Skip links

۵ قدم برای متحول کردن سازمان‎

موفق ترین شرکت ها هم نمی توانند با تکیه بر تکنولوژی ها و ایده ها و راهبرد های یکسانی که شاید در گذشته موثر بوده اند، از عهده ی رکود و کسادی بر بیایند و باید ایده ها و تغییرات جدیدی را در سازمان اجرا نمایند.

اگرچه مدیریت ارشد سازمان ها مسئول تغییرات بزرگی هستندکه مسیر کسب و کار را عوض می کند، اما بسیاری از نقش های روزمره بر دوش کارمندان است. گاهی اوقات، همین کارمندان هستند که بهترین و خلاقانه ترین ایده ها را مطرح می نمایند و به شرکت کمک می کنند تا همگام با زمان پیش برود.ایده شما ممکن است، که ما ه ها صرف رشد و شاخ و برگ دادن به آن کرده اید باعث ایجاد هزاران دلار صرفه جویی در شرکت شود، از بازارهای جدید استفاده کند یا با یک روش جدید و مهیج با مشتریان ارتباط برقرار نماید.

اگر نمی دانید چطور موجب ایجاد تغییر در سازمان تان شوید، این مقاله را مد نظر بگیرید.

۱٫ متوجه شوید که چه می خواهید

ایده شما باید کاملا واقع گرایانه و قوام یافته باشد. به بیان ساده تر، مثلا این ایده که ” ما باید از یک پایگاه رسانه ی اجتماعی جدید استفاده نماییم”، کافی نیست. باید بدانید کدام پایگاه رسانه ی اجتماعی؟ چه کسی باید در راس آن باشد؟ و مهم تر از همه اینکه آیا تفاوتی را برای کسب و کار به وجود خواهد آورد؟

از خودتان سوالاتی در مورد ایده ای که در ذهن دارید بپرسید تا در ابتدا مطمئن شوید که آن را خوب فهمیده اید.

article_image_one_657.jpg

۲٫ طرح و برنامه ی خود را پایه ریزی کنید

یک ایده ی خوب مستلزم یک طرح خوب است. قبل از آن که جلسه ای را به منظور بیان ایده تان برگزار کنید همه ی زوایای احتمالی آن را بررسی نمایید:

  • زمان بندی: اجرای این ایده چقدر طول می کشد؟
  • بودجه: این ایده چه هزینه ای دربردارد؟
  • ملزومات: برای ایجاد تغییر در شرکت به چه چیزی نیاز دارید؟
  • نتیجه ی نهایی: این موضوع چطور به سازمان کمک خواهد کرد؟

۳٫ بی گدار به آب نزنید

هر ایده ای که شما نزد مدیریت ارشد می برید باید در ابتدا از حمایت قوی و مناسبی از سوی همکاران و کسانی که تحت تاثیر تغییر قرار می گیرند و هر عضو سازمان که دستی در تصویب آن ایده دارد، برخوردار باشد.

  • پشتیبانی و حمایت همکارانتان را به دست آورید: حمایت همکاران یک امر حیاتی است، زیرا تغییر باید تحت حمایت شماری از افراد باشد. با همکارانتان در مورد ایده ی خود صحبت کنید ( از ذکر جزئیات بپرهیزید) تا ببینید که آیا آن ها با تغییر همسو هستند یا نه.
  • پشتیبانی و حمایت سطح ارشد را به دست آورید: جلسه ای را با ناظر مستقیم خود برگزار نمایید، در صورت امکان، با عضو موثر دیگری نیز جلسه بگذارید. در این جلسات می توانید ایده ی خود را به معرض فروش بگذارید. از غیبت کردن و دعوا کردن یا شکایت در مورد سازمان خودداری کنید ؛ با ناظر خودتان تعامل موثری برقرار کنید تا ببینید آیا او به ایده ی شما علاقه نشان می دهد یا نه. این مسئله حتی می تواند به شما کمک کند تا موانعی را که تا کنون به آن ها توجه نکرده بودید یا سوالاتی که باید در قبال شان پاسخ گو باشید را شناسایی نمایید.

۴٫ پیش بینی مقاومت

اگر قبلا با ناظر خود یا مدیر اجرایی سازمان صحبت کرده اید، امکان دارد مقاومت نسبت به ایده ی خود را تجربه کرده باشید. مسئله این نیست که مدیریت ارشد نمی خواهد ایده ی شما را بشنود یا تغییراتی را در سازمان ایجاد کند؛ بلکه آن ها واقعاً جنبه های بسیار مختلفی از کسب وکارها را در نظر می گیرند و اتمام بسیاری از ایده ها بیش از آن چه واقعا می ارزند، هزینه دارند.

افراد معمولا استراتژی های زیر را به کار می برند:

فرآیند تصویب را آن قدر به تاخیر می اندازند که ایده ی شما از بین می رود، سوالاتی غیر ضروری می پرسند، موجب تحریک اضطراب و ترس شما می شوند و جبهه گیری های فردی به وجود می آورند.

پیش از برگزاری جلسه این تاکتیک ها را پیش بینی کنید و پاسخ هایی را برایشان آماده داشته باشید.

۵٫ یک سخنرانی و نمایش عالی ارائه دهید

برگزاری یک جلسه ی رسمی برای صحبت با مدیریت ارشد لازم و ضروری است، زیرا ایمیل ها و تماس های تلفنی به آسانی نادیده گرفته می شوند. جلسه باید با حضور ناظر مستقیم و هر کدام از مدیران اجرایی که قبلا در مورد ایده تان با آن ها صحبت کرده اید، برگزار شود . به علاوه با افراد کلیدی در سازمان خود که دستی در تصویب ایده ها دارند، صحبت نمایید.با پیش بینی مقاومت افراد، می توانید به همه ی سوالات پاسخ دهید و احساس اطمینان بیشتری در مورد سخنرانی خود خواهید داشت. اما به هر حال، با اعلام اعداد و اطلاعات به بیراهه نروید. امکان دارد ارائه ی اطلاعات بی ربط شرکت کنندگان در جلسه را گیج کند.

به علاوه همه ی سوالات حضار را پاسخ دهید حتی سوالاتی را که احمقانه به نظر می رسند را هم بی پاسخ نگذارید. با ارائه ی خود به عنوان یک فرد با اعتماد به نفس و انتقاد پذیر می توانید به استحکام ایده ی خود کمک نمایید. موفقیت خود را جشن بگیرید- یا به تلاش ادامه دهید.اگر ایده تان تصویب نشد، ناامید نشوید. محقق کردن تغییر در سازمان می تواند مشکل باشد؛ شما تنها می توانید به یافتن راه هایی برای ایجاد تغییرات مثبت ادامه دهید و بر روی روش هایی که موجب تصویب ایده تان می شود کار کنید.

اگر موفق شدید، یادتان باشد حتما از کسانی که در این راستا به شما کمک کردند تشکر نمایید. تغییر در یک مجموعه ، زحمت زیادی می طلبد و اغلب به کمک افرادی زیاد نیاز دارد. از کسانی که ایده تان را باور داشتند، قدردانی کنید و به ارائه ی ایده هایی جهت پیشرفت شرکت ادامه دهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag