Skip links

۵ نکته کاربردی در ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی مخصوصا برای ارتباطات تجاری-تجاری، می تواند بسیار قدرتمند باشد اگر به درستی انجام شود؛ روز شکرگذاری یکی از زمان های مورد علاقه من در طول سال است. تاکنون بیشتر از دو دوجین ایمیل “شکرگذاری مبارک” دریافت کرده ام – از محصولات و سرویس هایی که ثبت نام کرده بودم. آن ها مرا اذیت نمی کنند ولی قطعا برای هیچ مقصودی به کار نمی روند. بسیاری از شرکت ها اصول را رعایت نمی کنند.

۱- با بازاریابی ایمیلی همانند یک محصول رفتار کنید

حتی قبل از تناسب بازار با محصول چیزی وجود دارد که من « تناسب بازار زبانی » می نامم و این موضوع مهم می باشد. من آن را به عنوان زبان مفیدی تعریف می کنم که شما برای بدست آوردن توجه کاربرهای آینده خود یا مشتری های آینده استفاده خواهید کرد. موضوع درباره کشف کردن آن است که دقیقا آن افراد که هستند، چه مشکلی دارند و دقیقا شما چه خواهید گفت تا توجهشان را جلب کنید و چه تلاشی خواهید کرد تا فرصی بدست بیاورید. در شروع، این زبان تقریبا دارای خطا خواهد بود. شما با یکی شروع می کنید، آزمایشش می کنید، از آن یاد می گیرید و تکرار می کنید. مدتی طول می کشد تا آن را به درستی بدست بیاورید اما وقتی شما آن را داشته باشید دارایی با ارزشی خواهد بود. آزمایشات زبانی بسیار ارزان تر از آزمایشات محصول است – شما درحال تست کردن با ایمیل، کمپین های اجتماعی، صفحات ورود به وبسایت وغیره بجای نوشتن کد هستید. بنابراین برای یک شرکت تجاری- تجاری بدست آوردن «تناسب بازار زبانی»بسیار مهم می باشد و باید حتی قبل از آنکه آزمایشات محصول شروع شوند بدست آمده باشد. برخی افراد آن را فاز «کشف مشتری» می نامند.

article_image_one_506.jpg

۲- بازاریابی ایمیلی را درباره افراد ایجاد کنید

۹۰% از ایمیل هایی که من دریافت می کنم درباره محصول هستند – اینکه شامل چه چیزی است، چقدر ممتاز می باشد و غیره. تقریبا هر کسی سعی دارد تا چیزی را به من بفروشد. این اشتباه بزرگی است. در زمینه حرفه ای، هر کسی ۳-۴ مشکل دارد که در هر زمان معینی با آن سروکار دارد. اگر پیغام شما به یکی از آنها نمی پردازد آن ها اهمیتی نخواهند داد. پس وقتی شما ایمیل خود را می نویسید بر دورنماها تمرکز کنید- آن ها که هستند؟ چه مشکلاتی دارند؟ آیا شما دارید به ۳-۴ مشکل اصلی آنها می پردازید؟ درباره محصول یا خصوصیاتش صحبت نکنید- درباره این که شما می توانید بهتر از هر شخصی دیگر مشکل آن ها را حل کنید صحبت کنید. هیچ کس به محصول شما اهمیت نمی دهد- آنها به مشکلاتشان اهمیت می دهند. شما نمی توانید توجه آن ها را جذب کنید مگر آنکه به زبان آن ها صحبت کنید.

۳- افراد را آگاه کنید

اگر در حال ساخت محصول جدیدی هستید فرصت های شما این اند که فهم قوی ای از مشکل دارید و آینده نگری منحصربه فردی از این که چگونه آن را حل می کنید دارید. بدون یک دیدگاه جهانی قوی، شما احتمالا یک محصول «مشابه» می سازید که برای مردود شدن راه اندازی شده است. اگر شما عقیده ای قوی بر مشکل و حل درست آن ندارید احتمالا بهتر است تا از اول شروع کنید. اگر دارید، از آن برای بدست آوردن توجه مخاطبان استفاده کنید. یک پست وبلاگ خلاقانه بنویسید یا یک ویدئوی کوتاه درست کنید یا یک ابزار یا یک حسابگر ROI به کار ببرید برای فهم سریع این که چرا این حل پیشنهادی شما بهتر از چیزی است که آن ها درحال استفاده اند یا می خواهند استفاده کنند. روی نگرش خود تمرکز کنید نه خصوصیات. افراد ویدئوها را می بینند و پست های وبلاگ را می خوانند مخصوصا اگر آنها به دنبال مشکلات و آرزوهای خود هستند. فقط تمرکز روی چیزی که محصول شما دارد و این که چرا عالی است، کافی نیست.

۴- ایمیل هایتان را مختصرسازی کنید

امروزه، هرکسی ایمیل هایش را روی تلفن همراهش بررسی می کند. ایمیل های بلند برای خواندن رنج آور هستند. بنابراین اغلب من موضوع جذابی می بینم و ایمیل را باز می کنم اما اگر پیغام طولانی ای داشته باشد سریعا نادیده می گیرم. به علاوه اکثر سرویس های ایمیل، چند کاراکتر اول پیغام را در لیست پیغام خودشان نشان می دهند. پس بهتر است تا کلمات اول شما بسیار قدرتمند باشند نه اینکه فقط مقدمه هایی طولانی داشته باشند. پس پیغام هایتان را مختصر سازید- به طور ایده آل بیشتر از سه خط نباشد. اگر شما نمی توانید توجه من را در سه خط اول جذب نمایید بسیار غیرمحتمل است شما بتوانید توجه من را با ۳ پاراگراف بدست آورید. در آن سه خط، چیزی را بگویید که بر مشکل واقعی ای که من دارم تاکید می کند و راه حلی را با لحنی معتبر پیشنهاد دهید پس از آن توجه من را بدست خواهید آورد.

۵- واقع گرا باشید

مردم از ایمیل های تصویری در برابر ایمیل های ساده بسیار آزار می بینند اما اساسا اگر شما نتوانید با من به عنوان یک فرد تماس برقرار کنید شما مرا از دست می دهید. تصویر ها راه خوبی برای شرح مفهوم ها می باشند اما نه برای جابجا کردن مولفه اصلی انسانی. با توجه به آن که ایمیل های شما محتمل به خوانده شدن در تلفن همراه هستند، تصویری های پرزرق و برق به احتمال زیاد کنارگذاشته می شوند. البته برخی مخاطبان وجود دارند که تصویری ها ممکن است برایشان بهتر کار کند ( در موارد سازمان-مشتری) اما برای اکثر نمونه های تجاری- تجاری ، پیغام های ساده، مستقیم و معتبر بهتر از تصویری ها کار می کند. حداقل این چیزی است که تجربه ی من می گوید. بنابراین همیشه ایمیل را از حساب خود بفرستید (نه frominfo@company.com) و آن ها را واضح و ساده بسازید. اگر شما نمی توانید توجه را با سه خط جلب کنید، حجم زیاد از تصاویر کمک نخواهد کرد. سرانجام افراد با افراد تجارت می کنند نه با محصولات. شما می توانید با ارائه خدمات عالی به مشتری، بازارها را بدست آورید. این کار با یک ارتباط معتبر شروع می شود

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag