Skip links

استفاده از ویدیو مارکتینگ و فواید آن

طبق تحقیقات انجام شده محتوای ویدئویی ۶۹ درصد از کل ترافیک اینترنتی را در سال آینده به خود اختصاص خواهد داد. امروزه محتوای ویدئویی یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی محتوا محسوب می شود. اگر تا به حال از ویدئو در بازاریابی خود استفاده نکرده اید، اکنون زمان مناسبی است تا در این باره تجدید نظر کنید.

اگر کسب و کار کوچکی را اداره می کنید یا به تازگی استارتاپی را راه اندازی نموده اید و قصد دارید از محتوای ویدئویی استفاده کنید، حتما چهار فایده ی ذکر شده در مقاله حاضر را به دقت مطالعه کنید:

فایده اول:

ویدئو نقش بسیار مهمی در کمپین های بازاریابی محتوای شرکت ها ایفا می کند. امروزه کاربران اینترنتی به دنبال محتواهایی پویا تر هستند و آمار ها نشان داده که کاربران جوان تر تمایلی به خواندن متن های طولانی ندارند!

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

فراموش نکنید که با کمک بازاریابی ویدئویی می توانید ارتباط شخصی تری با مخاطبانتان برقرارکنید و تاثیر گذار باشید.

بهتر است ویدئوهای تولیدی تان نه خیلی رسمی و نه خیلی تبلیغاتی باشند. تبلیغات همه جا یافت می شود و به جای ساخت یک آگهی تبلیغاتی سعی کنید در ویدئوتان قابل اعتماد باشید، ایجاد ارزش کنید و حتی گاهاً طنز و شوخی را چاشنی کار خود کنید. به محتوای ویدئویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نکنید، بلکه آن را به عنوان یک فرصت طلایی جهت برندینگ خود و مجموعه تان در نظر بگیرید.

فایده دوم :

تولید ویدئو سنگ بنایی برای اغلب برنامه های تولید محتوا محسوب می شود. ویدئو به طرز باورنکردنی ای انعطاف پذیر است و برای همه کاربردها از قبیل فیلم کوتاه، انیمیشن، فیلم بلند، داستان های مستند، مصاحبه ها و گفتگو های خودمانی مناسب است. مواردی که نتوانید از طریق ویدئو انجام دهید ، بسیار محدودند.
نیازی نیست ویدئوتان با بودجه زیاد تهیه شود. به دنبال ایده هایی برای تهیه ویدئو با بودجه کم باشید. تمرین کنید تا ویدئوهایی سریع و ارزان تهیه کنید. اما دقت داشته باشید حد مناسبی از کیفیت و حرفه ای بودن در فیلم هایتان وجود داشته باشد.

فایده سوم:

ویدئو نیازی است که مخاطبان شما می خواهند و شما باید پاسخگوی این نیاز باشید. ویدئو بخشی انکار ناپذیر از استراتژی تولید محتوای شماست. بارها و بارها دیده ایم که فیلم ها و ویدئوها ترافیک زیادی را به وب سایت ها جذب نموده اند.

تولید محتوای ویدئویی بدون داشتن یک استراتژی مشخص، نتیجه قابل قبولی به دست نمی دهد و اگر برای تولید آن برنامه ریزی و هدف گذاری ندارید بهتراست فکر تولید آن را فراموش کنید!

برای برنامه ریزی تولید ویدئو در ابتدا باید جامعه هدفتان را مشخص کنید و سپس خط مشی هایتان برای رساندن پیام مورد نظر، تدوین شوند.

مانند دیگر روش های تولید محتوا سعی کنید:

  1. با یک بخش کوچک و نمونه شروع کنید.
  2. آمارها را به دقت تحلیل و بررسی کنید.
  3. اصلاحات را انجام دهید.
  4. دوباره و دوباره تلاش کنید.

فایده چهارم:

ویدئو می تواند یک ابزار کلیدی برای ارتباط با مخاطبانتان محسوب شود. اما به محتوای کمپین تان نیز بستگی دارد.

در دوره ای که ارتباط با مخاطب سریع، زودگذر و گاهاً قابل فراموشی است، بازاریابان باید مطمئن باشند که محتوای ویدئویی شان توانایی به دام انداختن بیننده و بازگشت مجدد او به وب سایت را دارد. به یاد داشته باشید برنامه ریزی درست از عملکرد ضعیف جلوگیری می کند.

این که بدانید از محتوای ویدئویی تان چه هدفی دارید به عنوان یک راهنما برای تیم شماست و هرگاه احساس سردرگمی کردید، هدفتان را با خود مرور نمایید.

تولید یک ویدئو منجر به برندسازی برای شما نمی شود بلکه مجموعه ای از تولیدات ویدئویی همراه با پشتوانه ای قوی از استراتژی های بازاریابی به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

امیدواریم این نکات، الهام بخش شما برای تولید محتوای ویدیویی مختص خودتان باشند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag