Skip links

۳ نکته درباره طراحی کارت ویزیت

شما باید کارتی را انتخاب کنید که برای تجارت و شخصیت صنعت شما مناسب باشد.کارت شما باید تصویری حرفه ای را به دیگران نشان دهد که به راحتی در ذهنش باقی بماند. کارت ویزیت باید تاثیر اولیه خوبی بر شرکت شما باقی بگذارد. در واقع این کارت کوچک می تواند تأثیری مانند پوشیدن لباس مناسب و ظاهر حرفه ای شما داشته باشد.

کارت های ویزیت بخشی مهم از هر نوع برنامه ریزی بازاریابی حرفه ای است. با توجه به اندازه و هزینه کم و یا بالای آن این ابزار از تجارت را می توان یکی از قوی ترین ابزارهای ارتقای هر تجارتی در نظر گرفت. برای مثال اگر شما مسئول برگذاری مراسم عذاداری هستید، مطمئنا از کارت هایی استفاده نمی کنید که بسیار روشن است و شخصیت های کارتونی روی آن قرار دارند. اگر شما مکانیکی هستید که می توانید با ماشین های قدیمی کار کنید، کارت مشکی و سفید نیز می تواند بسیار مفید باشد. در زمان طراحی باید اول استایلی را انتخاب کنید که با تصویر حرفه ای تجارت شما همخوانی دارد. برای اینکه بتوانید شروعی راحت تر داشته باشید.

article_image_one_170.jpg

می توانید از ۵ نوع استایل کارت زیر بهره برید:

کارت های ساده
کارت ساده معمولا با جوهر سفید بر روی کارتی با پیش زمینه کاملا سفید یا کرم رنگ پرینت گرفته می شود. وقتی خدمات شما کاربردی است می توانید از این مدل کارت استفاده کنید. این روش بسیار راحت است و به جای طراحی عجیب با اشکال و رنگ های خاص این حس ساده را به بینندگان انتقال دهد که من همین هستم که کارت نشان می دهد و کار شما به سادگی انجام می شود. این طراحی ساده است و اطلاعات و پیام آن دقیق بوده و به وضوح انتقال پیدا می کند.

کارت های تصویری
قرار دادن تصویری از صورت شما چه به صورت عکس و چه به صورت نقاشی کاریکاتور به فرد مقابل کمک می کند بعد از مشاهده دوباره سریعا شما را به یاد بیاورد. تصاویری که محصولات یا خدمات خاص تجارت شما را نشان می دهند می توانند بیشتر از تعداد زیادی کلمات به تجارت شما کمک کند. ترکیبی از رنگ ها که روی کارت پخش شده اند( یا ترکیبی از رنگ سیاه و سفید) نیز معمولا می تواند در کارت مفید باشد.

کارت های لمسی
بعضی از کارت ها ظاهری متفاوت ندارند بلکه در زمان گرفتن حس بهتری دارید. ممکن است این افراد از موارد غیر استاندارد مانند چوب یا فلز استفاده کنند. کارت یا کارت های آنها اشکال، لبه ها، تا خوردگی یا بسته بندی متفاوتی داشته باشند. کارت های لمسی گران تر از سایر کارت ها هستند زیرا در آنها مواد غیر طبیعی بکار گرفته شده و مواردی مثل برش فلز برای تهیه آن بکار گرفته شده است. اما فقط در بعضی از تجارت های خاص و گران قیمت این کارت های غیر طبیعی ارزش هزینه صرف کردن دارند.

کارت های چند منظوره
یک کارت می تواند اهدافی بیش از ارتقای نام و تجارت شما داشته و می تواند به عنوان کپن تخفیف، یاد آورنده قرار ملاقات و سایر کاربردها نیز طراحی شود. همین طور کارت می تواند اطلاعاتی ارزشمندی ارائه کند که هر فردی به آنها نیاز دارد. برای مثال در کارت ویزیت یک هتل می توان نقشه را در پشت کارت” قرار داد تا هر مهمانی از فضای هتل شما آشنایی پیدا کند. شما می توانید با اضافه کردن این نوع خصوصیات هر نوع کارتی را به کارت های چند منظوره تبدیل کنید.

کارت ویزیت های عجیب
کارتی که بسیار عجیب، پیچیده و رنگارنگ است می تواند توجه زیادی را به خود جلب کند. خلاقیت هیچ مرزی ندارد جز هزینه تولید. برای مثال شما می تواند از کارت هایی استفاده کنید که شکلاتی هستند.

چه نکاتی باید در زمان طراحی کارت ویزیت رعایت شوند:
وقتی ایده کلی کارت ویزیت خود را مشخص کردید باید به فکر چاپ کردن آن بیفتید. سه مسئله کلی در زمان چاپ کردن کارت حائز اهمیت هستند:
● وزن: اکثر کارت های ویزیت بر روی کاغذهای ۳۰۰ گرمی چاپ می شوند.
● رنگ: امروزه کارت های دو رنگی بیشتر رواج دارند. اگر شما در حال انتخاب کارت ویزیت از یک کاتالوگ هستید، می تواند از بین ۱۵ رنگ استاندارد اصلی و متفاوت استفاده کنید. رنگ های اصلی را در نرم افزار های آفیس خود بیابید.
● کمیت: بهتر است شما تعداد زیادی کارت چاپ کنید زیرا هزینه های چاپ مجدد گران تر تمام میشود . مثلا مصرف یک سال کارت ویزیت خود را چاپ کنید.


منبع طراحی
اگرچه به نظر می رسد طراحی کارت ویزیت بسیار ساده است اما تنها با تفکر و تجربه می توانید کارت های ویزیت خوبی طراحی و پرینت کنید که می تواند توجه افراد را به تجارت شما جلب کرده و همین طور پیامی مثبت به مشتریان احتمالی شما منتقل کند. همین طور به یاد داشته باشید که شما باید نام، عنوان، نام شرکت، آدرس، شماره تلفن(موبایل و شرکت)، آدرس ایمیل، و آدرس وب سایت را بر روی کارت درج کنید. اگر کسی می خواهد بعد از گرفتن کارت با شما تماس برقرار کند، شما مطمئن هستید که وی به راحتی به شما دسترسی دارد. با یک جستجو به زبان انگلیسی در گوگل می توانید تعداد بسیار زیادی از کارت ویزیت خاص پیدا کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag