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی، از این روش تبلیغاتی با سوپرمارکت ها استفاده می کنند.

۹- نمونه محصول ارائه کنید.

نمونه محصول خود را به هرجا که فکر می کنید به فروش شما کمک می کند، بفرستید.

۱۰- از محصول یا خدمت خود ویدئو تهیه کنید وآن را به اشتراک بگذارید

این همه موبایل بین افراد هستش که اکثر آنها هم دوربین فیلم برداری دارد. از محصولات و خدمات خود فیلمبرداری کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. نیازی نیست حتما دوربین فیلمبرداری خیلی گران قیمتی داشته باشید. چند وقت پیش برای افزایش فروش کسب و کار یکی از مشتریانم به شرکت آنها مراجعه کردم و با موبایل از محصولات و خدمات آنها فیلم گرفتم و در سایتشان و همچنین در شبکه های اجتماعی منتشر کردم. نتیجه فوق العاده بود و از تصورات خود من هم خارج بود.

۱۱- مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید.

با طرح سوالی مرتبط با کسب وکار یا محصول خود، مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. تجربه نشان می دهد این روش تبلیغی نیز از تاثیرگذاری مناسبی بر مخاطبان برخودار می باشد.

۱۲- از افراد مختلف به عنوان عامل فروش استفاده کنید.

با در نظر گرفتن درصدی به عنوان پورسانت فروش ، می توانید ده ها ویزیتور و فروشنده مویرگی برای کسب و کار خود جذب کنید و فروشتان را به خوبی افزایش دهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag