Skip links

نکاتی که باید قبل از شروع کار با ایمیل مارکتینگ بدانیم

یکی از ارزان ترین و ساده ترین و تاثیرگذارترین روشهای بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است که به صورت کاملا هدفمند به کسب و کار اینترنتی، رونق می بخشد. اگر بخواهیم به صورت درست و اصولی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم می توانیم تا ۳۰ درصد فروش کسب و کار خود را افزایش دهیم و یک ارتباط منسجم را بین کسب و کارها و مشتریان خود برقرار نماییم.

نکته قابل توجهی که در اینجا وجود دارد این است که روش ایمیل مارکتینگ دارای اصول و قواعدی است و نمی توان بدون آموزش به هدف مورد نظر دست یافت.

هدف

در هر کسب و کاری مشخص کردن هدف باعث افزایش موفقیت و نداشتن آن منجر به شکست میشود. به هیچ وجه عجله نکنید و خوب فکر کنید تا هدف مورد نظر خود را پیدا کنید و بتوانید محتوای خود را تولید کنید.

عنوان مناسب برای ایمیل

مهمترین ابزاری که میتواند مخاطب را جهت خواندن ایمیل ترقیب کند، عنوان ایمیل است. پس در انتخاب آن دقت کنید و اصلا شتاب نکنید. چرا که در بسیاری از موارد عنوان ایمیل باعث به وجود آمدن ابهام و گمراهی در مخاطب میشود. برای پیشگیری از این کار بهتر است ابتدا متن ایمیل خود را بنویسید، سپس عنوانی که صراحت و شفافیت داشته باشد و همچنین دربرگیرنده موضوع ایمیل باشد را انتخاب کنید تا مخاطب به محتوای ایمیل شما توجه کند.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

از لیست ایمیل تهیه شده توسط خود استفاده نمایید

یکی از دلایل شکست در بازاریابی با ایمیل این است که لیست ایمیل خریداری شده احتمال دارد مربوط به مخاطب بازار هدف شما نباشد. پس خودتان لیست ایمیلتان را تهیه کنید.

همچنین وقتی ایمیل بازار هدف خود را تهیه میکنید در اختیار گذاشتن ایمیل از طرف مخاطب به معنی بمباران کردن آن توسط شما نیست. حتما برای ارسال ایمیل برنامه ریزی کنید و در ساعت و زمان خاص اقدام به ارسال ایمیل کنید. طبق بررسی هایی که انجام داده ایم شرکتهای حرفه ای در زمینه بازاریابی در روز فقط یک ایمیل برای مخاطبان خود ارسال می کنند. برای اینکه مدیریت و برنامه ریزی بهتری در این زمینه داشته باشید می توانید از سایتهای ایمیل مارکتینگ مانند میلرلایت برای این منظور استفاده نمایید .

متن ایمیل را خودتان بنویسید یا قبل از انتشار ویرایش نمایید

اگر متن ایمیل را خودتان بنویسید مطمئن خواهید شد تمام مواردی که می خواستید در متن ارسالی به مخاطبین رعایت شده است . همیشه در انتهای متن ایمیل، راههای ارتباطی مثل آدرس سایت، شماره تلفن و فکس را بنویسید. سعی کنید در نوشتن ایمیل فقط موضوع تبلیغاتی نداشته باشید و بیشتر ایمیل های خود را به موضوعات آموزشی، اطلاع رسانی در زمینه فعالیت خود اختصاص دهید و در این میان نیم نگاهی نیز به تبلیغات هدفمند خود داشته باشید .

در نگارش ایمیل خشک و رسمی نباشید

به زبان غیر رسمی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید . زیرا در این حالت مخاطب با شما و محتوای نوشته شده توسط شما ارتباط نزدیکتری برقرار خواهد کرد .

ایمیل ارسالی از طرف شرکتهای بزرگ بازاریابی اینترنتی بدون استثناء به زبان غیر رسمی نوشته می شوند. برای اطمینان می توانید ایمیلهایی دریافتی خود را بررسی نمائید تا به این موضوع پی ببرید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

در ایمیل های نوشته شده توسط افراد حرفه ای و خبره حتی اگر آنها لیست خود را به منظور تبلیغات تهیه کرده باشند باز هم از ارسال ایمیل تبلیغاتی خودداری می کنند و سعی می کنند از ایمیل مارکتینگ به عنوان مکمل سایر روشهای جذب مشتری استفاده کنند. به عنوان مثال اگر آنها دارای فعالیتی در زمینه بهینه سازی سایت هستند از طریق ایمیل مخاطبان خود را دعوت می کنند که مقالات و یا ویدئوهای آموزشی آنها را ببینند و پس از آنکه مخاطب خود را با اهمیت و ضرورت بهینه سازی آشنا میکنند آن زمان به مخاطب پیشنهاد می دهند که در صورت داشتن کسب و کار و فعالیت اینترنتی می توانند از خدمات آن شرکت در این زمینه بهره ببرند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag