Skip links

۳ نکته کلیدی در مشتری مداری

همه ی ما به دنبال آن هستیم که از طریق فعالیت هایی از جمله ارسال اس ام اس، تبریک یا تسلیت گفتن مناسبت های مختلف و … در ذهن مشتری خود جایگاه مناسبی را ایجاد نماییم، اما آیا به این موضوع فکر کرده ایم که مشتریان ما از این اتفاقات خوشحال می شوند! پس مشتری مداری تعریفی فراتر از لبخند زدن به مشتری و ارسال پیام و غیره است.

در دنیایی زندگی می کنیم که همه از مشتری مداری و مشتری نوازی صحبت می کنند اما واقعیت آن است که آیا این واژگان زیبا را می توان در عمل هم پیاده سازی کرد و یا آنکه به تناسب شرایط امروزمان، تعبیر مناسبی از آن ها را آموخت و در ادامه جلوه ای از اجرا و عمل بر آن متصور شد!

۱- مشتریان ما اعتماد نیاز دارند

حس اعتماد همیشه برای آدمیان لذت بخش بوده و هست، اما دیگر گفتن ها رنگ و بویی ندارد و انسان های عاقل به راحتی شعارهای بی هدف را از واقعیت تشخیص می دهند! حتی نگرشمان نسبت به جملات شعارگونه منفی شده! پس اعتماد در دنیای پر هیاهوی امروز ما چیست… اعتماد یعنی حس اطمینان به تکرار تجربه ای خوب… آیا تجربه ای خوب برای مشترین خود ایجاد میکنیم! این تجربیات همیشگی هستند؟! یا فقط یک بار (برای اولین خرید) این تجربه را ایجاد می نماییم. چه می شود که مشتریان ما حاضرند قیمت بیشتری را بپردازند اما اطمینان داشته باشند که خدمت یا محصول را با همان کیفیتی که مورد انتظار آنهاست دریافت نمایند! پس حس خوب جاودان را برای مشتریانمان ایجاد نماییم تا در ذهنشان جایگاه یابیم و برند شویم!

article_image_one_655.jpg

۲- مشتریان دوست دارند پاسخگویشان صادق باشد

بارها پیش آمده که که در اصطلاح خودمان می کوییم ” ۵ دقیقه دیگر میرسم! اما چند ۵ دقیقه را خدا میداند؟! و همچنان درانتظار مینشینیم بدون هیچ عکس العملی !!! شاید که نتیجه حاصل شود” پس موضوع دیگر آن است که همیشه در دسترس باشیم و در کنار همیشه بودنمان، صداقت را در عمل به مشتریان هدیه دهیم.

۳- مشتریان به همدلی نیاز دارند

از زبان متخصصان این آب و خاک شنیده ایم که ارتباطتان را با مشتریان خود افزایش دهید و رابطه ی دوستانه تری داشته باشید! اما آیا به این نکته توجه کرده ایم که انسان های فرهیخته این روزگار که مشتریان ما هم هستند از ارتباطات نزدیک گریزانند و حتی گاهی نسبت به آن گارد می گیرند و حد و مرزها را بیشتر میپسندند! پس می توان همدلی را نیز در الگوهای جدید مشتری مداری نوعی دیگر تعبیر کنیم! سرعت زندگی همه ی ما در حال افزایش است و پارامتر سرعت استرس هایی را مهمان لحظات ناب زندگی ما کرده است! پس در این دوران نیاز مشتریان ما چیست؟! درست است مشتریان ما نیازمند مشاورانی هستند که اطلاعات جامعی را در جهت تسهیل تصمیم گیری آنها ارائه می دهند و همدلی را در یاری رساندن تعبیر می کنند نه در رابطه های خارج از مرز!

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag