Skip links

۴ استراتژی برای افزایش فروش محصولات تازه کارها

فروش، مهمترین مسئله برای یک استارتاپ است. باید بدانید حتی اگر محصول شما عالی نباشد، فروش یک محصول خوب بهتر از دیرتر فروختن یک محصولِ عالی است. علاوه بر این، به روزسانی یک خط محصول نیز می تواند یک فرصت بزرگ برای مقابله با کسب و کارهای رقبا باشد. همچنین عرضه محصول جدید، فرصت های خوبی برای ایجاد سر و صدا و بیشتر در معرض دید قرارگرفتن در بازار فراهم می کند.

پس اگر شما یک محصول مناسب برای عرضه در بازار دارید، چگونه آن را در بازار ارائه می دهید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بفروش رسانید؟
در این مقاله شما را با چند استراتژی طراحی شده برای افزایش فروش آشنا می کنیم:

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۱٫ با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید

مهمترین افراد در بازار شما کسانی هستند که با مخاطبان هدفتان به صورت روزانه صحبت می کنند. به عبارت ساده، اگر مشتری هدف شما به آن ها توجه می کند، باید از وجود آن ها به نفع خود استفاده کنید. برای آن ها ایمیل بفرستید، تماس بگیرید، محصولات رایگان عرضه کنید و از همه مهمتر، با آن ها همانند بهترین مشتریان خود رفتار کنید. اشاره یک فرد تأثیرگذار می تواند باعث حرکت رو به جلوی استارت آپ شما شود. برخی از استارتاپ ها مذاکرات موفقیت آمیزی در معاملات بازار با تأثیرگذاران داشته اند؛ مثلاً یک شرکت تولید کننده کفش کتانی در ازای پرداخت کمیسیون، در شبکه های اجتماعی شرکتی که از اعتبار خوبی در بین مشتریان برخوردار بود، معرفی شد و توانست فروش زیادی از این راه حاصل کند. خلاقانه عمل کنید و برای گسترش روابط خود با افراد تأثیرگذار بر مشتریان تان، راه هایی پیدا کنید.

۲٫ بر اهمیت محصولاتتان تاکید کنید.

یک عنصر خاصی از ترس در هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد. این ترس ممکن است به شما وانمود کند که به اندازه مدل آگهی جذاب نیستید، مگر اینکه عطر یا ادکلنی را بخرید که آنها استفاده می کنند. یا خانه شما به یک سیستم امنیتی نیاز دارد به دلیل اینکه هر سال مقدار زیادی سرقت از خانه ها در محله شما اتفاق می افتد. امیدوارم شما به اندازه کافی به اخلاقیات پایبند باشید و بدانید که چگونه یک احساس نیاز ایجاد کنید بدون این که مخرب باشید. در راستای ارزشمند نشان دادن محصول عمده فروشان به صورت هفتگی حراج برگزار می کنند که یک حس فوریت در خریدار به وجود بیاورند. طبیعت انسانی به ما می گوید که وقتی چیزی کمتر و یا تنها برای مدت زمان کوتاهی در دسترس است، ما انگیزه بیشتری برای سریع خرید کردن داریم.

۳٫ همهمه (سر و صدا) ایجاد کنید.

در جهان رسانه های اجتماعی، چیزی به عنوان توجه منفی وجود ندارد. هنگامی که مصرف کنندگان بیشتر در مورد برند یا خدمات شما با دوستان خود یا به صورت آنلاین صحبت می کنند، شما تبلیغات رایگان بیشتری بدست می آورید. کسب و کارهای حال حاضر شروع به استفاده از انواع تاکتیک های بازاریابی در اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی کرده اند. شروع به گرفتن عکس از دفتر خود نمایید. آنها را در مجموعه ای قرار دهید و داستان کوتاهی برای آنها تایپ کنید. شاید یکی از شرکای شما در این مورد که چگونه محصول شما ایجاد شده است، داستانی داشته باشد. به او این قدرت را دهید تا داستان خود را به اشتراک بگذارد و شرکت شما را در آن پست تگ کند. هنگامی که همهمه (Buzz) شروع می شود، فراموش نکنید که با آن تعامل داشته باشید و توجه داشته باشید به اینکه چه مطالب منتشر شده ای، بیشتر مورد پسند بوده اند و دنبال شده اند. زمانی که شما موثرترین تاکتیک های مورد علاقه مخاطبان را شناسایی کردید، آنها را با توجهات بیشتری تکرار کنید.

۴٫ احساسات مخاطب را نشانه بگیرید

با توجه به مطالعات انجام شده، تبلیغات احساسی موثرترین نوع هستند. در تبلیغاتی که محرک های منطقی با محرک های عاطفی ترکیب هستند تنها ۶۰% در مقایسه با تبلیغات صرفاً عاطفی موثر هستند، در حالی که تبلیغات منطقی بدترین نوع می باشند. بنابراین، اگر شما تا الان به این موضوع توجه نکرده اید، بهتر است روش تان را عوض کنید.

خلاصه نکات گفته شده :

هنگامی که در حال تدوین کمپین تبلیغاتی شرکت خود هستید، بر لحن احساسی که نقش مهمی در امید و آرزوی مخاطبان شما دارند، توجه ویژه بدهید. اگر شما از حمایت یک تأثیرگذار بهره مند باشید، به مشتریان بیشتری دست خواهید یافت. بر روی پیام خود تمرکز کنید که چرا مشتریان باید هم اکنون به محصولات شما نیازمند باشند؟ با شفاف شدن هدفتان به مشتریانی دست خواهید یافت که برای باز کردن کیف پول خود برای شما عجله خواهند داشت.

منبع : مدیران گیلان

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag