Skip links

۵ تاثیر برند فرهنگی در یک جامعه

بر پایه مقیاسهای بازاریابی به شرطی افراد درک مناسبی از یک برند دارند که آن برند با فرهنگ آنان همخوانی داشته باشد.فرهنگ شامل کلیه ارزشها و باورهایی است که باعث متمایز شدن افراد از یکدیگر می شود. تمامی پارامترهای فوق به درک متفاوت فرد از یک مفهوم خاص تاثیر گذار است .

برندهای فرهنگی به بخشی از چشم انداز فرهنگی جامعه تبدیل می شوند . آن ها همواره در تلاش هستند تا روابط خود را با مشتریان پرورش دهند. بنابراین برند وارد واژگان فرهنگی ما شده این نوع تبلیغات و نفوذ در میان مصرف کنندگان را نمی توانید بخریم ، بلکه باید برای آن تلاش کنیددر اینجا عوامل تاثیرگذار بر ایجاد برند فرهنگی را مورد بررسی قرار می دهیم.

article_image_one_108.jpg


برندهای فرهنگی یک اختلال در جامعه را تشخیص می دهند.
برندهای فرهنگی مشکلات فرهنگی جامعه را شناسایی می کنند و اغلب با ایده های ناب و خوب در ذهن ها ماندگار می شوند. به عنوان مثال شرکت بستنی بن و جری در اواخر سال ۱۹۷۰ تاسیس شد و مربوط به دوران ریگان می شود که در دوران بین لیبرال ها و محافظه کاران مشکلات بسیاری وجود داشت. این برند با ایده ی صلح، عشق و هارمونی شناسایی شد و طولی نکشید که کاملا مشهور شد.

برندهای فرهنگی یک حس اجتماعی و همانندی در مصرف کنندگان ایجاد می کنند.
برندهایی که می خواهند یک برند فرهنگی نمادین داشته باشند نه تنها به ارائه ی محصول می پردازند، بلکه آن ها یک حس همانندی و اجتماعی برای مصرف کنندگان شان فراهم می کنند. به عنوان مثال آن ها ممکن است یک جنبش فرهنگی جدید راه بیندازند و یا یک باشگاه نخبگان برای افراد همفکر و یا هر چیز دیگری با یک تجربه مشتری همراه باشد. به عنوان مثال سوبارو برندی است که روی خانواده متمرکز شده اند و افرادی که به دنبال راحتی و ایمنی خانواده شان هستند آن را انتخاب می کنند.

برندهای فرهنگی یک تجربه خوب برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند.
هر محصولی که به بازار عرضه می شود منجر به تجربه مشتری می شود، برندهای فرهنگی فراتر از ارائه ی یک محصول می روند و یک تجربه برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند. شرکت هایی مانند استارباکس محصولات خود را غنی تر کرده اند و خط تولید خود را هم گسترش داده اند. صندلی راحت، موسیقی خوب، دکورهای مجلل و روشنایی مناسب همه با هم فضایی را ایجاد کرده اند که مکمل یک قهوه بی نظیر شده و مشتریان را تشویق می کند تا بازگردند. و این تجربه زمانی که مشتریان آن جا را ترک می کنند از بین نمی‎رود. آن تجربه بخشی از برند هست و همواره در ذهن ماندگار می شود.

برندهای فرهنگی محصولات و خدمات قوی ارائه می کنند.
البته که هیچ برندی بدون ارائه محصولات و خدمات قوی قدرت ماندن ندارد. اگرچه تجربه برند برای مشتریان مهم است اما محصول باید شایستگی ماندن را داشته باشد. به عنوان مثال نوآوری در فناوری ها و طراحی ها باعث شد اپل به عنوان یک برند فرهنگی قدرتمند در جهان تبدیل شود. همه برندهای بزرگ معمولا برای اولین بار یک محصول با کیفیت بالا به بازار عرضه می کنند و سپس فورا یک داستان برای آن ایجاد می کنند.

برندهای فرهنگی از یک زیرساخت سازگار و باثبات پشتیبانی می کنند.
مکمل محصول و خدمات خوب زیرساخت قوی است که آن را احاطه کرده است. تصویری که بهترین برندها ارائه می کنند فراتر از یک محصول است و شامل تجربه، داستان، جامعه و زیرساخت باثبات است. شرکت باید بخشی از سود خود را در کارهای فرهنگی و کمک های خیریه صرف کند و جوامع از آن بهره مند شوند. به عبارت دیگر برند یک مکانیسم تحت اللفظی است که منجر به ایجاد تغییرات اجتماعی می شود و مشتریان دوست دارند که خود را بخشی از کارهای خوب یک برند بدانند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag